Paypal

H

Hakke

Gjest
Er det noen her som har brukt Paypal som betalingsmåte ved bestilling av utstyr fra utlandet? Hvordan foregår dette i praksis? Dårlige/gode erfaringer?

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Har bare gode erfaringer så langt med paypal jeg bruker det når jeg kjøper ringetid til konas mobil i hennes hjemland. Men hifi utstyr har jeg ikke fått gleden av å kjøpe i utlandet enda.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Kun positive erfaringer, fungerer brillefint. Så lenge selger er en ærlig mann burde risikoen være minimal.

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
28
Sted
Lillestrøm
Kun positive erfaringer, fungerer brillefint. Så lenge selger er en ærlig mann burde risikoen være minimal.
Har også handlet litt fra damer. Funker også greit. ;D

PayPal er nesten nødvendig for å handle på eBay. Bruk Paypal mot ditt kredittkort (Mastercard, Amex).

Svein.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
null problem. nesten for godt til å være sant?

christian

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Enten er paypal for godt til å være sant eller har jeg vært heldig.

LF

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Har brukt PayPal i flere år. Nesten helt siden starten. Helt glimrende!

De har nå også en svindelgaranti som virker. Den har jeg hatt glede av én gang da varer for USD 250 aldri ble levert. Paypal dekket hele tapet :)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Det dukker av og til opp svindel mail som later som de er paypal fikk en her forleden hadde visst kjøpt ei klokke til 550 usd. klikket på linken og kom inn på ei side som lignet veldig men når de for å hjelpe meg måtte vite kredittkort nummeret og pin koden var det lett å avsløre at her var det mye rart i mosen. tipset paypal om spam en og regner med at de har rapportert den videre til riktig hold. Så jeg kommer til å holde meg hos paypal trur eg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.560
Torget vurderinger
28
Jeg er også veldig godt fornøyd med PayPal. Har handlet en del på audiogon og hos en del leverandører rundt forbi. Veldig enkelt og fint å bruke.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Aldri hatt noen form for problemer. 100% fornøyd ;D

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Antall liker
0
Bruk Paypal mot ditt kredittkort (Mastercard, Amex).
Enig. (Finn ett gebyrfritt kredittkort, det er ikke vanskelig.)

Dette gir et ekstra lag sikkerhet: jeg kan under visse betingelser holde kredittkortselskapet mitt ansvarlig. Og det er nok i praksis enklere: Paypal har fått sine penger, kortselskapet har ikke fått sine før jeg betaler regningen; dersom jeg blir svindlet, melder jeg fra til kortselskapet om at jeg ikke har fått det jeg har betalt kortselskapet for. De krever faktisk inn penger på vegne av selger :)

(Det er ikke sikkert det er så enkelt, men det koster meg null og niks ekstra å gjøre det på den måten.)

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Antall liker
0
Det dukker av og til opp svindel mail som later som de er paypal fikk en her forleden hadde visst kjøpt ei klokke til 550 usd.
Klikk aldri på paypal-linker. Eller eBay-linker. Eller bankhjemmeside-linker.

Skal du inn på paypal, så åpner du browseren, skriver

w
w
w
.
p
a
y
p
a
l
.
c
o
m

og trykker enter. Og tilsvarende for eBay og banken din. Da unngår du sånne svindlere.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Har brukt paypal siden det kom for 5-6 år siden. Har hatt flere hundre transaksjoner og aldri hatt noen somhelst problemer. Til dere som får suspect mail om å oppdatere paypal kontoen deres, så les gjerne litt på paypal sine sider om sikkerhet.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
Har i løpet av de siste to årene hatt 10-20 paypal-transaksjoner, null problemer.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Paypal - Jeg ble svindlet i dag!

I dag fikk jeg årets store sjokk..... Jeg var inne på mailkontoen min for å lese mail da det begynte å tikke inn transaksjons mailer fra PayPal. En etter en, og i ganske rask rekkefølge. Kikket hva i H... dette kunne være og så at det var en luring som hadde krevd betaling i små porsjoner 50-300 USD.
Alt i alt ca 10.000,- greide han å tappe VISA kortet for før jeg fikk stanset J*velen, og sperret kortet.
PayPal skal jo ha et ganske vanntett system, og en grei måte å får refundert pengene på, men jeg må bare si at jeg er rimelig frustrert over å måtte legge inn all info via nettløsningen, og skulle VELDIG gjerne hatt et telefon nummer å ringe til i tillegg.
Nå skal jo selvfølgelig alle transaksjonene "etterforskes" av PayPal, før evt. penger blir tilbakeført. Håper de ikke somler for mye!! :-X :-\

MVH

FallenJ*vlafrustrertA

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Paypal - Jeg ble svindlet i dag!

Noen som har vært ute for noe lignende?
Registrerer at samtidig som transaksjonene starter, så har noen vært inne på kontoen min og lagt til en mailadresse.
Minutter etterpå er kortet tappet for 10K :eek:
15 transaksjoner var det som skulle til, og det var tydeligvis ingen begrensninger, og jeg har heller ikke akseptert noen betalinger. Regner med at det var det den "nye" mail adressen ble brukt til.
Noen som har noen gode råd? :'( :-\

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ta umiddelbar kontakt med utsteder av ditt kredittkort. De har erfaring og helt sikkert rutiner for hva de skal gjøre.

Kjipt. Du får underette oss hvordan det går videre med PayPal

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
ErosLoveking skrev:
Ta umiddelbar kontakt med utsteder av ditt kredittkort. De har erfaring og helt sikkert rutiner for hva de skal gjøre.

Kjipt. Du får underette oss hvordan det går videre med PayPal
Jeg tok kontakt med banken for å sperre kortet umiddelbart, og midt oppe i transaksjonene. Heldigvis!
Kunne antakelig blitt belastet enda mer om jeg ikke hadde oppdaget dette tidsnok!

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Svindlet gjennom Paypal

PayPal jobber ikke veldig raskt, men noe skjer da ihvertfall.
De har startet etterforskning på alle transaksjonene. Så får jeg se hva som skjer.
Jeg har i andre enden sperret kortet, anmeldt saken til Politiet, og levert reklamasjon til Visa. Banken har tatt sine skritt, og vil tilbakeføre pengene ganske raskt.
Jeg må si at jeg har mistet en god del tillit til PayPal etter denne episoden.
Det er jo nettopp mot slike situasjoner man skal sikre seg med å bruke PayPal.
Når en fremmed person da kan hacke seg inn, etablere ny mailadresse, og overføre penger på denne måten er helt vannvittig IMO :p
Jeg er veldig glad for at vedkommende ikke forandret innloggingsopplysninger når han allerede var inne. Det ville i så tilfelle vært et sant mareritt å få denne saken ut av verden.
Nå står alt på hvor raskt PayPal etterforsker, og hva som blir konklusjonen ???

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Hva mener du egentlig hvordan kan han få betaling uten at DU bruker "send money" eller Pay"??

Har heller aldri "penger" på Paypal konto, får "faktura# og betaler eksakt beløp slik at Saldo allid er 0,0USD.

Selv har jeg fått råd om å ALDRI ALDRI ALDR knytte Paypal til bankkonto nr eller Visa.dvs Debit-card
Har derfor Creditcard=Mastercard knyttet til Paypalkonto og er dekket av dem i Mastercard i tillegg til Paypal hvis problem

Lykke til
Sleiven

ps skummel historie !!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det du sier Sleiven er utrolig viktig.
For å si det pent så er netthandel (uansett type) med debit-card "mindre smart".
ALLTID netthandel med kredittkort.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Sleiven skrev:
Hva mener du egentlig hvordan kan han få betaling uten at DU bruker "send money" eller Pay"??

Har heller aldri "penger" på Paypal konto, får "faktura# og betaler eksakt beløp slik at Saldo allid er 0,0USD.

Selv har jeg fått råd om å ALDRI ALDRI ALDR knytte Paypal til bankkonto nr eller Visa.dvs Debit-card
Har derfor Creditcard=Mastercard knyttet til Paypalkonto og er dekket av dem i Mastercard i tillegg til Paypal hvis problem

Lykke til
Sleiven
Dette har de fått til ved å "hacke" PayPal kontoen. Hvordan de har greid dette aner jeg ikke, da jeg er relativt flink til å endre mine innloggingsopplysninger med gjevne mellomrom. Men her har de altså gått inn, og endret bla. email adressen, slik at "svindleren" har kunnet "betale" via PayPal. Både den fremmedes email adresse (som sikkert er fake og usporbar), samt IP er logget. Jeg kan ikke engang se via PayPal hva som er blitt betalt.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jøzz nå begynner det å bli skummelt.
Endret i hvertfall PP passordet i dag..
Sleiven.

googlet frem dette...
http://ezinearticles.com/?PayPal-Hack---My-PayPal-Got-Hacked-And-How-I-Got-it-Back&id=890186

Ser ut til å være lurt å unngå Yahoo og Hotmail som adresse på PP..
Det tok meg 3 minutter med googling for å finne metoden for å hacke PP adresse o sjele konto.. et lit utdrag her
HACKING PROCESS:Every PayPal member is identified by his/her Email and the majority of the PayPal members use Yahoo or Hotmail.
After completion of the mailing address confirmation process, usually by adding a CREDIT CARD, PayPal automatically sends the user's address confirmation info to amailerbot associated with the user's Email, in most cases, it's either a Yahoo mailerbot or Hotmail mailerbot. The security flaw occurs RIGHT HERE! Both Yahoo and Hotmail mailerbots can be confused by a random user and sends out information saved on its server to that user.To get PayPal account information of numerous random PayPal users froma Yahoo or Hotmail mailerbot, you have to do the following:

et lite hjertesukk fra en hacker..
...

Why is it that when I pay from a hacked paypal account I get limited account? What the hell is the problem I never used to get that before? Somebody help please!!!!!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg registerer ikke kortet mitt hos paypal.
veryfied my ass.
når jeg bruker paypal, så sender jeg penger fra min bankkonto til min paypalkonto.
det tar et par-tre dager.
deretter overfører jeg kjøpsbeløpet til selgeren.

Inductivius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
82
Sted
Egersund
Torget vurderinger
12
Hei.
Håper ikke du har svart på en del av paypal mailene som har kommet de siste 2 årene.
Det var nemelig en svindel på gang tidligere ang paypal.
Jeg fikk en del av de mailene.
Ebay gikk ut med advarsler flere ganger ang. disse fake mailene.Og at man ikke måtte svare på de.
Mener å huske at mailene gikk ut på at de skulle oppdatere sikkerheten på kontoen din.Man måtte inn med noe info ang kontoen din osv....
For de som beit på den, har vel stor sjangs for å ha blitt svindlet.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Shadow skrev:
Hei.
Håper ikke du har svart på en del av paypal mailene som har kommet de siste 2 årene.
Det var nemelig en svindel på gang tidligere ang paypal.
Jeg fikk en del av de mailene.
Ebay gikk ut med advarsler flere ganger ang. disse fake mailene.Og at man ikke måtte svare på de.
Mener å huske at mailene gikk ut på at de skulle oppdatere sikkerheten på kontoen din.Man måtte inn med noe info ang kontoen din osv....
For de som beit på den, har vel stor sjangs for å ha blitt svindlet.
Nei... Har ikke svart på en eneste en av disse "spoofene". Det er tydelig at uansett hvor "paranoid" man er mtp dette. (og jeg er v-e-l-d-i-g paranoid på sånne ting), så kan altså allikevel slike ting skje. Jeg har snakket med en venn av meg som driver med datasikkerhet, og han sier at om du blir plukket ut som en "kandidat" så er det umulig å sikre seg 100%, eller å stoppe det på annen måte enn å sperre kortet sitt. Det kan være en Trojaner, eller et virus, eller at men har havnet på en av disse VISA kort Listene som florerer. Man vet aldri.
Plutselig så bare skjer det. Men om man oppdager det, og sperrer kortet, så er kortselskapet som regel raskt ute med å rette opp feil og tilbakeføre penger. Det er allikevel noe dritt når det skjer..... og det genererer så utrolig mye ekstra.
Jeg trøster meg med at det tross alt gikk godt denne gangen, og at det muligens kunne vært enda verre om jeg ikke hadde oppdaget det så raskt som jeg tross alt gjorde.

Men det med å svare på disse "sikkerhets" mailene som kommer, er garantert å føre deg rett til H*LVETE! :p

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.333
Sted
'
Man bør være forsiktig med hva man foretar seg via E-mail. POP/SMTP protokollen er egentlig veldig sårbar, til og med passordet blir sendt over nettet som ukryptert ASCII.
Jeg bruker som regel faks når jeg må sende opplysinger vedrørende bankkort, seksuell legning, personnummer og lignende.

Jan E.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.257
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Ang. paypal's seriøsitet og behandlingstid; Jeg ble forsøkt svindlet etter et kjøp på eBay. Kjøpte en forsterker med for meg samleverdi for 50 pund. Selgeren merket forsendelsen med en verdi på 1000 pund, noe som resulterte at jeg, om jeg ville hente ut pakken som jeg allerede hadde betalt for, på postkontoret, måtte ut med 2700,- i avgifter til staten. Pakken ble liggende...

Jeg presenterte saken for Paypal og fikk etter en ukes behandlingstid medhold i saken og pengene (50 pund) tilbake. Pakken gikk i retur.

Jeg synes dette er storartet av Paypal!

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.438
Torget vurderinger
96
Bare gode erfaringer med Paypal her også. Har handlet både hifi og musikk på ebay. Spart 10-tusener på norsk overpriset amerikansk utstyr. PayPal har en veldig god garanti som sikrer deg tilbakebetaling etter svindel når du betaler vunnede auksjoner på ebay. Fikk tilbake penger en gang etter at en selger ikke sendte dvd'en jeg betalte. Hifi kjøper jeg kun fra de med 100% positiv feedback.

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Full medfølelse med dere som er rammet.

Har nettopp fått en mail, med Avsender: PayPal (og en slik binders som tilsier vedlegg). Der det står emne, er det først: "hele navnet mitt, PayPal..." 16k
Er dette en trojaner/virus sak, eller er det fra PayPal?
Også fått lignende mail,der det står Avsender: Anti-Virus Update Notif... Emne: Please Update Your Anti... 3k
Eller: Avsender: Firewall Update Notific... Emne: Please Update Your Fire... 3k

Disse 2 siste får jeg ofte, men har ikke tatt sjansen på å åpne noen av disse. Noen datakyndige her som kan si om dette er noe jeg absolutt ikke bør åpne? På forhånd takk for eventuelle tilbakemeldinger.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Kabeldragern skrev:
Ang. paypal's seriøsitet og behandlingstid; Jeg ble forsøkt svindlet etter et kjøp på eBay. Kjøpte en forsterker med for meg samleverdi for 50 pund. Selgeren merket forsendelsen med en verdi på 1000 pund, noe som resulterte at jeg, om jeg ville hente ut pakken som jeg allerede hadde betalt for, på postkontoret, måtte ut med 2700,- i avgifter til staten. Pakken ble liggende...

Jeg presenterte saken for Paypal og fikk etter en ukes behandlingstid medhold i saken og pengene (50 pund) tilbake. Pakken gikk i retur.

Jeg synes dette er storartet av Paypal!
Du kunne og ha vist posten faktura, hva du faktisk betalte for saken.
Har hendt jeg måtte ha vist til faktura, siden posten ikke trodde saken var så og så billig som stod på pakken

Ø

Topp Bunn