Dette er ikke nødvendigvis pærebytte-sak.
Mange eiere av Sonyprojektorer har rapportert om tilsvarende. Normalt sett er det tydeligvis i starten av pæras levetid dette skjer, og er tydeligvis en konsekvens av en slags innkjøringsprosess (noe som høres usannsynlig ut basert på symptomene, men ser faktisk ut til å stemme i svært mange tilfeller).
Jeg har en HW65ES hvor jeg opplevde periodisk flimring i "cinema 1" mode der pæra kjører på lav effekt.
Byttet jeg over til "cinema 2" sluttet flimringen. Om jeg så skiftet tilbake til "cinema 1", gjerne umiddelbart etterpå, var bildet stabilt igjen.
Jeg antok at dette var en softwarebug, men nå etter å ha fått kjørt inn en del timer har problemet forsvunnet fullstendig.
I mitt tilfelle oppstod problemet etter ca 50 timers bruk med varierende hyppighet, og var fullstendig borte etter 150 timers vanlig bruk.
Siden du har runda 1000 timer bør jo ikke dette være det samme som jeg opplevde, men det finner du fort ut av, dersom du veksler mellom de ulike modusene og ser om flimringen blir borte eller ikke.