Takker for det!
Magi og trøkk :
Vel, jeg vet ikke helt hva jeg skal si til det, siden jeg da tydeligvis har vent meg noe til den eventuelle forandringen.
Skal likevel prøve meg på en form for analyse og komme inn på hva som
kan være anderledes og årsaker.
Linestage ble jo oppgradert noen dager etter påsketreffet i fjor, absolutt ikke en forandring til noe som gjorde lyden dårligere.
Mer dynamikk/ trøkk ikke minst.
Tunge gardiner er for det meste borte (inn med persienner) og Helmholzere og Golden Horn er kommet inn.
Ikke samme HT.kabel som i fjor, her husker jeg ikke om jeg i fjor hadde BM Giant på lån eller om jeg brukte mine egne BM Rev.
Jeg mener sjøl at avspilling fra Mac også er forbedret bl.a. ved bruk av nyeste versjon AE OG nye TC (timecapsule) som basestasjon, dette er noe jeg bl.a. har beskrevet som en tydelig lydforbedring på Datahjørnet.
Så til skjevheten i lydbildet, som skyldes slurv fra min side antagelig ved litt flytting av HT (vinkling utover) og da er for det første vinkelen ikke blitt lik på begge sider, samt at venstre HT. sto ca, 5 cm lengre fra sweetspot/øre enn høyre.
Dette
kan nok ha betydd noe negativt opp mot magien, men jeg har svært vanskelig for å tro at det vil kunne være negativt mot bass og trøkk biten.
Det som derimot
kan gi et inntrykk av mindre trøkk er jo at HH besørger kortere etterklangstid som gir en tørrere bass.
Dette på sin side gir ikke inntrykk av mindre autoritet bassen men det motsatte imo.
En annen ting som jeg sjøl kan ha tro på har innvirket er kablene brukt i fjor og de som ble brukt nå.
Dersom det nå var Giant jeg brukte i fjor (Eik husker du? eller andre) så vet jeg at de gir en fyldigere bass.
Samtidig så følte jeg at de jeg nå har tilkoblet ga en strammere bass, men kanskje Giant nå sammen med HH gir et bedre resultat (problemet er at jeg ikke har lange nok HT.kabler utover mine AU24 som jeg ikke synes er en god match i det anlegget)
Jeg tar det dere sier til etterretning og ikke minst memorybrikka til Powerpoint, den har jeg stor respekt for.
Sjøl var jeg litt opptatt i min egen krok og lot folket bestemme sjøl hva som skulle spilles, og da ble det muligens mye valgt av de to yngre herrene her (som spillte en del rart) og som kanskje ikke egnet seg helt til å vise anlegget fra best mulig side.
Hva som blir spilt er ofte av betydning for slikt som magi o.l.
Uansett så er ht. plassert riktig(ere) så det er på plass, bassen tror jeg nok fortsatt er som den var (onsdag) og med de påpekingene jeg har gjort opp mot fyldig/mer trøkk kontra tørrere og da med inntrykk av mindre.....trøkk.
Uansett så skal det bli anderledes bassgjengivelse her om ikke lenge og da eventuelt med BM Rev. i stedet for de som er her nå.
Dette grunnet at jeg også må omøblere litt, da kommer effektrinnet i midten og BM Rev. rekker frem.
Når dette siste er i orden så blir det et par runder med åpent hus for medlemmene.
Jo...........Glemte jo en ting som kanskje er av betydning.
Jeg har jo hatt et inntrykk av at jeg nærmest aleine (dog Roald) har likt å spille med - 1,5 db justeringsmuligheten på Kef 207.2 som virker fra og med 2khz, for å få litt mer trøkk i det området så valgte jeg i år å spille flatt.
Dette tilter jo imo lyden/energien litt mot dette frekvensområdet, kanskje det ligger noe her?
Mvh.KW