Pc finner ikke dac

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Kobler min nye dac opp til pcen, men ingenting skjer. Har hatt andre pcer hvor dette aldri har vært et problem. Har prøvd å legge inn driver fra cd som fulgte med dacen, men den sliter jeg med å få lagt inn. Greier ikke å fullføre innstallasjonen.
Er dessverre ganske grønn på dette området. Bruker Hp connect som avspiller av flac filer.

Noen som kan hjelpe?

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Se om du finner driveren på hjemmesiden til leverandøren av dac'en.

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Send en mail og forklar problemet, da sender de deg sikkert ny driver.

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Dukker den opp i det hele tatt hvis du høyre-klikker på høyttalerikonet nederst til høyre og går inn på avspillingsenheter?

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Muligens det kan hjelpe å installere driveren ved å høre - klikke på installasjonsfilen og velge "run as adminisrator"

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Dukker den opp i det hele tatt hvis du høyre-klikker på høyttalerikonet nederst til høyre og går inn på avspillingsenheter?
Ja det dukker opp Digital display audio. Ikke koblet til står det. Men får ikke aktivert. Prøver å klikke bruk og ok men...... Vil ikke

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Høyreklikk på den og trykk på angi som standardenhet

Om det ikke funker, kan det hjelpe med en reboot av pc mens dac står på.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Takk skal dere ha. Prøver å angi som standardenhet, men den vil ikke.

Error Pre-installation failed.Please run setup again. Installation failed. Er meldinger jeg får opp. Hver gang jeg prøver å innstallere programmet.
Bruker windows 8. Et sted sto det at det ikke var kompatibelt med systemet? Sto at windows 7 og andre eldre systemer var ok?

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.260
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Du har DAC'n koblet til under installasjonen eller ikke ? Noen programdrivere skal lastes inn først og så skal man koble til DAC. Andre igjen skal installeres etter at DAC er koblet til. Sjekk hva som står, avinstaller det som eventuelt er installert og prøv ihht produsentens anbefalinger.

Kan og være at driveren ikke fungerer på Win8...

X

X186841

Gjest
Flere dac,er med USB som kobler ned usb mottakeren hvis ikke usb inngangen er valgt som aktiv inngang, og vil da ikke synes for pc,n.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.055
Sted
Bergen
Du kan også prøve å installere driveren i windows 7 kompabilitetsmodus. Det måtte jeg på Dacmagic før Cambridge laget win 8 drivere. Det skal være et valg når du høyre klikker installasjonsfilen.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Du kan også prøve å installere driveren i windows 7 kompabilitetsmodus. Det måtte jeg på Dacmagic før Cambridge laget win 8 drivere. Det skal være et valg når du høyre klikker installasjonsfilen.
Takk! Ja, ser ut til at det fungerte. Men kommer bare lyd ut av pc høyttaler.

Bruker dacen som en forforsterker. Har koblet opp både platespiller og coax fra cd spiller. Alt fungerer bare ikke usb fra pc. :p

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.260
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Takk! Ja, ser ut til at det fungerte. Men kommer bare lyd ut av pc høyttaler.

Bruker dacen som en forforsterker. Har koblet opp både platespiller og coax fra cd spiller. Alt fungerer bare ikke usb fra pc. :p
Du må sette hvor PC'n skal sende lyden. Det gjøres i Control Panel- Harware&Sound - Manage Audio Devices.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Takk for hjelpen folkens. Har funnet ut at jeg fortsatt har et driverproblem, og at det er derfor ting ikke fungerer. Får ta kontakt med leverandøren.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Et lite spørsmål bare.:) Har fått en programfil fra produsenten som jeg har lagt inn. Men får fortsatt ikke lyd ut av min usb kabel. Hvis jeg høyreklikker på speaker symbolet på pcen så dukker det opp to alternativer. Det ene er Realtek pc hodetelefon/speakers og det andre er AMD High Definition Audio Device med HDMI plugg står det. Bør det ikke være andre alternativer? En USB alternativ?

Topp Bunn