Pickup til en Alfred Bokrand 12"

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Antall liker
2.400
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
2
Har en slik tonerarm på inngående (en eller gang på nyåret) til min Lenco ptp, armen har effektiv masse på 18,5g så vidt jeg har forstått.
Bortsett fra "the usual suspects" lurer jeg på om noen har noen gode tips til en velfungerende pickup. Blir ikke
helt klok på disse utregnerne (Korf og vinyl engine)... Vet at det er populært å putte på DL 103 og SPU, men er det annet der ute?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.615
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har en 10" Bokrand (AB-230) på inngående. Jeg har tenkt å bruke min Denon DL-301II og 13 g A-T hodeskall. Skal gi 6 Hz resonansfrekvens, og "Korf" er riktig fin. Har notert meg at Kuzma også er glad i lave resonansfrekvenser. 5-7 Hz i motsetning til tradisjonelle 8-12 Hz. Nå vet vi at 8-12 Hz også pleier å fungere så egentlig passer så godt som alle moderne pickuper mekanisk til disse armene.
Det sagt så er ikke denne relativt myke Denonen førstevalget og jeg krysser fingene for at det virker slik jeg håper.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Antall liker
2.400
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
2
Greit å bruke Korf og Vinyl Engine sine,»utregnnere» men synes det er litt vanskelig å vurdere hva som er godt nok og hva som er helt no go… Vi havner fort på stive og for meg dyre pickuper, får teste litt ut med noen rimelige alternativer først, så får jeg lage meg en litt bedre referanseramme enn det jeg har i dag, leenge siden jeg surret med vinyl forrige gang…

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.615
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Prøv en A-T MM. VM-540ML er ufattelig mye pickup for pengene og ikke for myk heller.

Liveatleeds

Horns.., kicking tyres…
Ble medlem
11.05.2015
Antall liker
2.400
Sted
Sunnmøre
Torget vurderinger
2
Ingenting galt med den, har eid et par stykker tidligere, mest nysjgjerrig på mulighetene, de er det jo noen av… Denoen passer jo i tunge armer. Har også lyst til å tøye strikken litt i forhold til hva jeg kan hente ut av spiller og arm:) Kommer garantert til og ha en DL 103 i en eller fasong, det er jo en hel liten industri rundt hus, modding og ymse rundt den pickupen (nysgjerrig på det også:)). Mye for penga.

Topp Bunn