Pick-up til Forsell

B

Bollefjes

Gjest
Hei. Har en Forsell Airborn med tangentialarm. Har pr i dag en AT-OC9 og en Ortofon MC20 Super II. Har fått tilbud om en Ortofon Rondo Blue til en god pris. Noen som har noen synspunkter vedrørende matching?

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Hei
Har hørt denne spilleren med Lyra Helikon spillende i et Jadis oppsett og et Krell oppsett. Høyttalerene var Apogee Fullrange og Apogee Studio Grand.
Det låt vanvittig bra og følelsen sitter i enda selv om det er noen år siden. Antageligvis det beste jeg har hørt når det gjelder platespiller.
Lykke til med matchingen. Du har en kjempespiller.......

Mvh
RBN

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.247
Torget vurderinger
11
Jeg brukte en Benz L04 på min og syntest det låt kjempeflott.
Du kan for eksempel høre med Hifi Guiden på Hamar ,som har mye kunnskap om matching mellom pick-up og arm/drivverk.
Gunnar Brekke har sikkert mange gode tips.

Noe du savner lydmessig med for eksempel OC-9 ? Har hatt den selv,ikke på Forsellen,men det er en pick-up jeg oppfatter som rimelig nøytral,blir muligens litt lystlydende på Forsellen?

Mvh
Rune

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Jeg ville gaatt for en utgave av Ortofon Kontrapunkt. Selv har jeg en nyere Forsell-spiller og bruker Shinon Blue eller Shinon Red. Dette er pu'er som er helt fortreffelige paa vaare spillere, men som er vanskelige aa faa tak i.

Topp Bunn