Påvirker TV-spill  barn?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
For å stille spørsmålet som et eksempel:
Hvis for eksempel Pac-Man påvirket barn som var født på 80-tallet,
ville vi da idag hatt masse ungdommer springende rundt i et mørkt rom mens de spiste piller og hørte på monoton og ensformig musikk?
:) eee :)
;D

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.642
Torget vurderinger
1
ville vi da idag hatt masse ungdommer springende rundt i et mørkt rom mens de spiste piller og hørte på monoton og ensformig musikk?
Er det ikke nettopp det mange av dagens ungdom gjør da?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.352
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke så redd for de pillene...jeg er bare så drittlei av de ikke har subber nok når jeg er på house/rave/techno slik at bassen holder skallen i vater...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Da jeg var i ungdommmen var jeg på "kvitt-eller-dobbelt-nivå" på Morgan Kane. Så leste jeg i avisen at Morgan Kane forherliget vold, og ville kunne virke ødeleggende på et sart guttesinn (som mitt). Vel... Jeg er i mot vold, har klare pasifistiske trekk, og er opptatt av samfunnets svakeste. Og interessant nok; det var Kane også! :D Så ja, Kane har ødelagt meg, jeg har blitt en jævla raddis på grunn av ham. Det hadde neppe salig' Hallbing tenkt på!

Honkey

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Metzgar, Diablito, Jesse Rawlins ;)
.. den kjente kjære barn og ungdomslitteraturen ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.504
Da jeg var i ungdommmen var jeg på "kvitt-eller-dobbelt-nivå" på Morgan Kane. Så leste jeg i avisen at Morgan Kane forherliget vold, og ville kunne virke ødeleggende på et sart guttesinn (som mitt). Vel... Jeg er i mot vold, har klare pasifistiske trekk, og er opptatt av samfunnets svakeste. Og interessant nok; det var Kane også! :D Så ja, Kane har ødelagt meg, jeg har blitt en jævla raddis på grunn av ham. Det hadde neppe salig' Hallbing tenkt på!
Honkey
Den 29 Mars skrev Honkey:
"Dette er en tilstand som kjennetegnes ved at man ikke bare har manglende tenning overfor personer av eget kjønn, man føler til og med avsky for tanken på fysisk nærhet med disse. De av dere som har lest Morgan Kane aner hvordan dette oppleves. Jeg må understreke her at jeg kjenner gode, glade homofile som jeg setter stor pris på, det er bare at jeg ikke klarer å klemme menn uten å føle ubehag."

;D

Kanskje Honkey skulle gå i terapi, for mye Morgan kane på hjernen ? :D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Den 29 Mars skrev Honkey:
"Dette er en tilstand som kjennetegnes ved at man ikke bare har manglende tenning overfor personer av eget kjønn, man føler til og med avsky for tanken på fysisk nærhet med disse. De av dere som har lest Morgan Kane aner hvordan dette oppleves. Jeg må understreke her at jeg kjenner gode, glade homofile som jeg setter stor pris på, det er bare at jeg ikke klarer å klemme menn uten å føle ubehag."

;D

Kanskje Honkey skulle gå i terapi, for mye Morgan kane på hjernen ?  :D
Wow, du imponerer! :D Hukommelsen fra hælvete! Men et godt poeng, forsåvidt! Mulig Kane har ødelagt meg mer enn jeg aner?

Honkey

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.420
Torget vurderinger
2
Wow, du imponerer! :D Hukommelsen fra hælvete! Men et godt poeng, forsåvidt! Mulig Kane har ødelagt meg mer enn jeg aner?

Honkey
Hovedpoenget her må være at du har lest i det hele tatt, og at du har lest bøker (MK) som tross sine spekulative kvinneskildringer og diskutable verdisyn, er psykologisk dype nok til å hjelpe unge sinn til å utvikle seg til å bli empatiske mennesker.

For meg er sosialismen empatisk, markedsliberalismen er det ikke.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881

Honkey
Hallbing skal være glad han ikke visste hva han gjorde med folk. ;D

Glad jeg holt meg til Hjortefot.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Dette var et lite empatisk synspunkt. :eek:

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.420
Torget vurderinger
2
Dette var et lite empatisk synspunkt.  :eek:
Du mener at jeg ikke er flink nok til å se hvordan turbokapitalistene har det inni seg liksom ? ::)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hovedpoenget her må være at du har lest i det hele tatt, og at du har lest bøker (MK) som tross sine spekulative kvinneskildringer og diskutable verdisyn, er psykologisk dype nok til å hjelpe unge sinn til å utvikle seg til å bli empatiske mennesker.  

For å dra den litt videre:
Innledningsvis var Kane-serien overfladisk. Men på et eller annet plan tror jeg Kane langsomt "overtok" Kjell Hallbing / Louis Masterson. Halllbing begynte å tenke! Han forsto at Kane hadde sider som ville være en drøm for en psykolog å dypdykke i, og han begynte tydeligvis å studere denne vanskelige psyken selv. Og så ut av det han hadde laget tidligere at det fantes plausible årsaker til at han hadde blitt slik han var. Og dermed begynte ballen og rulle. Kane måtte som verdens første cowboyhelt ta konsekvensen av sitt liv! Han drev seg selv fortvilet mot stupet, fordi han aldri klarte å slippe sitt eneste holdepunkt: rollen som samfunnets ryddegutt. Han gjorde alt det mest møkkete arbeidet, og dess mer det ødela ham, dess mer sloss han for å opprettholde fasaden. Og det måtte gå galt.
Så som serie er faktisk Morgan Kane en studie verdt. Fra å være en overfladisk cowboyserie, ble det et verk med mange fasetter. Jeg er overbevist om at Hallbing, bevisst eller ubevisst, forsto mange av menneskets irrganger.

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.756
For å dra den litt videre:
Innledningsvis var Kane-serien overfladisk. Men på et eller annet plan tror jeg Kane langsomt "overtok" Kjell Hallbing / Louis Masterson. Halllbing begynte å tenke! Han forsto at Kane hadde sider som ville være en drøm for en psykolog å dypdykke i, og han begynte tydeligvis å studere denne vanskelige psyken selv. Og så ut av det han hadde laget tidligere at det fantes plausible årsaker til at han hadde blitt slik han var. Og dermed begynte ballen og rulle. Kane måtte som verdens første cowboyhelt ta konsekvensen av sitt liv! Han drev seg selv fortvilet mot stupet, fordi han aldri klarte å slippe sitt eneste holdepunkt: rollen som samfunnets ryddegutt. Han gjorde alt det mest møkkete arbeidet, og dess mer det ødela ham, dess mer sloss han for å opprettholde fasaden. Og det måtte gå galt.
Så som serie er faktisk Morgan Kane en studie verdt. Fra å være en overfladisk cowboyserie, ble det et verk med mange fasetter. Jeg er overbevist om at Hallbing, bevisst eller ubevisst, forsto mange av menneskets irrganger.

Honkey
:) :) Kane-ekspert? Tydelig du har lest endel av ham.
Jeg leste mye Kane og er enig i din beskrivelse. Mannen sloss med alle de demoner som finnes, men likevel beholdt han litt av mennesket i seg. Forøvrig deler jeg hans avsky mot grønne erter.
Jesse Rawlins, den låghalte, blonde revolvermannen, er en annen av mine Masterson favoritter.
Godt var det at Hallbing solgte rettighetene til Clay Allison. Det var en ufyselig type :)

Edit; For å holde tråden, klart barn lar seg påvirke av TV-spill.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ettersom tråden nå sr ut til å være døende, forsøker jeg herved å kuppe den.
Ja, jeg er, eller rettere var Kane-ekspert. Hadde oversikt over damene, revolverne, kronologi etc. Meningsløst, naturligvis, men gutter husker nå de rareste ting. Selv nå når vi snakker over 20 år lengre ned i veien dukker det opp mange tøvete detaljer... Gwen Arling, legen som ville gi hele sitt liv for Kane i boka "Død manns skygge" der han har blitt tildelt det samme rommet på Glenwood Spring Sanatorium der Doc Holiday møtte sin skaper noen år tidligere (Og Doc Holiday er som kjent mannen bak pokerkortene "død manns hånd" men jeg husker dessverre ikke hvilke 5 kort det var snakk om....)....
Kate Coleman, den viltre og egenrådige rødhårede journalisten i Tombstone Nugget som møtte stt endeligt i Utahs ugjestmilde ørken med sine siste ord...: pokker ta deg, Morgan....
Linda Kominsky (født Linda Swift), kvinnen som gjorde Kane til en gift, avslappet hesteoppdretter, en Kane som pakker bort all vold, en Kane som aldri kunne overleve i bokform. Iskaldt dreper Masterson Linda, kvinnen i Kane's liv, ved hjelp av voldtektsmenn og ranere i boka "Tilbake til kampen". Etter denne hendelsen var nok Kane ødelagt for all fremtid, og døden fulgte i hans fotspor overalt der han gikk og sto.
Lurer nesten på om jeg skal finne frem igjen bøkene fra en kasse i kjelleren bare for å oppdage at der er et rent litterært søpleverk...?

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.756
Lurer nesten på om jeg skal finne frem igjen bøkene fra en kasse i kjelleren bare for å oppdage at der er et rent litterært søpleverk...?

Honkey
Pokker ta deg, Honkey Chateau, jeg fikk samme tanke :)

Topp Bunn