Panasonic TX-65HZ2000 erfaringer.

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.
Noen med erfaringer med Panasonic TX-65 HZ2000 ?
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.
Noen med erfaringer med Panasonic TX-65 HZ2000 ?
Det vakke mange tv folk her inne ser/skjønner jeg, men men.
Jeg har ihvertfall begynt å erfare denne tv 😌
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
412
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Det vakke mange tv folk her inne ser/skjønner jeg, men men.
Jeg har ihvertfall begynt å erfare denne tv 😌
Joda, vi er en del TV folk her inne. Forventer ikke at alle har fått testet HZ2000 dog.

Jeg har iallefall oppservert HZ1000 en del ganger og det er nesten samme TV. Unntaket er at HZ2000 har ett noe mer modifisert panel i form av kjøling, for å takle høyere lysstyrke. Ellers har den også ett innebygde høyttalersystem fra Technics - idiotiskt spør du meg.

HZ1000 er en veldig god tv, men god fargekontroll rett ut av eska. Dette er en av de få tvene jeg nesten kan si det ikke er så nøye å kalibrere.
Ikke prøvd filmmaker modusen så mye, men har sett litt dolby vision. TVen imponerer nok så mye og jeg skulle ønske jeg fikk testet HZ2000 mot den.

Smart tven er ikke noe å prate om. Jeg vil heller anbefale deg å koble opp en Apple TV.
Hva er du ute etter? Hva er det viktigste for deg? Brukervennlighet eller bilde?
På bilde finner du ikke en bedre TV per dags dato. Men den er ikke perfekt heller da, den har ikke lysstyrken som feks en QLED kan gi deg.
Om du har god kontroll på belysningen i rommet så er ikke lysstyrken noe spesielt problem.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Joda, vi er en del TV folk her inne. Forventer ikke at alle har fått testet HZ2000 dog.

Jeg har iallefall oppservert HZ1000 en del ganger og det er nesten samme TV. Unntaket er at HZ2000 har ett noe mer modifisert panel i form av kjøling, for å takle høyere lysstyrke. Ellers har den også ett innebygde høyttalersystem fra Technics - idiotiskt spør du meg.

HZ1000 er en veldig god tv, men god fargekontroll rett ut av eska. Dette er en av de få tvene jeg nesten kan si det ikke er så nøye å kalibrere.
Ikke prøvd filmmaker modusen så mye, men har sett litt dolby vision. TVen imponerer nok så mye og jeg skulle ønske jeg fikk testet HZ2000 mot den.

Smart tven er ikke noe å prate om. Jeg vil heller anbefale deg å koble opp en Apple TV.
Hva er du ute etter? Hva er det viktigste for deg? Brukervennlighet eller bilde?
På bilde finner du ikke en bedre TV per dags dato. Men den er ikke perfekt heller da, den har ikke lysstyrken som feks en QLED kan gi deg.
Om du har god kontroll på belysningen i rommet så er ikke lysstyrken noe spesielt problem.
Hei.

Det jeg var ute etter var om noen her inne som hadde denne tv´n, jeg fikk tak i denne som muligens den siste som var i Norge, og i disse Coronatider er ikke frakt fra Asia og USA raskest.

Bildet er fremragende med stålkontroll på sortnivå, bruker ikke tv´ns høytaler da vi har frittstående HT vi bruker. Sett noen blu rays på den som jeg også er veldig fornøyd med, skal teste UHD 4K fil etterhvert. Er det noe triks for å forhindre lyd/bilde forsinkelser når vi da kjører separate høytalere, i innstillinger ?
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
412
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Hei.

Tv´n, jeg fikk tak i denne som muligens den siste som var i Norge
Power har over 10 stk inne. Skal ikke være noe spesielt problem å få tak i den.

Bildet er fremragende med stålkontroll på sortnivå, bruker ikke tv´ns høytaler da vi har frittstående HT vi bruker. Sett noen blu rays på den som jeg også er veldig fornøyd med, skal teste UHD 4K fil etterhvert. Er det noe triks for å forhindre lyd/bilde forsinkelser når vi da kjører separate høytalere, i innstillinger ?
Kommer ann på hvordan du har koblet opp lydsystemet.
Skal iallefall kunne justeres i lydinnstillingene på tven og som oftest i innstillingene til blu-ray spilleren.
Gratulerer med en svært god tv :)
 

gunnarium

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2004
Innlegg
128
Antall liker
59
Sted
Rogaland Bryne
Torget vurderinger
3
Hei.

Det jeg var ute etter var om noen her inne som hadde denne tv´n, jeg fikk tak i denne som muligens den siste som var i Norge, og i disse Coronatider er ikke frakt fra Asia og USA raskest.

Bildet er fremragende med stålkontroll på sortnivå, bruker ikke tv´ns høytaler da vi har frittstående HT vi bruker. Sett noen blu rays på den som jeg også er veldig fornøyd med, skal teste UHD 4K fil etterhvert. Er det noe triks for å forhindre lyd/bilde forsinkelser når vi da kjører separate høytalere, i innstillinger ?
Blir ikke Panasonic tv produsert i Tsjekkia, dem produserte oled tv og varmepumper der når jeg besøkte fabrikken.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Power har over 10 stk inne. Skal ikke være noe spesielt problem å få tak i den.

Hei.

Ser det, men til 50K .......................



Kommer ann på hvordan du har koblet opp lydsystemet.
Skal iallefall kunne justeres i lydinnstillingene på tven og som oftest i innstillingene til blu-ray spilleren.
Gratulerer med en svært god tv :)
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
412
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Ja, det er jo en ganske kostbar sak.
Burde alltids få ett godt tilbud på den om du hører med selger.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Ja, det er jo en ganske kostbar sak.
Burde alltids få ett godt tilbud på den om du hører med selger.
Hei.

jeg handlet inn denne for 2 uker siden, fikk fra en annen butikk pris på 35K for 65" varianten 🥸
 
Topp Bunn