PIEGA's venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Litt Coax på en mandagskveld blir aldri feil 😀

    @nfr: kombinasjonen Piega og rør har jeg hørt noen beskrsom «kremfløte» ut av høyttalerne (mulig tidligere i tråden her). Altså som litt for mye av det gode.
    I mine ører har det aldri vært slik, men heller meget behagelig og samtidig oppløst.
    Nå som den kalde tiden er i anmarsj slipper jeg også å skru opp alle panelovnene på full guffe.
    Med 2x48 klasse A watt har jeg sluttet å savne peis her i OBOS-leiligheten min...
    Vis vedlegget 674327
    Du har rett...Coax på en mandag er aldri feil👍har hatt disse i hus noen måneder men blir stadig overrasket...fortsatt gåsehud på enkelte innspillinger😄
    16061535103944932991663938576929.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nydelig(y) Piega mandag høres ut som en fin ting! Motsatte av blåmandag:D
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Sånn for ordens skyld så ha jeg to stk Piega P Sub1 mkii som står uten å bli brukt. De er i den originale alu-fargen.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Da melder jeg meg på blandt Piegas venner.
    Jeg har hatt mine Master One i over 2 år. Men bedre sent en aldrig. Jeg ble glad, når jeg leste gjennom hele tråden. Spesielt hyggelig med alle som er så fornøyd med sine Piega. Jeg hadde Piega 50 tidligere, men de ble solgt til en kamerat, når jeg kjøpte Master One.
    Jeg har også hatt fullt surround oppsett med Piega. Men kjører nå kun stereo.
     

    Vedlegg

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Huff, det har gått litt tid siden jeg hadde Piega med Coax elementer i hus... godt minne!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    offroad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2016
    Innlegg
    165
    Antall liker
    176
    Sted
    Øvre Romerike
    Torget vurderinger
    22
    En fryd for øye og tenker de spiller helt fantastisk :) Hvis jeg skal oppgradere fra mine Coax 90.2 så er dette drømmen....
    Hadde mye forskjellig på hjemlån, men disse sammen med Naim i mitt lille lytterom (< 20m2), var i en egen klasse. Så... da gikk det som det måtte gå😜
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Hadde mye forskjellig på hjemlån, men disse sammen med Naim i mitt lille lytterom (< 20m2), var i en egen klasse. Så... da gikk det som det måtte gå😜
    Ja hjemlån er fint men fryktelig skummelt, får en førts noe vellydende inn i stua er det sterkt vanedannende og vanskelig å levere tilbake:unsure:... men som jeg sier til mine nærmeste " you only live once":)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Piega er fine saker. Ser at mange av dere spiller med dem ganske direkte rettet mot lytteposisjon. Har det noe å gjøre med spredningen fra coax-elementet?.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Piega er fine saker. Ser at mange av dere spiller med dem ganske direkte rettet mot lytteposisjon. Har det noe å gjøre med spredningen fra coax-elementet?.
    Piega skal vinkles inn, ihvertfall min erfaring etter mye testing. Coax elementene er helt rå, utrolig luftig og åpent og skaper en magisk liveaktig atmosfære.
    16069449899838271485723453038353.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Piega er fine saker. Ser at mange av dere spiller med dem ganske direkte rettet mot lytteposisjon. Har det noe å gjøre med spredningen fra coax-elementet?.
    For min del så er de vinklet så mye inn på grunn av at de da står perfekt når jeg sitter i min beste lytterposisjon (midt utpå gulvet). De fungerer så bra generelt sett at de står slik permanent:)
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    Har i det siste begynt å tenke på å redusere antall komponenter i kjeden. Altså gå for en integrert forsterker med både RIAA og DAC innebygget. Er egentlig fornøyd med setupen jeg har nå (LM508IA, Heed Dac/PSU, Gold Note PH-10), men blir litt for mange bokser.

    Sikler litt på Accuphase E-480. Noen som har testet denne på Piega?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Har i det siste begynt å tenke på å redusere antall komponenter i kjeden. Altså gå for en integrert forsterker med både RIAA og DAC innebygget. Er egentlig fornøyd med setupen jeg har nå (LM508IA, Heed Dac/PSU, Gold Note PH-10), men blir litt for mange bokser.

    Sikler litt på Accuphase E-480. Noen som har testet denne på Piega?
    Jeg har prøvd integrert McIntosh med stort hell på coax70. Da burde også Accuphase funke skulle jeg tro.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har i det siste begynt å tenke på å redusere antall komponenter i kjeden. Altså gå for en integrert forsterker med både RIAA og DAC innebygget. Er egentlig fornøyd med setupen jeg har nå (LM508IA, Heed Dac/PSU, Gold Note PH-10), men blir litt for mange bokser.

    Sikler litt på Accuphase E-480. Noen som har testet denne på Piega?
    En Accuphase tror jeg fungerer fint. Mener jeg har snakket litt med en av kara på Duet om det engang! Jeg sikler litt på Gryphon Diablo 120🤤
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Har i det siste begynt å tenke på å redusere antall komponenter i kjeden. Altså gå for en integrert forsterker med både RIAA og DAC innebygget. Er egentlig fornøyd med setupen jeg har nå (LM508IA, Heed Dac/PSU, Gold Note PH-10), men blir litt for mange bokser.

    Sikler litt på Accuphase E-480. Noen som har testet denne på Piega?
    Muligheter for hjemlån og teste i eget anlegg er alltid en fordel spesielt hvis en skal legge en del penger i ny forsterker.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    Muligheter for hjemlån og teste i eget anlegg er alltid en fordel spesielt hvis en skal legge en del penger i ny forsterker.
    Ja, det blir fort til det dersom det ikke blir kjøpt brukt. Får ta en tur til Lyric da 😀
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Da er jeg endelig en av Piega's gode venner.
    Etter noen timer med demo hos Duet i Oslo var det ingen vei tilbake.
    Nå skal helgen brukes på justering og mye musikk!
    Ha en fin helg!
    20201218_170554.jpg
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Da er jeg endelig en av Piega's gode venner.
    Etter noen timer med demo hos Duet i Oslo var det ingen vei tilbake.
    Nå skal helgen brukes på justering og mye musikk!
    Ha en fin helg!
    Vis vedlegget 682963
    Grattis med nye Piega. Jeg har selv Master One. Men jeg liker egentlig størrelsen bedre på dine. Mine blir litt store i stua. Hva bruker du av forsterker til dem?
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med nye Piega. Jeg har selv Master One. Men jeg liker egentlig størrelsen bedre på dine. Mine blir litt store i stua. Hva bruker du av forsterker til dem?
    Takker :) Jeg har en Anthem STR integrated. Har de i et rom på 15.5m2, så det er nok i minste laget. Men, med litt justeringer, akustikkbehandling og kanskje litt romkorreksjon så satser jeg på det blir bra.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Takker :) Jeg har en Anthem STR integrated. Har de i et rom på 15.5m2, så det er nok i minste laget. Men, med litt justeringer, akustikkbehandling og kanskje litt romkorreksjon så satser jeg på det blir bra.
    Du er i hvertfall heldig som har funnet fram til Piega. Jeg har hatt Piega siden de kom til Norge. Og mener de er blant det beste på markedet :p
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Du er i hvertfall heldig som har funnet fram til Piega. Jeg har hatt Piega siden de kom til Norge. Og mener de er blant det beste på markedet :p
    Ja, jeg var rundt og hørte en god del forskjellige merker, men Piega skilte seg virkelig ut. Vurderte også Audiovector, men Piega hadde liksom en liten ekstra X-faktor :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva tror Piega menigheten om matching mellom Coax 511 og Gryphon Diablo 120?

    73896F99-63E9-4621-BCA1-0B6739C1797E.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hørte den sammen med Audiovector R3 Arreté på Oslo HiFi center, og det låt veldig bra. Så, regner med det låter enda bedre på Piega :)
    Jeg har også hørt det oppsettet på OHC og det låt slett ikke dårlig:)
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også hørt det oppsettet på OHC og det låt slett ikke dårlig:)
    Interessant det med jakten på ny forsterker. Hva er det du ønsker å oppnå med ny forsterker? Hva er det du ønsker å få mer eller mindre av ifht det du har i dag?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Interessant det med jakten på ny forsterker. Hva er det du ønsker å oppnå med ny forsterker? Hva er det du ønsker å få mer eller mindre av ifht det du har i dag?
    I forhold til det jeg har i dag så ønsker jeg et større og enda mer presist lydbilde, enda litt raffinement og kanskje enda litt mer trykk nedover. Jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med lydsignaturen jeg har i dag så jeg ønsker ikke å forandre så mye på den. Et ønske er også å gå fra to kabinetter til ett:)
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    I forhold til det jeg har i dag så ønsker jeg et større og enda mer presist lydbilde, enda litt raffinement og kanskje enda litt mer trykk nedover. Jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med lydsignaturen jeg har i dag så jeg ønsker ikke å forandre så mye på den. Et ønske er også å gå fra to kabinetter
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    I forhold til det jeg har i dag så ønsker jeg et større og enda mer presist lydbilde, enda litt raffinement og kanskje enda litt mer trykk nedover. Jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med lydsignaturen jeg har i dag så jeg ønsker ikke å forandre så mye på den. Et ønske er også å gå fra to kabinetter til ett:)
    Ja, skjønner. Utifra det jeg har prøvd her hjemme har jeg fått veldig mye ut av å jobbe med plassering av HT og rom-akustikk. Blir spennende å høre hva du finner ut av med å prøve annen elektronikk.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.066
    Antall liker
    4.253
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    I forhold til det jeg har i dag så ønsker jeg et større og enda mer presist lydbilde, enda litt raffinement og kanskje enda litt mer trykk nedover. Jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med lydsignaturen jeg har i dag så jeg ønsker ikke å forandre så mye på den. Et ønske er også å gå fra to kabinetter til ett:)
    [/QUOTE]
    Ifølge manualen til Piega så ser jeg de anbefaler en HT plassering på 1:1,5 med litt toe in. Jeg har prøvd litt fram og tilbake og føler jeg får mye bedre lyd med 1:1,2 og toe in til skuldrene i mitt rom. Men, dette avhenger sikkert mye av hva slags lyd man ønsker. Jeg har et veldig smalt rom (3m) så føler dette gir meg den lyden jeg vil ha. Denne plasseringen hos meg gir bra med fylde og masse trøkk samtidig som luftigheten og detaljene er der. Piega er virkelig en fantastisk HT 🤘
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn