Parks Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Ser ut til at at Park Audio ha blitt populær-! Var utsolgt denne måneden hos produsent. Når det gjelder en bedre strømforsyning, så er også Noratel beskyttelsestrafo gode produkter. DP bruker det på flere produkter. De er bedre enn disse ''veggvortene'' som enkelte kaller disse:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ser ut til at at Park Audio ha blitt populær-! Var utsolgt denne måneden hos produsent. Når det gjelder en bedre strømforsyning, så er også Noratel beskyttelsestrafo gode produkter. DP bruker det på flere produkter. De er bedre enn disse ''veggvortene'' som enkelte kaller disse:)
    Uansett hvordan man vender på dette, så er strømforsyningen en del av audiokretsløpet. Strømmen som levers må være ren, helst regulert, og samtidig må PS'et være i stand til å levere nok strøm raskt nok. Les dynamisk.
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Jeg spurte også. Enkelt å fikse når det kommer til hardware,
    men han må få tid/ork til å skrive kode.
    Var det noengang noen som spurte konstruktøren om mulighet for digital ut på denne?

    Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk
    Ja, var noen som spurte, og han likte ideen. Så er vel egentlig blitt hintet om i en eventuell oppgradert versjon.:)

    Det lar seg sikkert greit gjøres med litt DIY og
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    En bedre strømforsyning kan potensielt skille boksen bedre fra strømnettet og gi mindre brum hvis man har problem med dette. En enkel måte å sjekke dette på er å teste med batteridrift. Det står ikke i manualen hva som er maksimal spenning, så man bør i så fall bruke et batteri som er i nærheten av 12V. Sett gjerne på en 1000uF kondis med lav ESR parallellt for å senke støy.
    Interessant. Ser for meg blikket til samboer hvis jeg kom inn i stua med et bilbatteri.

    Din super high end strømforsyning, noen killer op-amper og diverse andre tweeks så sitter man kanskje der med en superutgave.

    -BB-
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    En bedre strømforsyning kan potensielt skille boksen bedre fra strømnettet og gi mindre brum hvis man har problem med dette. En enkel måte å sjekke dette på er å teste med batteridrift. Det står ikke i manualen hva som er maksimal spenning, så man bør i så fall bruke et batteri som er i nærheten av 12V. Sett gjerne på en 1000uF kondis med lav ESR parallellt for å senke støy.
    Interessant. Ser for meg blikket til samboer hvis jeg kom inn i stua med et bilbatteri.

    Din super high end strømforsyning, noen killer op-amper og diverse andre tweeks så sitter man kanskje der med en superutgave.

    -BB-
    e
    Hvis man skal begynne med en Highend avansert spenningsregulert strømforsyning, da sprenger det budsjettet til oss gjerrig knarker:) ved å benyttet strømforsyninger fra Clones Audio
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    En bedre strømforsyning kan potensielt skille boksen bedre fra strømnettet og gi mindre brum hvis man har problem med dette. En enkel måte å sjekke dette på er å teste med batteridrift. Det står ikke i manualen hva som er maksimal spenning, så man bør i så fall bruke et batteri som er i nærheten av 12V. Sett gjerne på en 1000uF kondis med lav ESR parallellt for å senke støy.
    Interessant. Ser for meg blikket til samboer hvis jeg kom inn i stua med et bilbatteri.

    Din super high end strømforsyning, noen killer op-amper og diverse andre tweeks så sitter man kanskje der med en superutgave.

    -BB-
    Jeg har testet batteri mot regulerte strømforsyninger ifm flere produkter. Batteridrift har ikke gitt meg noen aha-opplevelser. Derimot har regulerte "strøm-saker" gjort det. NAIM hadde en turn med en superregulator i sine strømforsyninger. Dette gjorde susen!
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Batteri er den perfekte løsningen. Man er 100% isolert fra strømnettet og de to problemene det har. 1: Jordsløyfer, og 2: støy fra nettet.
    Noen batterityper har imidlertid litt høy intern motstand (ESR) som gjør at spenningen faller litt ved strømtrekk. For laveffektkretsløp er dette neglisjerbart for batterier som kan levere 10-talls ampere. Batterier har også avhengig av type noe støy. Begge disse ulempene fikses enkelt ved å montere en eller flere kondensatorer med lav ESR i parallell. En annen ulempe er at spenningen faller etterhvert som det blir utladet og det får man ikke gjort noe med. Så kommer jo utfordringer med lading og levetid på toppen av dette og da blir det dyrt og upraktisk.
    Jeg laget en regulert strømforsyning som har lavere støy enn batteri og som har ESR på 1milliOhm og kan levere inntil 4A. Spesielle trafoer, skjerming og filtre sørger for at støy fra strømnettet kommer under egenstøyen til regulatoren (900 picovolt) og at jordsløyfer fjernes. Dette ble utviklet til et analogt RIAA trinn som må ha lav støy. Jeg tviler på at er nødvendig å gå drastisk til verks på denne RIAA av grunnene nevnt over.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg hadde en BAM ifm Merlin VSM som jeg kunne drive med batteri eller PS. Der foretrakk vi PS på grunn av bedre dynamiske egenskaper. Samme gjaldt en jeff rowland forsterker. Mulig disse ikke var implementert skikkelig ifm batteriet. Ikke vet jeg. :confused:

    ...men kan egentlig ikke fatte at den puffien som ligger ute ikke er solgt. Folk vet tydeligvis ikke hva dette er. Bedre RIAA til 5k finnes ikke imo.
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Det er over 200 treff men ikke en enste medling ikke engang en pruter.
    dette produktet er vell for nytt og folket vett ikke hva de går glipp av og hvordan den kan brukes på.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    La det ligge. Veldig vanskelig marked for tiden. Folk kjøper bare på pris, vist nok.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spurte også. Enkelt å fikse når det kommer til hardware,
    men han må få tid/ork til å skrive kode.
    Godt. Signalbehandlingen i Puffin er digital (stating the obvious), så det siste som skjer med signalet er vel en D/A-konvertering. Min forsterker har 1 analog inngang, og det første som skjer med signalet er A/D-konvertering. Og dét er vel noe som blir mer og mer vanlig, også på aktive trådløse høyttalere og annen slags "future-fi". Det funker jo bra, men det virker jo litt suboptimalt med for mange runder med A/D, D/A, A/D, D/A?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hvis noen tenker: "shit, jeg kan jo ikke ha en digital dings i den analoge kjeden min", og vil selge sin Puffin - let me know!

    O.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Puffin har fått kjørt seg med litt forskjellige pickup's her. Jeg klarer faktisk ikke komme med noe spesielt negativt om denne RIAA'n. Det må i så fall bli småplukk.

    Alle andre RIAA'er jeg har hatt i hus, har hatt en eller annen issue ifm balanse med seg. Med Puffin kan jeg rett og slett bare bruke justeringsmulighetene og jeg kommer rett i "bulls eye" hver gang. Det er en helt spesielt god justeringsmulighet som heter tilt. Den er helt magisk for balansen. Innstillingene inneholder også en «Tube» simulering. Jeg er egentlig en rørmann og denne innstillingen har gitt meg en mer inngående forståelse av hvilken signatur rør tillegger kontra «ikke rør».

    Hele lydbildet virker åpent og "ekte" nøytralt. Spesielt gjennomsiktigheten er slående. Hvis jeg skal trekke en parallell til noen andre phonodeler må det bli Devialet, og den phono-inngangen er god.

    MM og MC konfigurasjonen/settingene har uhyre ensartet lydkarakter

    Denne blir absolutt stående en lang stund.

    Neste pickuptest er Ortofon M2 black og Hana SL (...igjen). Skal forske å få en testet mot Benz LP også. En direkte sammenligning mot en Parasound JC3+ er på trappene.

    Jeg har også spilt på en Project spiller med en Ortofon M2 blue. Den kjenner jeg faktisk ikke igjen via Puffin. Den har hevet seg ganske mange hakk.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Gledelig å lese at den faller i smak hos flere en hos meg.

    Har dere fått benyttet støymålingsfunksjonen til deres Puffin? Og hvis svaret på det spørsmålet er ja, kan jeg spørre hvordan dem ser ut hos dere?

    1) Kun med Puffin påslått.
    2) Med strøm på platespilleren men med armen i sin hvileposisjon.
    3) Når dere spiller musikk.



    Mvh
    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ja, den har jeg sett på, uten at jeg har festet meg noe særlig med tallene der. Brude jeg det?

    Sånn den står nå kin påslått med MM pickup: ADC -61/-62 og DAC -67/-66

    Software er 1.04.

    Sånn kasse vil jeg også ha! ;)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Ja, den har jeg sett på, uten at jeg har festet meg noe særlig med tallene der. Brude jeg det?

    Sånn den står nå kin påslått med MM pickup: ADC -61/-62 og DAC -67/-66

    Software er 1.04.

    Sånn kasse vil jeg også ha! ;)
    Jeg er fortsatt på 1.03 og her er mine målinger når kun Puffin er slått på:



    Disse ble enda bedre etter mine modifikasjoner som jeg har postet bilde av tidligere. Har du prøvd å flytte rundt på diverse ledninger og da spesielt på innsiden for å se om du får bedret støynivået inn til Puffin?

    Du benytter kanskje og ekstrem forsterkning på 68 Db eller 72 Db? Dette påvirker også følsomheten, ref diskusjonen i "den beste transistor riia tråden" her på forumet. Noe å tenke på hvis du fortsatt vurderer PU med 0.3mv nivå eller enda lavere.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har den på 48db for MM og via en rimelig project spiller.

    Syns å huske sånn sirka tallene dine når jeg hadde RIAA'n på RP8 med XX2. (64/68db)

    Til uken får jeg min egen Hana SL, så da kan vi sikkert utveksle tallene igjen.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Puffin innfrir stort. Nå har jeg sittet og hørt gjennom en masse vinyl via en Ortofon M2 Blue. Dette er en rimelig MM-pickup og vokser til de grader på Puffin. Jeg kan ikke huske at denne Pickupen låt på denne måten. Får faktisk "oppløst MC-følelse" og det skal litt til imo. Puffin er faktisk det beste audiokjøpet jeg noen gang har gjort. Dynamisk så det holder. STORT rom. Virkelig kontakt med musikken på alle måter. Foot tapping opplevelse.

    puffin_a.JPG
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    En ankelskade har gitt mer tid til musikk, og i dag er jeg såpass mobil at det har blitt mest vinyl. Mine tidligere forbehold er borte vekk. Dette er virkelig bra! Det frister å kjøpe en til den andre spilleren også. Nå spiller jeg på en EMT938 med Schick arm og en Musical Life pickup (moddet naken DL103 med Shibata nål). 64db gain. Bruker 8 meter lange kabler til pre, så det spiller nok inn på støymålingen. I praksis er det helt tyst.
     

    Vedlegg

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg må virkelig få førstehåndskunnskap til denne saken!
    Men har merkelig nok fått meg en RIAA helt tilfeldig i en byttehandel, som jeg liker mer og mer...så det er et dilemma ;)
    Er ikke samler av utstyr, snarere tvert om - jeg minimaliserer hele tiden, on the road to enlightenment og zen.

    Men Puffin som konsept er utrolig kult, og det virker som absolutt alle er svinfornøyde. Kult!

    O.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hana SL er montert på Rega RP8. Skruene som følger med pickupen er av lett aluminium, så jeg måtte bruke tyngre skruer for at motvektsloddet ikke skulle være for tungt. Puffin må stå på 72db for å matche nivået til CD. Output på Hana SL er på 0.5mv og skulle vel matche med gain 66/68db for CD nivå. Puffien er "ganske" stille allikevel. Nå er jeg veldig kresen her. Sånn umiddelbart er dette ikkesåveldigmye bedre en m2 black eller blue! :-( Håper dette setter seg skikkelig. Den er nok for ny enda. Hadde også håpet på å bruke en lavere gainsetting. Eks 64/68db.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Kanskje på tide med en ørerens? :) Til info benytter jeg 64dB på Hana SL og da matcher den nivået på Kinki Dac-1. Anbefalt gain er 60dB;

    cartridges.jpg


    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Haha... Ørene er det ikke noe galt med siden CD spiller høyere en Hana på 64db. Skal sjekke nivået fra DAC.
    Uten at vi sjekker ut følsomheten på høyttalerne. Hvilket volumnivå står EX'en på når du spiller normalt høyt?
    Mine Dynaudio 25 spes er nok mye mer tungdrevne enn dine Harb 7'ere.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Haha... Ørene er det ikke noe galt med siden CD spiller høyere en Hana på 64db. Skal sjekke novpet fra DAC.
    Uten at vi sjekker ut følsomheten på høyttalerne. Hvilket volumnivå står EX'en på når du spiller normalt høyt?
    Jeg bruker vanlig gain på min Kinki EX-1 og spiller normalt høyt på 4-8. Når det er helt stille i huset tidlig en lørdag morgen så rekker det med fint med 2. Høyttalerne mine er oppgitt til 86dB - 6 ohm.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg spiler på 37 nå med Hana og Puffin på 68db. Det er normalt høyt. Har du low/hi bryter bak på din amp?

    Slik står min dac:
    "The analog gain is set to 0 dB (unity gain, RCA to RCA). Digital inputs are calibrated to +24 dBu at 0 dBFS (+4 dBu at -20 dBFS) measured at the XLR outputs, and 2 Vrms measured at the RCA outputs."
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som har testa den "air" funksjonen?
    Vureder sterkt en puffin selv.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Noen som har testa den "air" funksjonen?
    Vureder sterkt en puffin selv.
    Absolutt.. Hever diskant på en måte.

    Fra nettet:
    By adding a little 'Air', and then tweaking the 'Hi' and 'Low' settings, the album came alive for me. Not to the extent of sounding fake, but just a little more sparkle and air around everything. The 'Air' setting is meant to replace capacitance loading, but with no hard-and-fast rules, you adjust by ear. The 'Hi' and 'Low' settings are described as '4th order Butterworth filters', but I think of them more as a type of crossover point setting for lows and highs. I initially started with adjusting 'Tilt', 'Treble', and 'Bass', but ended up using the other settings instead; there's no doubt that further tweaking can be done, and the combinations are really endless. The 'TF' setting allows for adding harmonics (they are subtle), and that was interesting.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Noen som har testa den "air" funksjonen?
    Vureder sterkt en puffin selv.
    Hei Retep,

    Kjekt å lese at du vurderer Puffin. Og ja, jeg har testet en hel del med air og alle andre funksjoner. Jeg bruker akkurat nå Air +1 på min Hana.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nå begynner showet fra Hana SL. Det er ganske tydelig at en ny pickup er trang og hvit i lyden. Har spilt ca 20 lp’er med den og ting begynner allerede å skje. Her er det et vell av detaljer og balansen er på plass. Åpen som "syv blå!" Gleder meg til fortsettelsen. Tror jeg blir hjemme i morgen! :)
    Spilte nettopp noe Jean Mitchell Jarre… Sjokkerende bra. Aldri hørt så mye detaljer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Min Hana SH trengte en 50 timer slitasje før lyden satt seg.
    Da blir det å teste Puffin her. Et snillt forum medlem som ville sende den til meg slik at jeg får testa før kjøp. Liker jeg den så kunne det vere at den kunne kjøpes også.

    Helt topp altså!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1406.jpg


    DSC_1407.jpg


    Ja får parks Audio en ny venn denne uka...? Ser ikke bort fra det
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, hvor kjøper dere Puffin?
    Mvh. Morten
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel mine inntrykk av Puffin.

    Jeg har en technics 1210mk2 med en Hana SH pu.
    Koblet opp i henhold til anbefalingene til Parks og la på +1 på AIR.

    Riaa'n jeg har brukt frem til nå er en tubebox S med gode rør. Den har overlevd noen angrep fra riaa til 3-4 ganger prisen. Hvor jeg har følt at jo kanskje noe bedre, men har ikke fått den Jaw dropping følelsen som man innimellom opplever i denne hobbyen.

    Denne Parks Audio Puffin er en slik.

    Alt er bedre, men jeg vil trekke frem detaljer i hele frekvensområdet og tørrhet, fasthet i i bassen. Lyden åpnet seg betraktelig opp, bretta seg mer ut og jeg synes jeg kunne høre mer av opptaksrommet. Altså jeg mener at med Tubebox så hørtes det mer ut som om alle artistene har spillt inn musikken sin i samme rommet. Menst med puffin så hører many at det er mer enn ett studio her i verden. Dette er selvsagt overdrevet, men skriver slik for å få frem poenget.

    Jeg snakker heller ikke om små nyanse forskjeller.. Men mer som at det er to ulike mastringer. Forbedringen var markant.
    Frank som var på besøk igår, har bestillt seg en han også..

    Så dere som skal ha ny riaa. Ta ned denne på lista da.

    Takk til BB som anbefalte denne så varmt til meg.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Kjekt å lese om dine opplevelser med Puffin! Etterhvert som du begynner å eksperimentere med diverse andre settinger så tror jeg du vil finne ytterligere kvaliteter som du setter pris på med Puffin.

    Og til dere som vurderer å bytte ut veggvorten med en linjær strømforsyning. Sjekk denne:

    https://www.audiosciencereview.com/...o-you-need-linear-power-supply-for-dacs.7021/

    Conclusions

    It is clear that whether you use the USB power, or the supplied switching power supply, there is absolutely no audible improvement in the output of the DAC with linear power supplies. One can help himself believe otherwise by looking at the noise spectrum alone as I have shown in the last graph. But again, we don't listen to power supply wires. Those waveforms go through filtering stages even in cheapest DACs.

    If you do want to get a linear power supply, my strong recommendation is to get it from a company that understands safety and has regulatory certification.


    Også Shannon Parks sier at det ikke vil være noe å hente på å bytte ut den medfølgende strømforsyningen til din Puffin.

    -BB-
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    BB, har du noen tips på hvilke innstillinger jeg bør leke med? Kan seff Google litt. Men er mer glad i hands om erfaringer. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn