Phono Box RS2 – ny flaggskip phono-forforsterker fra Pro-ject

Pro-ject_PBRS2-12.jpg


Pro-ject lanserer en ny All-Time-High phonoboks. Phono Box RS2 går inn som den fjerde komponenten i Pro-ject sin nye flaggskipserie.

Det hele startet for bortimot et par tiår siden, da platespillerprodusenten Pro-ject lanserte sitt første phonotrinn Phono Box, etter at Heinz Lichtenegger et tiår tidligere hadde startet produksjon av platespillere i Mistelbach i Østerrike i 1991. Dette var en budsjett-RIAA, som typisk konkurrerte med NAD sin PP-1. Etter hvert ble dette med uhyre kompakte elektronikkbokser fra Pro-ject en egen nisje, og ble utvidet til både nye phonotrinn og bokser med annen elektronikk. Deriblant Pro-ject MaiA, som vi testet i 2014.

RS2-serien

Under High End i München i fjor ble Pro-ject sin toppserie RS2 lansert, en serie som dermed overtok flaggskiprollen etter RS-serien. De to første komponentene som ble lansert i fjor var CD-transporten CD Box RS2 T og forforsterkeren Pre Box RS2 Digital som i tillegg til å være en analog forforsterker har en full digital avdeling med DAC. Og tidligere i år ble DAC Box RS2 lanser, en DAC basert på Pre Box RS2 Digital, men der de analoge inngangene og forforsterkerdelen ble droppet.

Phono Box RS2

Nå har Pro-ject lansert sin ultimate phono-forforsterker, og demonstrerer at det har rent en del vann i havet siden den opprinnelige Phono Box.....

Les hele nyhetsartikkelen om Pro-ject Phono Box RS2 hos Audiophile.no
Pro-ject_PBRS2-9.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Noen aksepterer tydeligvis til og med av/på bryter på baksiden av apparatet...
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Denne synes jeg så kul ut...... masser av justeringer og muligheter....... spiselig pris for mange også........ får bare håpe at den holder lydmessig da, så har man et skikkelig bra kjøp........ send meg gjerne et ex :)
 

Kingsington

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2020
Innlegg
1.253
Antall liker
1.482
Sted
Mo i Rana
Helt enig med dipswitcher, spesielt på baksiden. Har phonobox rs, heldigvis like hel. Ble lei av å lure på om switchen vår på eller av ..... Nå styrer et enkelt Luxman riaatrinn, og livet ble bedre både betjeningsmessig og lydmessig.
Project blir bedre med prøving og feiling.
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
Den hadde vært gøy å prøvd ja..
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
At de har droppen OP-amper mener jeg er fordelaktig, av en eller annen årsak har diskrét oppbygning på RIAA alltid vært en vinner for meg.
Jeg har tro på dette produktet.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Det samme har MF gjort på sitt nye riaa trinn i 6 serien. Musical Fidelity M6x VINYL. MF er vel kjøpt opp av Pro-Ject, så da deler dem vel noen erfaringer og ideer.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn