Parkering- og piggdekksbøter

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Var en tur i oslo for to dager siden og endte opp med begge :mad:

Da jeg kom inn til oslo begynte jeg å leite etter steder hvor man kunne få tak i oblat, men etter å ha spurt på to bensinstasjoner, var jeg like langt, og bestemte meg for å gi opp, da jeg ikke hadde tid til å besøke nr 3-4 og 5. Hva slags system er egentlig dette? Burde det ikke gå an å velge oblat på parkeringsautomaten?

Fant en umarket plass på øvre vollgate, ved siden av en handicap-plass, og betalte for to timer. Da jeg kom tilbake fant jeg to gule lapper.

Lapp nr.1 er håpløs(bokstavelig talt), og lapp nr.2 er rett og slett feil.

Så mitt spørsmål er egentlig hvor man kan henvende seg, og hva man egentlig har å slå i bordet med ovenfor dette "systemet"?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.251
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Du må evt. klage på manglende merking av hhv. parkeringsregler og/eller piggdekk avgift antar jeg.
Evt. om noen av de lappene du fikk er direkte feil så bør det ikke være noe problem å klage.

Jeg vil anta at du i første omgang får svar som...
"Alle er ansvarlig for selv å bla bla bla...."

Har selv klaget på 4 parkeringsbøter i oslo. Fikk medhold i alle.

Hvor man skal klage regner jeg med står på "de gule lappene" ??

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.516
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Av nysgjerrighet...hva koster det å kjøre med piggdekk og uten oblat i Norge i dag...?

Mvh
OMF

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.553
Torget vurderinger
27
Det må jeg si Montesi var uheldig Montesi.

Jeg har ikke fått mange bøtene i Oslo eller andre steder, men jeg husker en vinter jeg først så til bilen etter å ha vært borte ei drøy uke. Var rimelig fornøyd med at det kun stod én parkeringsbot på den der jeg hadde parkert over et fotgjengerfelt. Overveldet så klart da jeg fant ut at det var påsatt feil bilnummer. At jeg hadde parkert med vinterdekk og uten oblat var tydeligvis mindre vestentlig. Dette var forresten ikke lenge etter at jeg ble avbildet i fotoboks, men det har jeg aldri hørt noe om.

Om det ikke gjevner seg ut over tid for den enkelte så gjevner det seg nok ut over befolkningen statistisk sett.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
montesi skrev:
Lapp nr.1 er håpløs(bokstavelig talt), og lapp nr.2 er rett og slett feil.
Hvilken årsak står det på parkeringsboten?

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
446
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Piggdekksbot? - Jeg har da betalt veiavgift og fille-bom-bom-bom!! Det skulle holde i massevis det.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Piggdekkbot???
Vil dette si at det ikke er lov å kjøre med piggdekk i oslo?
Hva med en som kommer kjørende fra Nordnorge da (og som MÅ HA piggdekk)
Venter de "ansvarlige" at du skal ha med deg sommerdekk og bytte til dette før du kjører inn?
IDIOTI kaller jeg dette ( hvis dette gjelder da)
Mvh Jan I

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Du trenger ikke å ha med sommerdekk, det holder å kjøpe piggdekkavlat piggdekkoblat.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
OK, hvor får en kjøpt dette? pris?
Mvh Jan I

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Snakket med trafikketaten idag, de kunne fortelle at det var et utvalg av esso stasjoner som solgte dette ;D Veldig enkelt å få tak i disse oblatene med andre ord. Så, er du i oslo og trenger en slik lapp, er du fucked.. Uansett en artig tanke at man skal kjøre oslo rundt med piggdekk for å finne piggdekkoblat, som jo skal være et "miljøgebyr" :)

Det med handicap-parkering var jo bare tull. Ingen grunn til å gi bot, så den skal jeg i hvert fall få slettet..

Bøtene var henholdsvis på 500 og 750(piggdekk)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Det fant jeg ut da jeg gikk inn på siden deres for å skrive brev i dagtidlig også. Hadde jeg visst det, så hadde det ikke vært noe problem.. Hadde firmatelefon, og var på jobb :p

Topp Bunn