Ettersom tråden nå sr ut til å være døende, forsøker jeg herved å kuppe den.
Ja, jeg er, eller rettere var Kane-ekspert. Hadde oversikt over damene, revolverne, kronologi etc. Meningsløst, naturligvis, men gutter husker nå de rareste ting. Selv nå når vi snakker over 20 år lengre ned i veien dukker det opp mange tøvete detaljer... Gwen Arling, legen som ville gi hele sitt liv for Kane i boka "Død manns skygge" der han har blitt tildelt det samme rommet på Glenwood Spring Sanatorium der Doc Holiday møtte sin skaper noen år tidligere (Og Doc Holiday er som kjent mannen bak pokerkortene "død manns hånd" men jeg husker dessverre ikke hvilke 5 kort det var snakk om....)....
Kate Coleman, den viltre og egenrådige rødhårede journalisten i Tombstone Nugget som møtte stt endeligt i Utahs ugjestmilde ørken med sine siste ord...: pokker ta deg, Morgan....
Linda Kominsky (født Linda Swift), kvinnen som gjorde Kane til en gift, avslappet hesteoppdretter, en Kane som pakker bort all vold, en Kane som aldri kunne overleve i bokform. Iskaldt dreper Masterson Linda, kvinnen i Kane's liv, ved hjelp av voldtektsmenn og ranere i boka "Tilbake til kampen". Etter denne hendelsen var nok Kane ødelagt for all fremtid, og døden fulgte i hans fotspor overalt der han gikk og sto.
Lurer nesten på om jeg skal finne frem igjen bøkene fra en kasse i kjelleren bare for å oppdage at der er et rent litterært søpleverk...?
Honkey