PIEGA's venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Spotify er fyfy. Det første som skal bort. Det finnes mye bra brukt. Ingen av alternativene over etter min mening.
    Spotify blir nok værende, både pga av eksisterende spillelister, algoritmer og Connect-funksjonen på mobiltelefonen. Har sammenlignet lyden med Tidal, og jeg klarte ikke høre nevneverdig forskjell. Qobuz har ikke connect, og må strømmes med Airplay som er upraktisk.

    Hvilke alternativer tenker du spesifikt på som har:
    - Spotify Connect
    og gjerne:
    - mulighet å justere bassen (det er vel også fy-fy🤪)
    - HDMI ARC
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Har Piega Classic 7.0 og Bluesound Powernode 2i. Hører kun via Spotify Connect, og alltid på lavt lydnivå. Lyden er bra. Men vil ha enda bedre. Derfor vurderer jeg ny forsterker 15-30.000 ca. Har satt opp et par alternativer:

    - Hegel H95 (har den på hjemlån, og det låter bra!)
    - Naim Uniti Atom (ikke mulighet til å lytte til )

    Atom er dobbelt så dyr, men har HDMI ARC og mulighet til å stille opp bassen på lavt lydnivå, noe som kan være fint for mine middelaldrende ører 👂

    Noen som har en formening om Atom'en på Piegaene? Hvordan er lyden sammenlignet med Hegel H95?
    Spørsmålet er om du er avhengig av en "alt i ett-enhet" eller om du kan tenke deg å ha en streaming dac, feks en Bluesound Node2 i systemet. Det siste vil gi deg uendelig mange flere valgmuligheter da det er relativt få integrerte forsterkere som har dette innebygd. En del har dac, men veldig få har streaming.

    Mine to tips er i så fall Rega Elicit R og Yamaha S1200. Hadde valgt begge to any day foran de to andre du nevner. Men det kreves altså en dac, men fortsatt innenfor 30` med en Bluesound Node 2 som streamer absolutt alt og har en helt fin dac ift pris.

    Et alternativ som får mye skryt er Electrocompaniet ECI 80D. Den har dac, men usikker på om den streamer. Har selv ikke hørt denne i noen sammenheng.

    Men om ingen av disse er et alternativ pga mangel på SC, hadde jeg tatt steget opp til H190 på Hegel-stigen. Om en Piega skal være livlig på lave modell trenger du en forsterker som kan levere bra med strøm.
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Spotify blir nok værende, både pga av eksisterende spillelister, algoritmer og Connect-funksjonen på mobiltelefonen. Har sammenlignet lyden med Tidal, og jeg klarte ikke høre nevneverdig forskjell. Qobuz har ikke connect, og må strømmes med Airplay som er upraktisk.

    Hvilke alternativer tenker du spesifikt på som har:
    - Spotify Connect
    og gjerne:
    - mulighet å justere bassen (det er vel også fy-fy🤪)
    - HDMI ARC
    Ja. Bare tanken på Spotify får meg til å spy. Regulere bass. Javel. Dersom du har en pc kobler du deg bare videre med en usb dac. Type Audioquest dragonfly. Qobuz banker alle andre strømmetjenester. Så det er veien å gå. Integrert forsterker fra Kinki studio. Blandt det beste som finnes av rimelige integrerte. Les litt mere på tråden her på sentralen. En slik brukt, så er du hjemme. Lykke til.
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Spørsmålet er om du er avhengig av en "alt i ett-enhet" eller om du kan tenke deg å ha en streaming dac, feks en Bluesound Node2 i systemet. Det siste vil gi deg uendelig mange flere valgmuligheter da det er relativt få integrerte forsterkere som har dette innebygd. En del har dac, men veldig få har streaming.

    Mine to tips er i så fall Rega Elicit R og Yamaha S1200. Hadde valgt begge to any day foran de to andre du nevner. Men det kreves altså en dac, men fortsatt innenfor 30` med en Bluesound Node 2 som streamer absolutt alt og har en helt fin dac ift pris.

    Et alternativ som får mye skryt er Electrocompaniet ECI 80D. Den har dac, men usikker på om den streamer. Har selv ikke hørt denne i noen sammenheng.

    Men om ingen av disse er et alternativ pga mangel på SC, hadde jeg tatt steget opp til H190 på Hegel-stigen. Om en Piega skal være livlig på lave modell trenger du en forsterker som kan levere bra med strøm.
    Om jeg skal ha en ekstern streamer så vil jeg gjerne ha HDMI ARC. Det er litt vanskelig å finne uten å gå durabelig opp i pris. Det blir liksom Linn og lignende, og prisen er ekstremt høy. Men ellers er jeg enig i resonnementet ditt. Det er mye mer å velge i på bruktbørsen om jeg kun er ute etter vanlig integrert forsterker uten streaming. ECI 80D har dessverre ikke streaming.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    904
    Antall liker
    446
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei Piega venner, jeg har noen spørsmål og håper noen kan hjelpe meg litt. Er det mye forskjell på lydkvaliteten mellom Piega CL 90x og Coax 120.2? Coax 120.2 har jo større c1 koaksial bånddiskanter, er det en stor oppgradering?
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg ville forsøkt Bel Canto C5i, har ikke hørt denne men ifølge det jeg har hørt er den latterlig god
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Om jeg skal ha en ekstern streamer så vil jeg gjerne ha HDMI ARC. Det er litt vanskelig å finne uten å gå durabelig opp i pris. Det blir liksom Linn og lignende, og prisen er ekstremt høy. Men ellers er jeg enig i resonnementet ditt. Det er mye mer å velge i på bruktbørsen om jeg kun er ute etter vanlig integrert forsterker uten streaming. ECI 80D har dessverre ikke streaming.
    PIONEER SX-S30 har dette.

    Nad C388 kan leveres med hdmi modul og Bluesound-modul. Da har du mulighet for å streame fra alle tjenester, i tillegg til en kraftig og god forsterker godt innenfor budsjett.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Ja. Bare tanken på Spotify får meg til å spy. Regulere bass. Javel. Dersom du har en pc kobler du deg bare videre med en usb dac. Type Audioquest dragonfly. Qobuz banker alle andre strømmetjenester. Så det er veien å gå. Integrert forsterker fra Kinki studio. Blandt det beste som finnes av rimelige integrerte. Les litt mere på tråden her på sentralen. En slik brukt, så er du hjemme. Lykke til.
    Finnes det ikke en hifi-lege her inne som kan hjelpe deg med trommehealing eller noe så du slipper å spy av Spotify?

    Regulering av bass er nødvendig ved lave lydnivåer for å opprettholde balansert lydbilde. I hvert fall fungerer mine ører og hjerne sånn.

    Har både PC og Macbook. Men de brukes til skriving. Det er kun telefonen som brukes til streaming. Det er jo tross alt 2021... Når Qobuz er klar med Connect-funksjon så er jeg med, men ikke før.

    Skal sjekke Kinki Studio, takk 👍🏼
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    475
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Finnes det ikke en hifi-lege her inne som kan hjelpe deg med trommehealing eller noe så du slipper å spy av Spotify?

    Regulering av bass er nødvendig ved lave lydnivåer for å opprettholde balansert lydbilde. I hvert fall fungerer mine ører og hjerne sånn.

    Har både PC og Macbook. Men de brukes til skriving. Det er kun telefonen som brukes til streaming. Det er jo tross alt 2021... Når Qobuz er klar med Connect-funksjon så er jeg med, men ikke før.

    Skal sjekke Kinki Studio, takk 👍🏼
    Jeg har lydkildene i orden. Har du ikke Piega høyttalere. Da har du høyttalere livet ut. Å drive de med noe møkka forsterker blir for dumt. Spar heller opp penger. Kjøp noe bra. De tekniske alt i ett sakene passer beste for interiør bevisste husfruer. Det som evt er bra av den sorten er svindyrt. Tror forresten Gato har noe bra også. Lykke til. Over og ut.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Finnes det ikke en hifi-lege her inne som kan hjelpe deg med trommehealing eller noe så du slipper å spy av Spotify?

    Regulering av bass er nødvendig ved lave lydnivåer for å opprettholde balansert lydbilde. I hvert fall fungerer mine ører og hjerne sånn.

    Har både PC og Macbook. Men de brukes til skriving. Det er kun telefonen som brukes til streaming. Det er jo tross alt 2021... Når Qobuz er klar med Connect-funksjon så er jeg med, men ikke før.

    Skal sjekke Kinki Studio, takk 👍🏼
    Ofte er det sånn at den bassreguleringen du føler du trenger løses i det man har en forsterker som leverer tilstrekkelig med strøm. Piega trenger mye strøm generelt og "lyver" ofte en god del ang effektivitet. Hadde Kinki Studio monoblokker før. De spiller meget pent, men leverer overhodet ikke nok strøm til mine Piega. Den integrerte har bare halvparten av strømforsyningen til monoblokkene...

    Spotify får sin hifi ila noen måneder og er bekreftet implementert i Connect.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei Piega venner, jeg har noen spørsmål og håper noen kan hjelpe meg litt. Er det mye forskjell på lydkvaliteten mellom Piega CL 90x og Coax 120.2? Coax 120.2 har jo større c1 koaksial bånddiskanter, er det en stor oppgradering?
    120.2 tilhører en nyere generasjon enn CL90x og det går jo gjerne en del år mellom disse generasjonene. I dagens utgaver har jeg hørt både C1 og C2 i Classic 80.2 og 60.2. Jeg valgte 80.2 og det var mest pga coaxen, så mitt valg ville klart vært 120.2 om begge var innenfor budsjett.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    120.2 tilhører en nyere generasjon enn CL90x og det går jo gjerne en del år mellom disse generasjonene. I dagens utgaver har jeg hørt både C1 og C2 i Classic 80.2 og 60.2. Jeg valgte 80.2 og det var mest pga coaxen, så mitt valg ville klart vært 120.2 om begge var innenfor budsjett.
    120.2 tilhører en nyere generasjon enn CL90x og det går jo gjerne en del år mellom disse generasjonene. I dagens utgaver har jeg hørt både C1 og C2 i Classic 80.2 og 60.2. Jeg valgte 80.2 og det var mest pga coaxen, så mitt valg ville klart vært 120.2 om begge var innenfor budsjett.
    Min klare erfaring med Piega, jo større jo bedre 😎
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Ofte er det sånn at den bassreguleringen du føler du trenger løses i det man har en forsterker som leverer tilstrekkelig med strøm. Piega trenger mye strøm generelt og "lyver" ofte en god del ang effektivitet. Hadde Kinki Studio monoblokker før. De spiller meget pent, men leverer overhodet ikke nok strøm til mine Piega. Den integrerte har bare halvparten av strømforsyningen til monoblokkene...

    Spotify får sin hifi ila noen måneder og er bekreftet implementert i Connect.
    Takk for interessant info. Har du noen forslag til strømsterke integrerte - helst med streaming - i prisleiet 15-30k som passer til Piega og kan pumpe ut bassen også ved lave lydnivåer?
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk for interessant info. Har du noen forslag til strømsterke integrerte - helst med streaming - i prisleiet 15-30k som passer til Piega og kan pumpe ut bassen også ved lave lydnivåer?
    Akkurat nå ligger en av de aller beste, dog mest undervurderte, integrerte forsterkerne på markedet til salgs her på torget til en pris bittelitt over budsjett; Coda Csib. Jeg har jaktet forsterkere til Piega og er ved veis ende for å si det sånn. Den kan selvsagt være litt overkill, men måtte nevne den da det ikke er ofte å se disse brukt til salgs.

    Ellers er mitt beste tips Yamaha S2200, en nesten ny en ts på Finn nå.

    Men om du må ha Spotify Connect; Hegel H190

    Og om du må ha både Spotify Connect og Hdmi arc; NAD C388 med tilleggsmoduler.

    Og så finnes det en hel haug med andre gode greier jeg ikke har vært borti selvfølgelig😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: pp

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk for interessant info. Har du noen forslag til strømsterke integrerte - helst med streaming - i prisleiet 15-30k som passer til Piega og kan pumpe ut bassen også ved lave lydnivåer?
    Du har kanskje ikke handlet ennå...? Den nye Cambridge EVO 150 har alt du trenger.
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Du har kanskje ikke handlet ennå...? Den nye Cambridge EVO 150 har alt du trenger.
    Ikke handlet ennå. Prøvd ut Hegel H190, den ga noe mer bass på lave lydnivåer - som du predikerte. Skal sjekke ut EVO 150.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Ikke handlet ennå. Prøvd ut Hegel H190, den ga noe mer bass på lave lydnivåer - som du predikerte. Skal sjekke ut EVO 150.
    Den Cambridge'n ser interessant ut .... med ncore :cool:
    Hvis du må skru ned når du spiller høyt, da er det noe som er for dårlig et sted :ROFLMAO:

    Lykke til! :)
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Den Cambridge'n ser interessant ut .... med ncore :cool:
    Hvis du må skru ned når du spiller høyt, da er det noe som er for dårlig et sted :ROFLMAO:

    Lykke til! :)
    Vet ikke om du redigerte bort det siste, men det kom opp på siteringen. Avslørt! 😉😅

    Uansett, det som er for dårlig er isolasjon i veggene og plassering av naboens soverom i gipsvegg rett bak høyttalerne 😩 I tillegg liker jeg bakgrunnsmusikk mens vi spiser, prater, jobber i sofaen, ser/hører på YouTube etc. Men da vil jeg høre bassen.

    Ingenting i veien med selve lyden på litt høyere lydnivå, spesielt med Hegel H190 så er det veldig, veldig bra.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Vet ikke om du redigerte bort det siste, men det kom opp på siteringen. Avslørt! 😉😅

    Uansett, det som er for dårlig er isolasjon i veggene og plassering av naboens soverom i gipsvegg rett bak høyttalerne 😩 I tillegg liker jeg bakgrunnsmusikk mens vi spiser, prater, jobber i sofaen, ser/hører på YouTube etc. Men da vil jeg høre bassen.

    Ingenting i veien med selve lyden på litt høyere lydnivå, spesielt med Hegel H190 så er det veldig, veldig bra.
    Enig, viktig at det MÅ låte bra på lave volum også :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har bass på lavt nivå.. Til og med på, sove på sofaen nivå.
    Men nå er jo ikke Musical Innovation billigste merket å få tak i da. 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: pp

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Jeg har bass på lavt nivå.. Til og med på, sove på sofaen nivå.
    Men nå er jo ikke Musical Innovation billigste merket å få tak i da. 😊
    Nei det er jo ikke det da 😉 Har du fyldig basslyd på "Preaching the end of the world" med Chris Cornell ved ca 35-40 dB lydnivå i lytteposisjon? Da blir jeg imponert.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nei det er jo ikke det da 😉 Har du fyldig basslyd på "Preaching the end of the world" med Chris Cornell ved ca 35-40 dB lydnivå i lytteposisjon? Da blir jeg imponert.
    Det får jeg teste i morgen etter jobb 😊
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    For øvrig interessant å høre forskjell på Hegel H95 og H190. Førstnevnte er mer avslappet i spillestilen, med ro og en anelse varme i mellomtone. Veldig behagelig. Hegel H190 er et fyrverkeri, og spruter av overskudd og energi, med fart og punch og et stort lydbilde.
     

    Cliffmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.08.2020
    Innlegg
    19
    Antall liker
    55
    Sted
    Trøndelag
    For øvrig interessant å høre forskjell på Hegel H95 og H190. Førstnevnte er mer avslappet i spillestilen, med ro og en anelse varme i mellomtone. Veldig behagelig. Hegel H190 er et fyrverkeri, og spruter av overskudd og energi, med fart og punch og et stort lydbilde.
    Personlig hadde jeg løftet blikket, synes Hegel er veldig analytisk og serdelses flat/nøytral i lyden. Kan bli kjedelig i lengden, lyd er jo mer enn detaljer og microdynamikk. Dette er isf min erfaring med merket. Men er dine ører som skal tilfredstilles, men et tips fra sidelinjen er å teste andre merker før du trykker på knappen😄
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Personlig hadde jeg løftet blikket, synes Hegel er veldig analytisk og serdelses flat/nøytral i lyden. Kan bli kjedelig i lengden, lyd er jo mer enn detaljer og microdynamikk. Dette er isf min erfaring med merket. Men er dine ører som skal tilfredstilles, men et tips fra sidelinjen er å teste andre merker før du trykker på knappen😄
    Noen merker/modeller du tenker på spesifikt?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Sitter nå og lytter til rolig musikk med Vanessa Fernandez🤗 og selv om mine 90.2 spiller ned mot 26Hz så må jeg dra på litt for å få litt tyngde i bassen😄innbiller meg at et par sub ville bidratt til mere tyngde i bunn ved lave spillenivåer. Men det krever nok litt tuning for å få sub til fungere sømløst...muligens en form for digital romkorreksjon.. noe jeg ikke har i oppsett i dag.
    Da fikk jeg testet sub sammen med 90.2, hadde en Kef KF92 på hjemlån en uke. Sub'n var nok veldig bra den, spilte helt ned i kjelleren (11Hz) og fikk hele stua mi til å vibrere, men jeg fikk det ikke til å sitte sammen med bassen til 90.2. Prøvde ut alle plasseringer, delefrekvenser, EQ og gain men kom ikke i mål. Jeg fikk den til å forsvinne og på låter med kontrabass og kirkeorgel stemte det bra, men på øvrig musikk ble det grumsete i bassområde uansett hvor lavt jeg stilte volum og delefrekvens. 90.2 er raske og skal spille ned mot 24 Hhz og har en tørr og presis bass, og her henger ikke sub godt nok med, så konklusjonen ble at sub ble returnert og jeg synes det spiller bedre uten. Uansett var det moro å teste ut og slått i hjel den tanken...dessuten penger spart som kan brukes på annen moro:geek:
     

    Cliffmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.08.2020
    Innlegg
    19
    Antall liker
    55
    Sted
    Trøndelag
    Noen merker/modeller du tenker på spesifikt?
    Synes egentlig det meste fenger mer enn Hegel, men det er jo med mine ører. Men for all del, hørt flere oppsett som låter bra med Hegel og, men aldrig om jeg hadde investert til min egen stue. Isf måtte det bli monoblokker med annen pre.
    Ser H190 ligger på 32k, og finnes mye interessant i den prisklassen, spessielt på brukten. Nå vet ikke jeg hvor mye plass du har, men har du mulighet så anbefaler jeg å gå for en enhet som har pre out. Så du har mulighet å kjøre på med effektforsterker i fremtiden om du skal oppgradere.
    Parasound, Rotel, Auralic, Naim, McIntosh, ATI, Yamaha, Electrocompaniet, mye som kan låte bra. Beste er å høre selv🙌🏻
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Synes egentlig det meste fenger mer enn Hegel, men det er jo med mine ører. Men for all del, hørt flere oppsett som låter bra med Hegel og, men aldrig om jeg hadde investert til min egen stue. Isf måtte det bli monoblokker med annen pre.
    Ser H190 ligger på 32k, og finnes mye interessant i den prisklassen, spessielt på brukten. Nå vet ikke jeg hvor mye plass du har, men har du mulighet så anbefaler jeg å gå for en enhet som har pre out. Så du har mulighet å kjøre på med effektforsterker i fremtiden om du skal oppgradere.
    Parasound, Rotel, Auralic, Naim, McIntosh, ATI, Yamaha, Electrocompaniet, mye som kan låte bra. Beste er å høre selv🙌🏻
    Nå synes jeg ikke du var spesielt spesifikk 😉😂
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Om jeg skal ha en ekstern streamer så vil jeg gjerne ha HDMI ARC. Det er litt vanskelig å finne uten å gå durabelig opp i pris. Det blir liksom Linn og lignende, og prisen er ekstremt høy. Men ellers er jeg enig i resonnementet ditt. Det er mye mer å velge i på bruktbørsen om jeg kun er ute etter vanlig integrert forsterker uten streaming. ECI 80D har dessverre ikke streaming.
    Skal du bruke hdmi arc til audio? Denne har ikke audio båndbredde nok til full 44/16, skal du ha det eller mer må du ha earc
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nei det er jo ikke det da 😉 Har du fyldig basslyd på "Preaching the end of the world" med Chris Cornell ved ca 35-40 dB lydnivå i lytteposisjon? Da blir jeg imponert.
    Er du klar over hvor lavt volum det er?
    Varmepumpa støyer på 30-40db hvis db måler på mobilen er riktig.

    Men ok..
    40db ca.. Men ja det er vel fyldig utfra hvor lavt volum det er. Og hvor mye det er på høyere volum.
    Grei låt.. Litt effekter i den 😊
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Skal du bruke hdmi arc til audio? Denne har ikke audio båndbredde nok til full 44/16, skal du ha det eller mer må du ha earc
    Ja bare fra TV'en. Ikke så nøye med lyden der.
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Er du klar over hvor lavt volum det er?
    Varmepumpa støyer på 30-40db hvis db måler på mobilen er riktig.

    Men ok..
    40db ca.. Men ja det er vel fyldig utfra hvor lavt volum det er. Og hvor mye det er på høyere volum.
    Grei låt.. Litt effekter i den 😊
    Ja jeg er smertelig klar over det. Det er alt jeg kan ha på om morgenen for ikke å vekke dama og naboen (de har ikke noe med hverandre å gjøre)😅
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Electrocompaniet ECI 6 DX MKII da? Er det ok valg?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Måling på Piega 40.2

    Fikk dette fra Piega på Facebook.
    Var ikke deira måling, men fra et tysk hifi blad. 😊

    Screenshot_20210503_111929_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20210503_132922_com.facebook.katana.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Stemmer bra med oppfattelsen av en aldri så liten festkul i øvre bass:) Kjekt at den aldri er under 4ohm.
    Ja dette ser jo svært bra ut. Og godt å se at en hører det samme.

    Er jo slik de fleste her inne justerer oppsettet sitt med dsp 😊👌
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Ingen DSP her 😲
    Ingen DSP her heller....føler heller ikke at det trengs heller her i stua🤗sitter akkurat nå med et smil om munnen og spiller Hans Zimmer og Blade Runner...90.2 pumper ut imponerende dypbass med stålkontroll...Piega slutter aldri å imponere🎵👌
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn