Paranoid eller?

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Noen som har hørt jubileum utgaven fra Sabbath? Skal man være paranoid og holde seg unna utgaven som er fiklet med? Eller er det løp og kjøp? Har opplevd litt dårlig erfaring med nyutgivelser fra før.
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.167
Antall liker
8.930
Leste en plass at original utgivelsen som er i boksen er en remaster fra 2012. Ellers så er det noen konsertopptak og en Quad mix fra 1974 oppi der, en 40 siders bok etc. Sikker kjekk å ha den der.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Hei skranglefant. Håper du kan berike oss med din erfaring. Når du har hørt gjennom skivene.
 

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
2.634
Antall liker
4.245
Sted
Bartistan
Jeg fikk spilt gjennom 2 av 5 skiver i går, men har ingen gammel pressing å sammenligne med lydmessig.
Tyst og fint er vel alt jeg kan si så langt.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.132
Antall liker
937
Torget vurderinger
2
Ingen nye trykk eller gamle CD som ref heller?
 

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
2.634
Antall liker
4.245
Sted
Bartistan
Hmmm.. jeg har kanskje en LP jeg kjøpte for ca 30 spenn i sjappa på Grønland T-banestasjon i 86-87?
Det får uansett vente. Her skal jeg spille ferdig konserter fra 1970 først + en nedmixa quad-mix :cool:
 

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
2.634
Antall liker
4.245
Sted
Bartistan
Kjapp og overfladisk oppsummering av ekstramaterialet etter å ha gått gjennom hele boksen én gang:

* Nedmixa quad er vel mer et småpussig alternativ enn en forbedring. Artig nok men blir neppe spilt altfor ofte her i gården.
Denne skiva var den eneste i boksen med overflatestøy men det skyldes i all hovedsak en smule fysisk mishandling på mitt eks og ikke pressinga.

* Montreauxkonserten fra 31. aug '70 er i mine ører knall. Nakent, dynamisk (og med JÆVLIG HØY VOKAL her og der, særlig i starten) og et ungt band i fyr og flamme. Jeg har alltid likt lyden av et band i et rom uten for mye mikkmakk.

* Brusselkonserten, tatt opp en drøy måned senere, er en TV-gig og låter deretter; mer komprimert dynamikk, barbert på frekvensfløyene og mono. Lydmessig som en ganske decent bootleg men gutta gønner bra på her også.

Jeg netthandla boksen fra England men oppdaga i dag at Crispin Glover har den i butikken og at jeg altså kunne ha handla lokalt til en langt bedre pris. Torgeir og Knut (?) er også mye hyggeligere enn PCer og nettbutikker flest. Shame on me.

Jeg dro med meg Sabotage som en form for avbikt. Det er min Sabbaff-favoritt og akkurat nå føler jeg for å sabotere paranoian på LP-fronten, såo tu spiik :rolleyes:

Sabonoiaparatage.JPG
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.783
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Min Rhino utgave fra 2010 er mastret av Kevin Gray og låter bra.
Om den nye utgaven er den samme aner jeg ikke. Men se etter KPG@ATM i innerrilla.
Det er jo fort gjort å bli litt paranoid når man holder på med vinyl 😜
 
  • Liker
Reaksjoner: TAF

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Syns den ble for dyr...:oops: .... eventuelt skyldes det feil prioritering :eek:.
Men kom på at et strøkent eksemplar av 'Sabotage' er helt nødvendig.
Har originalutgaven (y) - i en relativt uoriginal tilstand :sick:.
Skjerpings! 😣
 

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
2.634
Antall liker
4.245
Sted
Bartistan
Min Rhino utgave fra 2010 er mastret av Kevin Gray og låter bra.
Om den nye utgaven er den samme aner jeg ikke. Men se etter KPG@ATM i innerrilla.
Det er jo fort gjort å bli litt paranoid når man holder på med vinyl 😜
Leste en plass at original utgivelsen som er i boksen er en remaster fra 2012./QUOTE]
Jeg har som sagt ikke sammenligna den med noesomhelst enda
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Litt blandet mottagelse på Steve Hoffmann forum hvertfall. Skal være en digital kilde på selvealbummet.
 
Topp Bunn