Pickup utgangsspenning gitt ved 3,54cm/sec kontra 5 cm/sec

D

Dilla

Gjest
Jeg observerer at noen pickup produsenter oppgir utgangsspenning i mV gitt ved 3,54cm/sec (eks. Benz) mens andre oppgir denne spenningen ved 5cm/sec (eks. Dynavector).

Jeg antar at målinger av utgangsspenning foretatt med den høyeste hastigheten (5cm/sec) vil være høyere enn med den lavere hastigheten (3,54cm/sec ), eller?

I tilfelle har jeg opp til nå drevet å sammenlignet epler og pærer... :-\

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
Ti Kei skrev:
Jeg observerer at noen pickup produsenter oppgir utgangsspenning i mV gitt ved 3,54cm/sec (eks. Benz) mens andre oppgir denne spenningen ved 5cm/sec (eks. Dynavector).

Jeg antar at målinger av utgangsspenning foretatt med den høyeste hastigheten (5cm/sec) vil være høyere enn med den lavere hastigheten (3,54cm/sec ), eller?

I tilfelle har jeg opp til nå drevet å sammenlignet epler og pærer... :-\
Hva er best epler eller pærer?

Utgangsspenningen er lineær med hastigheten på nåla så du kan fint korigere med 3,54/5~0,7 eller 5/3,54~1,4 (eller kvadratroten av 2) avhengig av hvilken vei.

mvh
KJ

D

Dilla

Gjest
Takk for svar KJ.

Er jo greit å være klar over dette når pickup skal passe til gain i riia/stepup. At noen oppgir "toppfart" (les utgangsnivå, mV) i "km/t" og andre i "miles" var jeg ikke klar over. Greit å se på benevningen... :-[

For eksemple trenger en Benz Ebony L med output på 0,26mV (v. 3,54cm pr. sec) tilsynelatende mer forsterkning enn en Dynavector XV-1s med output på 0,3mV (v. 5cm pr. sec). Helt til et våkent øye ser at forutsetningene er forskjellige og at Benzen faktisk har høyere utgangsspenning.

Man lærer stadig noe nytt, takk igjen KJ!

Topp Bunn