Pink Floyd - Animals - 1.press?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Etter et langt liv med vinyl er jeg nå plutselig blitt litt opphengt i hvorvidt mine gamle LP'er er førstepress eller ikke. Min Pink Floyd Animals 1C 064-98 434, tyske pressing fra 1977, er i følge Discogs variant 1 med A-side runout 98434-A-0 og B-side runout 98434-B-0. Det står imidlertid ikke nevnt noe om at dette er en 1.pressing, slik det gjerne gjør på de første UK-versjonene. f.eks min egen UK-pressing av Animals. Noen av dere med mer peiling enn meg som kan si noe om hvorvidt min tyske pressing også kan kalles 1.press?
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.093
Antall liker
284
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har selv en HSVL 815 engelsk førstepressing, variant 27. Kjøpte den da den kom ut direkte fra England. Er nok så sikker på at den tyske utgaven din vil sortere under førsteutgivelse. Så vidt jeg kan se av Discogs er dette den første tyske og nederlandske pressingen. Tror godt du kan kalle det en førstepress
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Det tror jeg også. Takk for svar. Jeg har også en Wish You Were Here UK-utgave som er vanskelig å plassere. Kjøpt fra England for mange år siden og ble da opplyst å være en førstepress. Av info på Discogs blir jeg imidlertid litt usikker. Hvis du er ekspert og har lyst kan du godt få bryne deg på denne. Vi tar det da på PM og jeg sender deg noen ledetråder først.
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.093
Antall liker
284
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Er nok ingen ekspert, men har fusket i vinyl faget i over 50 år. Ekspertene er hyperkunnskapsrike. En bekjent av meg kunne peke ut ulike varianter av gamle Moody Bluesplater ved omtrent å kun se på coveret
 
Topp Bunn