H
Hakke
Gjest
Er det noen her som har brukt Paypal som betalingsmåte ved bestilling av utstyr fra utlandet? Hvordan foregår dette i praksis? Dårlige/gode erfaringer?
|
Har også handlet litt fra damer. Funker også greit. ;DKun positive erfaringer, fungerer brillefint. Så lenge selger er en ærlig mann burde risikoen være minimal.
Enig. (Finn ett gebyrfritt kredittkort, det er ikke vanskelig.)Bruk Paypal mot ditt kredittkort (Mastercard, Amex).
Klikk aldri på paypal-linker. Eller eBay-linker. Eller bankhjemmeside-linker.Det dukker av og til opp svindel mail som later som de er paypal fikk en her forleden hadde visst kjøpt ei klokke til 550 usd.
Jeg tok kontakt med banken for å sperre kortet umiddelbart, og midt oppe i transaksjonene. Heldigvis!ErosLoveking skrev:Ta umiddelbar kontakt med utsteder av ditt kredittkort. De har erfaring og helt sikkert rutiner for hva de skal gjøre.
Kjipt. Du får underette oss hvordan det går videre med PayPal
Dette har de fått til ved å "hacke" PayPal kontoen. Hvordan de har greid dette aner jeg ikke, da jeg er relativt flink til å endre mine innloggingsopplysninger med gjevne mellomrom. Men her har de altså gått inn, og endret bla. email adressen, slik at "svindleren" har kunnet "betale" via PayPal. Både den fremmedes email adresse (som sikkert er fake og usporbar), samt IP er logget. Jeg kan ikke engang se via PayPal hva som er blitt betalt.Sleiven skrev:Hva mener du egentlig hvordan kan han få betaling uten at DU bruker "send money" eller Pay"??
Har heller aldri "penger" på Paypal konto, får "faktura# og betaler eksakt beløp slik at Saldo allid er 0,0USD.
Selv har jeg fått råd om å ALDRI ALDRI ALDR knytte Paypal til bankkonto nr eller Visa.dvs Debit-card
Har derfor Creditcard=Mastercard knyttet til Paypalkonto og er dekket av dem i Mastercard i tillegg til Paypal hvis problem
Lykke til
Sleiven
Nei... Har ikke svart på en eneste en av disse "spoofene". Det er tydelig at uansett hvor "paranoid" man er mtp dette. (og jeg er v-e-l-d-i-g paranoid på sånne ting), så kan altså allikevel slike ting skje. Jeg har snakket med en venn av meg som driver med datasikkerhet, og han sier at om du blir plukket ut som en "kandidat" så er det umulig å sikre seg 100%, eller å stoppe det på annen måte enn å sperre kortet sitt. Det kan være en Trojaner, eller et virus, eller at men har havnet på en av disse VISA kort Listene som florerer. Man vet aldri.Shadow skrev:Hei.
Håper ikke du har svart på en del av paypal mailene som har kommet de siste 2 årene.
Det var nemelig en svindel på gang tidligere ang paypal.
Jeg fikk en del av de mailene.
Ebay gikk ut med advarsler flere ganger ang. disse fake mailene.Og at man ikke måtte svare på de.
Mener å huske at mailene gikk ut på at de skulle oppdatere sikkerheten på kontoen din.Man måtte inn med noe info ang kontoen din osv....
For de som beit på den, har vel stor sjangs for å ha blitt svindlet.
Du kunne og ha vist posten faktura, hva du faktisk betalte for saken.Kabeldragern skrev:Ang. paypal's seriøsitet og behandlingstid; Jeg ble forsøkt svindlet etter et kjøp på eBay. Kjøpte en forsterker med for meg samleverdi for 50 pund. Selgeren merket forsendelsen med en verdi på 1000 pund, noe som resulterte at jeg, om jeg ville hente ut pakken som jeg allerede hadde betalt for, på postkontoret, måtte ut med 2700,- i avgifter til staten. Pakken ble liggende...
Jeg presenterte saken for Paypal og fikk etter en ukes behandlingstid medhold i saken og pengene (50 pund) tilbake. Pakken gikk i retur.
Jeg synes dette er storartet av Paypal!