PC eller Mac som dedikert "lydmaskin"?

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Tiden nærmer seg da jeg byttet ut Squeezebox og ekstern DAC med en dedikert PC/Mac med eksternt proff lydkort.
Hadde lenge ingen formening om Mac, bortsett fra at alle proffe lydteknikere bruker det i studio.
Var inne på Prolyd http://www.prolyd.no/ i dag for å se meg litt rundt og da jeg snakket med han karen der så var det egentlig ikke noen bønn. Det er Mac som gjelder til slikt brukt. Spesielt med tanke på Firewire lydkort der PC ofte krangler med drivere osv.
Han nevnte at de driverne som ligger som standard i Mac er bedre enn ASIO drivere for Windows.
Til mitt bruk mente han at en Mac Mini http://www.apple.com/macmini/features.htmlog et RME Fireface 400 http://www.prolyd.no/Avdelinger/produkter/Audio-interface/FireWire/RME/RME-Fireface-400-24-Bit---192-kHz,-18-i-o,-ADAT,-SPDIF-FF400.aspxville passe bra. Det lydkortet er vel det jeg uansett har mest lyst på uansett om det blir Mac eller PC.

Utgangspunktet mitt er at med tid og stunder så skal jeg ha aktiv deling på noen treveis høyttalere jeg skal bygge, der delefilter og eventuelt DSP skal kjøres på Pc/Mac.

Hvilken erfaringer og meninger har dere om PC vs Mac, og er Mac like fleksibel i forhold til å bruke feks DSP filter fra Audiolense? Har Audiolense i dag og vil gjerne utvide til Audiolense XO med tid og stunder.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Med Mac kan du også boote Windows. For å foreta målingene med Audiolense.

Pure Music til OSX inneholder allerede 3 veis delefilter, og du kan laste inn AU-plugins som du kan kjøre Audiolense-impulsresponsen på. Du kan også kjøre et EQ plugin, men en høykvalitets EQ er på vei til Pure Music.

Ellers er det mulig, på en fiffig måte, å kjøre XO,Convolver og EQ på all lyd som kommer ut av Mac'en. D.v.s youtube, spotify etc. Og det uten lagg og hel***.

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Takk for svar.
Dette høres jo lovende ut. Hjelper ikke på "bare må ha"-følelsen jeg har allerede hehe

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
4
lurer skrev:
Hvilken erfaringer og meninger har dere om PC vs Mac, og er Mac like fleksibel i forhold til å bruke feks DSP filter fra Audiolense? Har Audiolense i dag og vil gjerne utvide til Audiolense XO med tid og stunder.
Har ikke noen erfaring med mac men med PC, J. River og Audiolense er det meget enkelt og brukervennlig, nesten plug and play.

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Det var Pc, J. River og Audiolense jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Bygger jeg PC selv med 64GB SSD og 1,5TB SATA disk og HTPC kabinett kommer jeg på 6000,-. Etter å ha konfigurert en Mac mini på nettsidene til Apple havner en fort på i underkant av 10000,-

Det er litt forskjell i pris, samt at jeg kjenner Pc veldig godt er faktorer som spiller inn for å velge PC. maskinen vil ikke brukes til Internett og epost. Til nød kan det spilles film. Ellers er det bare lyd.

Det selgeren spesielt nevnte til fordel for Mac var jo kompatibiliteten mellom Firewire-porten og Firewire lydkort. De kan ikke anbefale Pc med Firewire lydkort da kunden ofte kommer tilbake med ting de ikke får til å spille 100% og de blir sittende som "skyldige" etter å ha anbefalt dette.

Jeg nekter å tro at alle som har PC og Firewire lydkort har problemer, og at det meste ville kunne la seg løse. Om ikke annet enn ved å kjøpe ny Firewire kontroller.

Spørsmålet er for meg i bunn og grunn om en fullt fungerende PC med Firewire lydkort og ASIO drivere er tydelig/betydelig dårligere enn en tilsvarende løsning fra Mac?
Det at en Pc ikke er så stabil som en Mac kjøper jeg, men jeg har jobbet siste 10 år som IT-konsulent og vil nok forhåpentligvis greie å ha en stabil maskin så lenge jeg har komponenter som er kompatible ref firewire-port og lydkort.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
http://www.computeraudiophile.com/content/Windows-7-Audio-J-River-Media-Center-14-Configuration CA, har tradisjonelt vært veldig pro OSX, men skryter av W7/J-River. Er det noen spesiell grunn til at du går for FW tilkobling? Utvalget begrenser seg jo endel. Hvorfor ikke heller velge RME Fireface UC eller Babyface? Hvis du ikke heller vil kjøre en intern løsning fra f.eks RME/Lynx.
Begge plattformer vil nok gjøre en glimrende jobb uansett, W7 krever nok litt mer å sette opp, men du har mer å velge i med tanke på HW/SW.

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
stejorge skrev:
http://www.computeraudiophile.com/content/Windows-7-Audio-J-River-Media-Center-14-Configuration CA, har tradisjonelt vært veldig pro OSX, men skryter av W7/J-River. Er det noen spesiell grunn til at du går for FW tilkobling? Utvalget begrenser seg jo endel. Hvorfor ikke heller velge RME Fireface UC eller Babyface? Hvis du ikke heller vil kjøre en intern løsning fra f.eks RME/Lynx.
Begge plattformer vil nok gjøre en glimrende jobb uansett, W7 krever nok litt mer å sette opp, men du har mer å velge i med tanke på HW/SW.
Skal lese linken.
Grunnen til FW vet jeg ikke helt. Det må være minst 6 analoge stereoutganger, og jeg vil gjerne kjøpe noe som er "godt nok" første gangen og det er vel ingenting som tilsier at Fireface 400 ikke strekker til.
Ellers er alle produktene til RME og Lynx interessante så lenge jeg har de inn/ut-gangene jeg trenger produktet har gode omtaler og anbefalinger.
Samboeren min ville gjerne ha en HTPC-type maskin (utseendemessig i forhold til resten av boksene) enn en Mac, og jeg skulle få den til jul sa hun, i førjulspresang til og med. Så neste måned blir det mest sannsynlig en PC til å erstatte Squeezebox, så beholder jeg DAC'en til jeg kan kjøpe lydkort. Enten det blir internt eller eksternt. Har jo bursdag i mai, så en kan jo håpe :)

Så dere som har noen meninger her har altså frem til midten av november på å komme med argumentere for og mot Pc :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
lurer skrev:
Spørsmålet er for meg i bunn og grunn om en fullt fungerende PC med Firewire lydkort og ASIO drivere er tydelig/betydelig dårligere enn en tilsvarende løsning fra Mac?
Dersom tilsvarende betyr at løsningene er implisitt likverdige, samt at du med "...om en fullt fungerende PC med Firewire lydkort og ASIO drivere..." er noe du får til: Det blir hipp-som-happ hva du velger. Men, du ser utifra det du selv skriver at det enkleste hadde vært en Mac. Du stiller nesten ingen betingelser der, men mange opp mot Windows.

Er det noe annet enn pris som gjør at du ikke kjøper Mac?

Ser det er mange som sammenligner hardware når det gjelder Mac vs. Windows-PC. Jeg har full forståelse for hardware / pris-sammenligningen.

Det som er umulig å prise inn er operativsystemet OSX. Med en Mac kan du kjøre OSX og Windows. Med en Windows-PC; ja da er jo begrensningen satt. *)

*) Du kan bygge en Hackintosh, men ser ikke poenget...

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
RME Fireface UC har 18 inn/ut OG USB og koster det samme som 400'en 8995 hos prolyd.
Skal du ha en lekker PC så sjekk ut disse http://www.hfx.at/index.php?option=com_content&view=article&id=169&Itemid=120 (fåes ferdige, og som "løse" kabinett)

Ferdig bygget "HIFI PC" http://www.itemaudio.co.uk/digital_audio_transports.html

"PS: If you can't live without a Mac, please see the revelant forum thread for optimisation details > A properly fettled Mac is perhaps 75% as good as the DAT2 and maybe 85% as good as the DAT1."

V

vredensgnag

Gjest
Nå som Pure Music tar AU-filtre, så skal det mye til å ikke gå den veien. I tillegg varsler Channel-D at de ser en mulighet for å kunne tillate ulik filtrering for ulike musikktyper. Siden Pure Music er tilgjengelig for Mac, så kan det være det vil lønne seg å gå den veien.

Med Pure Music får du en fabelaktig god avspiller av musikkfiler i ulike oppløsninger, som enten følger opprinnelig oppløsning eller muliggjør upsampling, o.a.

Om du så legger til et filter som f.eks. kompenserer for rominteraksjon med høyttalerne i lytteposisjon, så har du fått deg romkorreksjon, som du enkelt kan slå av og på om du ønsker å kjøre 1:1 uten prosessering.

Du kan legge inn AUparametricEQ for de ulike båndene du ønsker å korrigere. Disse kan du generere manuelt, eller du kan skape en setting etter å ha målt rominteraksjonen. Det filteret du kommer frem til kan så legges inn i Pure Music, og brukes så på alt du avspiller gjennom datamaskinen til anlegget.

Du kan selvsagt bruke andre løsninger, som f.eks. å gjøre det samme med Audio HiJack Pro, men Pure Music gir deg "alt i ett" uten at du behøver å ha andre programmer kjørende mens du driver avspilling.

Så det ville jeg vurdert meget sterkt. Kombinasjonen en Mac mini og Pure Music og en ReadyNAS, gjennom en god DAC til anlegget - med de mulighetene som Channel-D er i ferd med å bygge inn i PM, er suverén.

Bruker du en room-analyzer for å generere et filter, så legger du bare dette inn i PM. Alternativt kan du lage filtre for ulike bånd manuelt.

Apples innebygde AUParametricEQ:

Vedlegg

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Loevhagen skrev:
Dersom tilsvarende betyr at løsningene er implisitt likverdige, samt at du med "...om en fullt fungerende PC med Firewire lydkort og ASIO drivere..." er noe du får til: Det blir hipp-som-happ hva du velger. Men, du ser utifra det du selv skriver at det enkleste hadde vært en Mac. Du stiller nesten ingen betingelser der, men mange opp mot Windows.

Er det noe annet enn pris som gjør at du ikke kjøper Mac?

Ser det er mange som sammenligner hardware når det gjelder Mac vs. Windows-PC. Jeg har full forståelse for hardware / pris-sammenligningen.
Mac er helt klart det enkleste ja. Men ser ikke utfordingen med innstilling av Windows som noe problem. Spesielt ikke med guiden stejorge ga.
Grunnen til at jeg ikke stiller betingelser opp på Mac er at Mac er referansen som jeg føler Windows må måles opp mot. Altså hvis en windows løsning (med tilhørende software) kan bringe på bordet alt det en Mac (mini) kan, så velger jeg en Windows.

Sånn føler jeg nå, men jeg ser det kommer mange tips inn nå så det er 55/45 i fordel Windows nå, men det er høyst usikkert. Må lese meg opp på alt dere skriver også. I forhold til at Mac er et uskrevet blad for meg foreløpig..

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
lurer skrev:
Jeg har bygget en egen pc til musikk, ikke noe fancy, men den gjør jobben. Bruker Audiolense XO til 2(snart 3)-veis deling og romkorreksjon. Avspilling via JRiver, bruker en pc-skjerm som display og JRiver sin egen fjernkontroll. Lydkortet er et Echo AudioFire8(firewire), og det har ikke gitt meg noe trøbbel. Dette oppsettet synes jeg fungerer helt topp. Har fundert på Mac flere ganger, men siden ting fungerer godt, føler jeg ikke et akutt behov for å teste. Flere har skrevet at Mac skal fungere helt fint med filtre fra AL, men jeg har ikke sett noen som har gjort dette i praksis ennå. Det finnes nok eventuelt andre løsninger for Mac, men siden jeg trives godt med AL, kunne jeg tenke meg å fortsette med det.

Frode

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Frode, hvordan synes du fjernkontrollen til J River er? Finnes det andre alternativer til den også? Ikke det at jeg nødvendigvis trenger det, men hvis jeg ønsker fjernkontrollen omtrent samtidig som jeg kjøper maskinen så må jeg bestille snart kanskje.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
stejorge skrev:
Fungerer ikke spesielt bra. Du kan ikke bla i biblioteket på samme måte som man kan med en iPhone/iPod Touch. Det man derimot kan gjøre er å lage spillelister (begrenser seg til antall sanger) og bla igjennom disse. Det var i alle slik sist jeg prøvde og årsaken til begrensningen skyldes at programmet ikke 100% kontroll i begge ender slik Apple har med sin løsning.

Derimot så fungerer Intelliremote bra:
http://melloware.com/products/intelliremote/
Intelliremote kan programmeres til å brukes med alt av programmer til PCen og man kan lage makroer til å utføre bestemte aktiviteter. Ulempen er at det litt vanskelig å sette seg inn i det og det er ingen fiks ferdig løsning.
Det finnes mange programmer alá Intelliremote.

Soundgraph har ferdige fjernkontroll løsninger, men har selv ingen erfaring med de:
http://www.soundgraph.com/products-en/
http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?cPath=44_50&products_id=102

Mobile Mouse gjør at en iPhone/iPod Touch fungerer som mus (til både PC og Mac) og noe jeg har begynt å bruke i tillegg til Intelliremote:
http://mobilemouse.com/

Har selv ingen sterke meninger angående PC vs. Mac. Ser fordeler og ulemper med begge deler. Ser man film, så kan det bety en del at man får Blu-ray til PC. Angående lydkort, så kan du være klar over at RME regnes som hakket dårligere lydmessig enn Lynx. Du kan bruke flere Lynx Two kort for å få tilstrekkelig med utganger.

En Metric Halo ULN8 kan være et alternativ.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52124.msg984062/topicseen.html#new

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Takk osro. Første gang jeg har sett noen referere til forholdet mellom RME og Lynx. Eller det folk oppfatter i sine mer eller mindre subjektive meninger, men det teller ganske mye for meg nå, da jeg ikke har vært borte i slike løsninger før, og alt hjelper på valget som skal tas.

Ellers ser det ut til at når dette er på plass, så begynner tankene på nye høyttalere. Acoustice Elegance skal lage noen høyttalere for en kunde basert på 2 stk Dipole15, 1 stk Dipole6 og en RAAL diskant i hver høyttaler. I Open Baffle da. Det er nettopp etter min tanke, så jeg skal følge med på hvordan de løser det og herme litt tenker jeg :)
Men det ligger nok litt frem i tid. Kanskje 2012.

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Fabelaktig bra lydkort........

http://www.apogeedigital.com/products/ensemble.php

Lynx-kort med flere enn 2 i/O, også et sinnsykt bra kort. Finnes i mange utgaver.

http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=1

Ellers så er Mac standard i lydverdenen, med en del unntak for de som komponerer for film, med digre lydbiblioteker, gjerne spredd utover 5-6 servere.

Men at Asio for Win, skulle være noe særlig dårligere enn Coreaudio høres merkelig ut. Fleste av disse driverne er skrevet av produsenten av kortet og er bunnsolide i de fleste tilfeller.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
lurer skrev:
Frode, hvordan synes du fjernkontrollen til J River er? Finnes det andre alternativer til den også? Ikke det at jeg nødvendigvis trenger det, men hvis jeg ønsker fjernkontrollen omtrent samtidig som jeg kjøper maskinen så må jeg bestille snart kanskje.
Jeg synes at den fungerer godt, det eneste måtte være at volumet reagerer litt tregt. Selvsagt er den ingen match for en Ipod/Ipad fjernkontroll til en Mac, men hva kan forvente for under 300,-? Når det gjelder alternativer, har jeg ikke sjekket noe særlig. JRiver sin løsning er plug and play, og til den prisen så jeg ingen grunn til å lete mer. Hvis jeg ikke husker helt feil, kom den relativt kjapt etter at jeg bestilte.

Frode

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
lurer skrev:
Dette ser ikke ut til å være DIY?
Planen min er at både forsterkere og høyttalere skal settes sammen/bygges av meg, men dog ikke utvikles da jeg ikke har kunnskap i den rettning.
Ahhh, DIY, kanskje http://www.linkwitzlab.com/ Kan gi deg noen tips ???

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
stejorge skrev:
lurer skrev:
Dette ser ikke ut til å være DIY?
Planen min er at både forsterkere og høyttalere skal settes sammen/bygges av meg, men dog ikke utvikles da jeg ikke har kunnskap i den rettning.
Ahhh, DIY, kanskje http://www.linkwitzlab.com/ Kan gi deg noen tips ???
Jepp. Linkwitz er jo helt rå på dette. Det var ikke sånn at Acoustic Elegance var ferdig i 2012 med det de bygger, men heller jeg som trenger penger hehe.
Det finnes en del velprøvde alternativer å velge i, men jeg har falt litt for AE sine Dipole-elementer. De skal visst ha veldig lav distortion og de er spesielt laget for Dipole og Open Baffle løsninger. Koster litt, men vi får se :)

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Pc'en blir koblet til Tv'en i stuen. Full HD.
Men det er litt tungvindt å slå over på HDMI#2 eller lignende for å eventuelt bla i mediebiblioteket.
Hvilken muligheter har man til å bla gjennom J River og vite hva man blar i, uten å måtte endre på input på TV'en hver gang?
Tenkte kanskje en liten 1024*768 monitor på 8" som kan stå i reolen kanskje? Noen som vet hvordan det fungerer i praksis?
Ellers er jo laptopene i huset hele tiden slått på så type fjernstyrt skrivebord eller andre remote-applikasjoner er jo aktuelt.
Finnes det noen andre måter som kan være aktuelle?

Har lastet ned J River for å se hvordan den håndterer iTunes-biblioteket. Bruker en del tid på å gå gjennom alt og legge til bilder osv, men det ser kult ut. Mye innstillinger merker jeg ;)

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
lurer skrev:
Ellers er jo laptopene i huset hele tiden slått på så type fjernstyrt skrivebord eller andre remote-applikasjoner er jo aktuelt.
Fjernstyring via laptop fungerer helt fint i J.River, jeg brukte det før jeg kjøpte fjernkontrollen.

Frode

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Frode skrev:
lurer skrev:
Fjernstyring via laptop fungerer helt fint i J.River, jeg brukte det før jeg kjøpte fjernkontrollen.

Frode
Her har du en tråd om temaet.

Frode

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Da har jeg endelig fått bilder på alle albumene. Heldigivs er det ikke mer en ca 400. Regner med en del har det værre enn meg der :)
Koble seg til iTunes-filene ga ikke noe pent resultat, så koblet meg til Flac'ene for å se hvordan J River håndterer mapper, artistnavn, albumnavn osv.
iTunes er generelt veldig teit når det gjelder muligheter ved ripping av musikk synes jeg. J River er jo veldig likt, men en har mange flere muligheter i behandling av musikken.
Synes nå jeg da :)

P

Parelius

Gjest
Hva dreier det seg om? Ikke lett å forstå hvordan vi skal kunne bedre våre rutiner ut fra dette.

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Parelius skrev:
Hva dreier det seg om? Ikke lett å forstå hvordan vi skal kunne bedre våre rutiner ut fra dette.
Nå henger jeg ikke helt med. Hvilke rutiner er det du skal forbedre? Jeg skriver i min egen tråd om hvordan jeg opplever J River, da jeg skal begynne å bruke det snart i stedet for SB :)

P

Parelius

Gjest
lurer skrev:
Parelius skrev:
Nå henger jeg ikke helt med. Hvilke rutiner er det du skal forbedre? Jeg skriver i min egen tråd om hvordan jeg opplever J River, da jeg skal begynne å bruke det snart i stedet for SB :)
Sorry!

Jeg skal ikke legge meg bort i dine preferanser, det har jeg ingenting med. Men det er jo alltid artig for oss andre å få vite hva som oppleves som problematisk når en bruker vurderende termer som «veldig teit» etc.. Det kan vi alle lære noe av.

G

Gjestemedlem

Gjest
Noen som har prøvd J.river vs. XBMC? Sistnevnte er jo god på bilde, og har egen spotifyklient og er grei å bruke med en pad som remote. Men er den grei å bruke som primær lydavspiller?

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Parelius skrev:
Sorry!

Jeg skal ikke legge meg bort i dine preferanser, det har jeg ingenting med. Men det er jo alltid artig for oss andre å få vite hva som oppleves som problematisk når en bruker vurderende termer som «veldig teit» etc.. Det kan vi alle lære noe av.
Hehe, vel, det er vel kanskje ikke veldig beskrivende. Kan ikke sette fingeren på noe, men det plager meg at når en har en CD der et spor har med en gjesteartist, så ser iTunes dette som en samleplate.

Nå har jeg ikke rippet noe i J River enda, og kommer vel heller ikke til å gjøre det, men det inntrykket jeg har etter å ha gått gjennom alle albumene for å sjekke bilde og informasjon er bedre enn iTunes. Mer smidig og enklere å formatere visning blant annet.

Bruker Exact Audio Copy for å rippe flac forresten.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Noen som har prøvd J.river vs. XBMC? Sistnevnte er jo god på bilde, og har egen spotifyklient og er grei å bruke med en pad som remote. Men er den grei å bruke som primær lydavspiller?
nei

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Har ikke kjørt noen sammenligning, men du har jo mulighet for å legge inn J-River som lydavspiller i XBMC.
XBMC bruker PAPlayer.

lurer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2007
Antall liker
0
Hei igjen folkens.
Fikk et godt tilbud om en mediasenter PC med Lynx Two-B installert. Så ingen grunn til å ikke kjøpe det settet.
Har de siste dagene blir forbløffet over hvilken lyd et slikt oppsett kan gi. Har koblet bort forforsterkeren, og fikk enda bedre lyd enn med den i "loopen".
Problemet nå er at det er såpass teknisk for samboeren å håndtere dette at jeg må finne best mulig måte å spille musikk og eventuelt justere volum opp og ned.
Har installert J River på alle PC'er så en kan lett bruke laptop for å spille musikk.
Når det gjelder justere lyd i mixeren, så har jeg laget keyboard shortcuts, men det er litt tungvindt enda :)
Denne måten å justere lyd går i det digitale domenet. Vil justering av lyd i J River eller i ytterste konsekvens i Windows fungere på samme måte? Nå er ikke Lynx utgangene standard lydutgang så det vil ikke fungere i dagens konfigurasjon.
Hvis dette ikke gir no dårligere lyd enn ved volumkontrol i mixeren, så vil det være enklere å bruke fjernkontroller som native støtter J River/Microsoft Media Center.

Det tar selvsagt en del tid for meg å finne "rett" bruk og gode rutiner for bruk av både J River, Lynx Mixer osv, men om det er noen ting jeg absolutt burde eller ikke burde gjøre så lytter jeg gjerne :)

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.675
Hei Lurer,

Det medfølger en LTray applikasjon (om jeg husker navnet rett) til Lynx driveren.

Med den kan du enkelt legge inn mute, mute av, volum + og volum - på noen taster på tastaturet. Og hvis du så har en fjernkontroll til PC-en som takler tastekommandoer så har du en rimelig brukervennlig fjernkontroll.

Topp Bunn