Høyttalere Piega Premium 5.2 vs Audio Physic Tempo 25

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Har blinket meg ut to kandidater som jeg skal prøve å få testet. Dette er to høyttalere som har forholdsvis liten "footprint" og er ganske lette å plassere (et must på nåværende tidspunkt). Audio Physic kejnner jeg godt til da jeg har hatt noen par tidligere. Piega er jeg blitt ganske nyskjerrig på i den siste tiden. Oppsettet ser dere i signaturen min og stuen/rommet er ca 15 kvm. med god takhøyde. Begge høyttalerene ligger i samme prisklasse. Litt nyskjerrig på hva menigheten mener før jeg tester selv. Innspill, hva ville dere valgt og hvorfor?

Piega vs AP.jpg


OU812
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.405
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Ingen som har en av disse to kandidatene som vil skrive noen ord om deres erfaringer? Spiller ingen rolle om man ikke har hørt begge!

OU812
 

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Innlegg
249
Antall liker
61
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg har Tempo 25, kan bare si jeg er veldig fornøyd med lydbildet på disse med Chapter Precis. I tillegg til lydbildet oppover er det en fin tyngde i bassen. Er ikke helt enig i at de er superplasseringsvennlige, men det finnes langt værre :)
 

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.510
Antall liker
6.120
Torget vurderinger
14
Jeg ville nok ha valgt Piega. Selv om jeg har hatt AP så har en av de beste opplevelsene
vært meg Piega i Tyskland.
Utrolige høyttalere.
Men kan du få testet begge 2 hjemme hos deg med ditt utstyr, din musikk osv
så hadde det vært best.
Lykke til
mVH
Lasse :)
 

valo79

Medlem
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
27
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Jeg har Tempo 25, kan bare si jeg er veldig fornøyd med lydbildet på disse med Chapter Precis. I tillegg til lydbildet oppover er det en fin tyngde i bassen. Er ikke helt enig i at de er superplasseringsvennlige, men det finnes langt værre :)
Vil tro piegaene tar denne lett. Lette å få til i rommet og spiller mye større enn størrelsen tilsier. Anbefaler hjemlån og test mot hverandre
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Har hatt Piega, knapt hørt Audio Physic. Men utifra det jeg har hørt hadde jeg ikke vært i tvil om å valgt Piega !
De jeg hadde var en innbytte høyttaler som jeg ikke hadde særlige forventinger til, men når de ble tilkoblet så fikk jeg vel en liten vekkelse. De spilte helt fantastisk stort og lettflytende, så jeg begynte men gang å se på større Piega :)
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Ja da ønsker jeg velkommen hjem til meg på duell. Ta med et par Piega Premium 5.2. ;)
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.608
Antall liker
3.202
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Jeg har Piega høyttalere i tre av mine oppsett, og liker dem veldig godt. Jeg har et sett med Premium 5.2 i TV stua. De liker seg best med litt avstand til sidevegger, men bør/kan gjerne stå tett på bakvegg. Jeg har dog ingen formening om de passer bedre enn AP tempo 25 i din stue.
 
Topp Bunn