Petter Northug, drit i dem!

C

Cyber

Gjest
Jeg jobber i et yrke der det er utrolig viktig å ha bak øret at det finnes flere milliarder forskjellige mennesker som oppfører seg og takler ting ulikt, synd journalister ikke eier samme øye for tingenes tilstand. Jeg forstod Petter godt da han ikke ønsker å kommentere etter det dårlige løpet. Hvem andre hadde hatt det om de hadde "sviktet" hele faderlandet? Snakker om ego hos journalistene som skal korsfeste Northug bare fordi de ikke får snakke med han, det er vel et valg han kan ta selv?

Synes heller han fortjener heder for spurten i går, den var det klasse over - fantastisk TV.
 
S

Slubbert

Gjest
mutz skrev:
Slubbert skrev:
Northug fremstår som temmelig ufordragelig; sur i motgang og smålig i medgang. Det går fint an å være "ustreit" uten å være usympatisk, men det er jo lov å håpe at gutten utvikler litt sosiale antenner med årene.
Nå har jeg lest noen innlegg fra deg i Off Topic. Jeg hadde inntrykk av at du applauderer individet, og ikke tar del i den taktfaste A4 systemtenkningen som råder i den dype Norske nisseluementaliteten.
Jeg anser det å være sympatisk som en individuell styrke.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Slubbert skrev:
mutz skrev:
Slubbert skrev:
Northug fremstår som temmelig ufordragelig; sur i motgang og smålig i medgang. Det går fint an å være "ustreit" uten å være usympatisk, men det er jo lov å håpe at gutten utvikler litt sosiale antenner med årene.
Nå har jeg lest noen innlegg fra deg i Off Topic. Jeg hadde inntrykk av at du applauderer individet, og ikke tar del i den taktfaste A4 systemtenkningen som råder i den dype Norske nisseluementaliteten.
Jeg anser det å være sympatisk som en individuell styrke.
Enig!
 

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
506
Antall liker
60
Sted
Belgia
Bach_Man skrev:
Hvorfor er Petter Northug Jr. når faren hans heter John? Er trøndere virkelig så fjollete?
Oppkalt etter Farfaren Petter. Da farfaren døde i 2004, ble «jr»-tittelen offisielt fjernet fra Petter Northugs navn, men han bruker det fortsatt for å minnes farfaren som betydde så mye for ham.

AK
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
mutz skrev:
Slubbert skrev:
Northug fremstår som temmelig ufordragelig; sur i motgang og smålig i medgang. Det går fint an å være "ustreit" uten å være usympatisk, men det er jo lov å håpe at gutten utvikler litt sosiale antenner med årene.
Nå har jeg lest noen innlegg fra deg i Off Topic. Jeg hadde inntrykk av at du applauderer individet, og ikke tar del i den taktfaste A4 systemtenkningen som råder i den dype Norske nisseluementaliteten.
Jeg anser det å være sympatisk som en individuell styrke.
Minner litt om moralpoliti, hvor det minste avvik er et uttrykk for dårlig kotyme. Kan ikke se at hans små kommentarer til pressen sier noe som helst om hans personlige egenskaper.

Medias bilde forvrenger og forsterker. Og folk uttaler seg på sviktende og forhastet grunnlag. Hva annet er nytt. Har mer sansen for folk som skaper litt show enn forhandsprogrammert ydmykhet for å tekkes moralistene.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Det var vel Sandemose i En flyktning krysser sitt spor som skrev det først. Du må ikke tro at du er noe.
Jeg trodde vi var ferdig med det for lenge siden.

Det er flott at idrettsfolk kan se rett i kamera og si Æ ska vinn, og Æ ska vinn lett. Vi trenger flere slike for å opprettholde interessen for denne idrettsgrenen blant de som er bosatt utenfor Indre Enfold.
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Det er helt greit det Oddgeir, men da må man også kunne si på en ordentlig måte i etterkant at det ikke gikk som planlagt. I kamera!!!

Ikke strene avgårde mutt og kanskje litt vel sutrete!
 
S

Slubbert

Gjest
mutz skrev:
Slubbert skrev:
mutz skrev:
Slubbert skrev:
Northug fremstår som temmelig ufordragelig; sur i motgang og smålig i medgang. Det går fint an å være "ustreit" uten å være usympatisk, men det er jo lov å håpe at gutten utvikler litt sosiale antenner med årene.
Nå har jeg lest noen innlegg fra deg i Off Topic. Jeg hadde inntrykk av at du applauderer individet, og ikke tar del i den taktfaste A4 systemtenkningen som råder i den dype Norske nisseluementaliteten.
Jeg anser det å være sympatisk som en individuell styrke.
Minner litt om moralpoliti, hvor det minste avvik er et uttrykk for dårlig kotyme. (...) Har mer sansen for folk som skaper litt show enn forhandsprogrammert ydmykhet for å tekkes moralistene.
¿Qué? Hvem har nevnt noe om moral? Man kan fint være rock 'n' roll uten å prøve å ape etter Noel og Liam Gallagher*. Grinebitere er sjelden kule, jeg har ikke sansen for fyren, hvorfor skal det være vanskelig for deg å akseptere?

* Ikke det at Northug er spesielt "rock 'n' roll" egentlig.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
mutz skrev:
Slubbert skrev:
mutz skrev:
Slubbert skrev:
Northug fremstår som temmelig ufordragelig; sur i motgang og smålig i medgang. Det går fint an å være "ustreit" uten å være usympatisk, men det er jo lov å håpe at gutten utvikler litt sosiale antenner med årene.
Nå har jeg lest noen innlegg fra deg i Off Topic. Jeg hadde inntrykk av at du applauderer individet, og ikke tar del i den taktfaste A4 systemtenkningen som råder i den dype Norske nisseluementaliteten.
Jeg anser det å være sympatisk som en individuell styrke.
Minner litt om moralpoliti, hvor det minste avvik er et uttrykk for dårlig kotyme. (...) Har mer sansen for folk som skaper litt show enn forhandsprogrammert ydmykhet for å tekkes moralistene.
¿Qué? Hvem har nevnt noe om moral? Man kan fint være rock 'n' roll uten å prøve å ape etter Noel og Liam Gallagher*. Grinebitere er sjelden kule, jeg har ikke sansen for fyren, hvorfor skal det være vanskelig for deg å akseptere?

* Ikke det at Northug er spesielt "rock 'n' roll" egentlig.
Slik ja. Ikke pakk driten inn. Det at du ikke liker fyren er helt greit. Det er mange jeg ikke liker uten annen grunn enn trynefaktor.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
900
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
fjellvåk skrev:
BBking skrev:
VilhelmW skrev:
Nei, se og nyt når Northug utfolder seg. Det er idrett på høyt nivå - i motsetning til alle disse forvorpne fotballspillerne, som tror de eier verden, bare fordi de får leke seg med en ball.
mvh. VilhelmW
Man kan alltid diskutere hvem som er størst idrettsmenn, enerne i mini-idretter som langrenn eller alminnelig gode utøvere i verdensomfattende breddeidretter som fotball. Bredden i langrenn og skiskyting er minimal, det er de samme 8-10 utøvrne som krangler innbyrdes om medaljene, mesterskap etter mesterskap, år etter år. Aksel Lund Svindal er utvilsomt den eneste norske vinteridrettsutøver som kan kalles STOR.
Ikke ofte man ser BB skriver noe som er riktig;

Alle disse er gode nok til å vinne storslalomen, + noen til..Kom med 15 langrennsutøvere, skiskytere, hoppere osv. som er kapable. Alpint er den eneste STORE skiidretten på verdensbasis. Langrenn er en nisjeidrett og sprintlangrenn er enda nisjere.

1 HIRSCHER Marcel
2 CUCHE Didier
3 BLARDONE Massimiliano
4 JANSRUD Kjetil
5 RAICH Benjamin
6 JANKA Carlo
7 LIGETY Ted
8 BAUMANN Romed
9 SIMONCELLI Davide
10 PLONER Alexander
11 RICHARD Cyprien
12 BERTHOD Marc
13 MOELGG Manfred
14 SVINDAL Aksel Lund
15 SCHOERGHOFER Philipp
Dette blir jo for dumt. Kan du nevne 15 mann som er kapable til å vinne OL gull på 100m i friidrett? Er vel bare en håndfull som er det, men det er vel ikke akkurat noen nisjeidrett av den grunn?
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
mutz skrev:
Medias bilde forvrenger og forsterker. Og folk uttaler seg på sviktende og forhastet grunnlag. Hva annet er nytt. Har mer sansen for folk som skaper litt show enn forhandsprogrammert ydmykhet for å tekkes moralistene.
Northug kan da fint vurderes utifra han hva han faktisk sier og gjør. Han er stor i kjeften i medgang og furten i motgang, noen liker tydeligvis det. Personlig så har jeg ikke særlig stor sans for fyren hverken når han vinner eller taper. Northug bør ta en titt på Muhammad Ali. Ali var større i kjeften enn Northug noen gang kan håpe på å bli, han var også mann nok til å stille opp de gangen han fikk juling.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
HC skrev:
mutz skrev:
Medias bilde forvrenger og forsterker. Og folk uttaler seg på sviktende og forhastet grunnlag. Hva annet er nytt. Har mer sansen for folk som skaper litt show enn forhandsprogrammert ydmykhet for å tekkes moralistene.
Northug kan da fint vurderes utifra han hva han faktisk sier og gjør. Han er stor i kjeften i medgang og furten i motgang, noen liker tydeligvis det. Personlig så har jeg ikke særlig stor sans for fyren hverken når han vinner eller taper. Northug bør ta en titt på Muhammad Ali. Ali var større i kjeften enn Northug noen gang kan håpe på å bli, han var også mann nok til å stille opp de gangen han fikk juling.
Joda, klart man kan.
Jeg er ganske sikker på at det finnes de som ikke liker Bjørn Dæhlie og Marit Bjørgen også. Hver sin smak. I den offentlige dialog syns jeg karakteristikker begrunnet med trynefaktor er nokså tåpelig. Spesiellt når mediene står bak dem. Men det er nå bare min mening.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
mutz skrev:
HC skrev:
mutz skrev:
Medias bilde forvrenger og forsterker. Og folk uttaler seg på sviktende og forhastet grunnlag. Hva annet er nytt. Har mer sansen for folk som skaper litt show enn forhandsprogrammert ydmykhet for å tekkes moralistene.
Northug kan da fint vurderes utifra han hva han faktisk sier og gjør. Han er stor i kjeften i medgang og furten i motgang, noen liker tydeligvis det. Personlig så har jeg ikke særlig stor sans for fyren hverken når han vinner eller taper. Northug bør ta en titt på Muhammad Ali. Ali var større i kjeften enn Northug noen gang kan håpe på å bli, han var også mann nok til å stille opp de gangen han fikk juling.
Joda, klart man kan.
Jeg er ganske sikker på at det finnes de som ikke liker Bjørn Dæhlie og Marit Bjørgen også. Hver sin smak. I den offentlige dialog syns jeg karakteristikker begrunnet med trynefaktor er nokså tåpelig. Spesiellt når mediene står bak dem. Men det er nå bare min mening.
Når det gjelder Northug så synes jeg ikke kritikken går så mye på trynefaktoren, det er spesifikt måten han har håndtert nederlag i kontrast til hvordan han agerer i triumf. Du har selvfølgelig rett i at media drar alt lengre i alle retninger, aviser skal selges og web sider skal besøkes.
Det var forøvrig en flott stafettetappe Northug gikk i dag. Han er en stor skiløper, det skal han ha.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
"Han er en stor skiløper, det skal han ha."

Har han ytret ønske om å være noe annet? Ikke A4, nei, og han tar konsekvensen av det. At det som kunne konkurrere med ham mot mål var kameraet, var jo nesten ubetalelig! ;D

Kanksje slått av Thomas Wassberg: Åk själv, din gubbjävel! ;D ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Northug er fin til å røyke ut folk som ikke takler annet enn normale personer.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.866
Antall liker
4.294
Vel talt, bt

Han er også fin til å avkle selvsentrerte journalister som mener de har krav på intervjuer i tide og utide, enten de har noe fornuftig å spørre om eller ikke.
 
N

nb

Gjest
Bx skrev:
enten de har noe fornuftig å spørre om eller ikke.
Hadde det vært et kriterium kunne man vel bare lagt ned nesten hele sports"jouralistikken" med det samme.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Yess, den tenker jeg satt....rett i sikringsboksen både på svensker og journalister!
Gratulerer med gullet på 5-mila, Petter Northug Jr.!!!

;D ;D ;D mvh. VilhelmW
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Rått så det holder!!

Gratulerer med 5mils seier Petter!

Lukas Bauer blei spurt om hvem hans tøffeste konkurenter var,han "glemte" å nevne Petter,haha...

Mvh.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
samlanes skrev:
Rått så det holder!!

Gratulerer med 5mils seier Petter!

Lukas Bauer blei spurt om hvem hans tøffeste konkurenter var,han "glemte" å nevne Petter,haha...

Mvh.
Ja, og Petter glemte å nevne Axel! Ha ha!
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
AlexanderK skrev:
samlanes skrev:
Rått så det holder!!

Gratulerer med 5mils seier Petter!

Lukas Bauer blei spurt om hvem hans tøffeste konkurenter var,han "glemte" å nevne Petter,haha...

Mvh.
Ja, og Petter glemte å nevne Axel! Ha ha!
Ja og slo Axel som alltid i spurten! Ha Ha!
 
C

Cyber

Gjest
Har fått mr Svan fra Sveariket alvorlig opp i halsen de siste dagene, at det går an å være så dum...
 
C

cruiser

Gjest
Skjønner ikke at riksavisene på død å liv skal ringe tullingen, hvertfall ikke trykke oppgulpet.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Gidder selvfølgelig ikke å lese 6 sider sportsrelatert babbel, men jeg mener BESTEMT at vi bør snu på flisa: vi bør drite i Petter Northug og alle de andre sportsnissene. Makan til grinete, bortskjemte sytepaver skal du lete lenge etter.
 
S

Slubbert

Gjest
cruiser skrev:
Skjønner ikke at riksavisene på død å liv skal ringe tullingen, hvertfall ikke trykke oppgulpet.
Fordi mange liker å masturbere i nasjonalistisk selvforherligelse, og svensken fungerer som glidemiddel.
 
N

nb

Gjest
cruiser skrev:
Skjønner ikke at riksavisene på død å liv skal ringe tullingen, hvertfall ikke trykke oppgulpet.
Sport selger. Av de 10 mest sette TV-programmene i Norge de siste 10 årene er 9 sportssendinger. Aller mest sett er dog MGP-finalen fra i fjor.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Svenskene har tydeligis løst koden "Varrförr nårrmänn vinner så mycket på skidor... ;D


"Hemligheten bakom de norska skidframgångarna är ganska enkel. Vägarna och bilarna är så gamla och obrukbara att barnen måste ta skidorna till skolan, precis som många av barnen i Afrika springer till skolan..."
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
cruiser skrev:
Skjønner ikke at riksavisene på død å liv skal ringe tullingen, hvertfall ikke trykke oppgulpet.
Fordi mange liker å masturbere i nasjonalistisk selvforherligelse, og svensken fungerer som glidemiddel.
Du sier ofte fornuftige ting du Slubbert. Dette var intet unntak, og om jeg bare får legge til "DESSVERRE"!!!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.396
Antall liker
102.390
Torget vurderinger
23
Slubbert skrev:
cruiser skrev:
Skjønner ikke at riksavisene på død å liv skal ringe tullingen, hvertfall ikke trykke oppgulpet.
Fordi mange liker å masturbere i nasjonalistisk selvforherligelse, og svensken fungerer som glidemiddel.
Og nå nærmer 17 mai seg, dagen da enhver god nasjonalsosialist marsjerer.......
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
OVERHODE ikke nasjonalsosialist (=brunskjorte!!), men en heilt vanlig familiefar. Og bestefar. Klart vi går i 17.mai-tog. I kuling eller stormkast, høljeregn, sklett-elinga*, snøbyga, vindstille, steiksol, klegg eller kvesma**, med elg, ulv, bjørn,jerv eller gaupe i veikantan - så går vi sammen med ongan i 17.mai-tog. Vi spiser årets første ute-is, gjerne en diiger softis, spiser pølser, deltar i sekkeløp osv. Alt hva en tradisjonell 17.mai-feiring innebærer. Det håper jeg at Petter Northug Jr. også gjør - og jeg håper at Gunde Svan og alle svensker misunner oss!

;D mvh. VilhelmW


*sluddbyger
**jordveps
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
realist skrev:
Svenskene har tydeligis løst koden "Varrförr nårrmänn vinner så mycket på skidor... ;D


"Hemligheten bakom de norska skidframgångarna är ganska enkel. Vägarna och bilarna är så gamla och obrukbara att barnen måste ta skidorna till skolan, precis som många av barnen i Afrika springer till skolan..."

Noen bedre :-[
 
Topp Bunn