Pickup til Audio Note TT-1

Per Rune

Medlem
Ble medlem
30.05.2009
Antall liker
0
Eg har ein Audio Note TT-1 kjøpt i ein brukthandel. Den er ustyrt med ei Rega RB250 arm og ein Grado Picup, truleg ein billig ein. Eg har litt problem med brum fra motor, noko som muligens kan avhjelpast ved skjerming av motor med kopperplater. Imidlertid lurer eg på å kjøpe ein ny PU, truleg MM, er det nokon som har eit godt forslag? Eller er det ein god ide med skjerming, det betyr noko heimsløyd....

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
En Audio Note TT 1 fra en brukthandel? Det høres ut som om du kan ha vært heldig ! ;DBrummingen kan skrive seg fra manglende jording, en løs kontakt mellom arm og pickup, evt at Grado-elementet plulkker opp støy fra motoren. Grado lager gode elementer, men de er ikke nødvendigvis så godt skjermet...

Regas RB 250 er en arm som kan takle en hel del elementer. Hvor mye kan du tenke deg å legge i dette? Og hvaslags utstyr skal det spille sammen med?

Edit: Nå brukte jeg øya og så hvaslags utstyr du har. En AN-pickup er et kjempegodt valg. Rolfozzy har helt rett her! ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.024
Torget vurderinger
2
Fin spiller. Audio Note P.U. må jo passe veldig godt til denne. Jeg har hørt TT-Two med AN pu, og det spiller veldig bra. BHO har en sånn.

Per Rune

Medlem
Ble medlem
30.05.2009
Antall liker
0
Ja, eg var nok heldig,, betalte 1200 dkk ;D, så den bør jo ha ein god pickup. RIAA er forøvrig den som er innebygt i Power Plant, som etter det Oslo HiFi center seier skal vere svært god...

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Per Rune ..

Audionote IQ 2 er ett fint valg til denne spillern , litt kostbar til å være mm men spiller veldig bra.

Husker når jeg oppgraderte fra iq 2 til Dynavector dv-20 x mc , hadde jeg problemer med å finne ut hvem jeg likte best rett etterpå.

Her spiller selvsagt for mye inn til å trekke raske konklusjoner , som riaa , stepupen som ble brukt osv....

Men allikevel ,

Iq pu ene kan oppgraderes dersom du kjøper en iq1 kan du bytte tuppen med ett eller to hakk høyere opp og beholde resten....allikevel , i og med at jeg bare har hørt 2 &3 anbefaler jeg deg iq 2 som jeg har hørt mest....regner emd at denne prisen passer deg best også , da iq 3 er en del dyrere,

Priser og pickup får du hos Audiokompaniet i Darresgate i Oslo.

Mvh Espen

Topp Bunn