Peiling på tapet?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Er på utkikk etter tapet til en av veggene i den nye stua.
Tenker i utgangspunktet på mønstertapet, gjerne "barokk"-style... ::)

Noen som vet hvor man forhandler slikt (bor i Bergen), eller har nettadresse til noen som forhandler dette?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Hva med helt hvite vegger, f.eks lys antikk? Med mønstrete vegger, kan du risikere å måtte henge ensfargete bilder på veggene.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Joda, veggene ellers i stua vil være hvite. Men på den ene veggen, bak spisestua, vil vi gjerne ha tapet.
Enten brun tapet med "barokk" mønster, gjerne i hvitt, eller hvit/lys tapet med "barokk" mønster i en eller annen farge, gjerne brun.
Det er ikke en veldig stor vegg, så det skulle ikke være noen stor jobb å fikse på det hvis vi skulle angre ::)

Har sett mye flotte greier i interiørblad, men husker selvfølgelig ikke hvor slikt forhandles.

Tar gjerne mot flere tips (selv om jeg innser at dette tross alt er et hifi-forum ;D)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Om du går på en tapetbutikk med litt stort utvalg synes jeg stort sett de har bøker med alskens tapetmønster, ser ikke helt for meg hva barokk er, men det pleier å være mye å velge i.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Ja, må nok stikke innom en butikk i Bergen. Tipper Inside Design har noe, eller at de kan henvise videre.
Hadde bare håpet at jeg kunne finne bilder på nettet. Men har søkt, og det er lite bilder og generelt dårlige hjemmesider til tapetprodusentene.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja jeg kommer ikke akkurat på noen tapetprodusenter i farten heller. Men i fjor kjøpte vi en tapet som sikkert kan komme inn under begrepet barokk sånn som jeg ser det for meg.. kanskje.. og for noen år siden kjøpte vi en annen som også ser litt gammeldags ut, så om ikke de stygge 70-tallsmotene helt har tatt over tapetindustrien ( ser litt sånn ut til tider..) så er det sikkert håp. Men det er jo typisk at om man har sett for seg noe, så er det vanskelig å finne..

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Har sett bilder i diverse interiørblad, men de ble desverre kastet for en uke siden fordi jeg skal flytte :p

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har sett bilder i diverse interiørblad, men de ble desverre kastet for en uke siden fordi jeg skal flytte :p

Ja.. og der stod sikkert navnet på produsenten og. Typisk... jeg er i grunn motstander av hiving... mens andre i huset nærmest kan kaller hiv-positiv... sånt kan straffe seg... ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
David Bowie har designet tapet. Jeg mener det var for Laura Ashley, uten at jeg er helt sikker. Valget skulle dermed være åpenbart for en ekte musikkelsker...

;)

Jeg har prøvd å google 'david bowie wallpaper'. Desverre betyr 'wallpaper' flere ting på nettet.

Topp Bunn