Pink Floyd -- PULSE --

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Hei

Har akkurat sett igjennom denne konsert-DVD'n og sitter tilbake med bakoversveis ;-)
Når jeg tenker på når musikken er laget blir det bare enda mer imponerende, de var virkelig langt forut sin tid ;-)

Utrolig bra musikk og ett vanvittig lys-show.

MEN....lånte en "sikkerhetskopi" av denne og bildet er jo bånn i bøtta.

Spørsmålet mitt er: Hvordan er bildet på orginalen?

Kan noen eventuellt anbefale andre konsert-DVD'r med Pink Floyd?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Er den kommet? Trodde ikke den ble lagt ut før nærmere høsten.

Edit: 27 juni ser det ut til

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

kjørte "live at pompei" på laserdiscen i forgårs. fikk ikke akkurat bakoversveis, men et must for all floyd-huer. den finnes billig på dvd.

mvh. s.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Sjekk ut Roger Waters sine live utgivelser, fantastisk atmosfære. "In flesh" har også meget bra lyd!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det finnes fint lite av hele konserter m PF på dvd.

Grunnen til dette skal visst være uenigheter om rettigheter etc.

Men som nevnt tidligere, PULSE er på vei.
Håper det kommer mer etterhvert.
Men dette har tatt tid ::)

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Hei

Er ikke PULSE ute ennå?
Merkelig, denne er jo fra 1994....og er tilgjengelig på P2P-nettverk.
Mener jeg har sett den i butikken og....eller tar jeg feil?

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei

Er ikke PULSE ute ennå?
Merkelig, denne er jo fra 1994....og er tilgjengelig på P2P-nettverk.
Mener jeg har sett den i butikken og....eller tar jeg feil?
Den som ligg på P2P er VHS rip med monolyd. Flere som har påberopt seg å ha fått tak i den ekte DVD... men alt stammet fra det samme opptaket(!). Den off. DVD kommer i september. Dato osv finnes i en egen tråd om denne dvd'n her på forumet ;)

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Takker, det forklarer mye ;-)

AVsmurfen

Medlem
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
0
Den som ligg på P2P er VHS rip med monolyd. Flere som har påberopt seg å ha fått tak i den ekte DVD... men alt stammet fra det samme opptaket(!). Den off. DVD kommer i september. Dato osv finnes i en egen tråd om denne dvd'n her på forumet ;)
Jeg har selv sett en kopi av PULSE, men denne er rippet fra Laserdisc og ikke VHS og med stereolyd. Billedkvaliteten var så som så, men fungerte greit som oppvarming til originalen som kommer til høsten (utsatt pga. David Gilmours soloplate som ble sluppet tidligere i vinter).

EDIT: http://cgi.ebay.co.uk/PINK-FLOYD-P-U-L-S-E-LASERDISC_W0QQitemZ9124216582QQcategoryZ381QQcmdZViewItem

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Og på dvdnett står det:

"Denne er utgitt fra før av som CD, samt VHS og LaserDisc"

Imens koser jeg meg med vinylutgaven, for det er jo hva jeg kaller boks og utgivelse.

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44
Har nå sett Pulse i ro og mak hjemme i egen stue. Skal komme med en liten uhøytidelig anmeldelse:

Innpakking: Fint cover designet av Storm Thorgerson. Kommer i en litt tynn digipack med begge dvdene på en side hvor de overlapper hverandre slik at du må ta ut en for å få ut den andre slik som på seinfeld dvd boksene. Har aldri skjønt hvorfor dette har blitt mer og mer vanlig!

Lyden: (stereosporet) skuffer ikke og er meget bra. Detaljert, dynamisk og en anelse rolig i toppen gjør at denne kan spilles HØYT uten at det blir ubehagelig!! En ting å trekke for her er at stereosporet er i DD 2.0, hvorfor ikke gi oss 20 bit pcm som på Roger Waters In the flesh dvd?? Likevel låter det ganske så bra. Dette er også et Qsound opptak som har mye liv rundt omkring.

Det er to surround spor her, men ikke DD og DTS som man skulle forvente. Det er faktisk 2 DD spor med forskjellig bitrate (448 og 640). Første gang jeg ser dette. Inni et hefte som følger med står det at 640 kun er tilgjengelig på musikk dvder og kanskje ikke kan spilles av på alle spillere.

Ekstramaterialet:

Her er det ikke mye å rope hurra for dessverre. Dokumentaren "goodbye to life as we know it" er ingen dokumentar, men heller en slags roadmovie fra crewet som er ekstremt lite informativ og rotete.

De to musikkvideoene, Take it back og Learning to fly er greie nok.

En litt interessant ting for hardcore fans som meg er videoene som ble vist på sirkelskjermen under sangene, pluss for det. Disse spilles av mens man hører lyden fra konserten, men kun ser videoen fra skjermen.

Bootlegging the bootleggers er litt rotete filming av sanger som ikke blir spilt på dvd'ens konsert, disse er greie, men har du disse sangene på cd er det bedre å holde seg til de versjonene... Det er trossalt bootleg.

Det beste ekstramaterialet er kanskje opptakelsesseromonien til Rock and Roll Hall of fame hvor Billy Corgan (Smashin Pumpkins) forteller om sitt forhold til Pink Floyd og spiller Wish you were here sammen med Gilmour og Wright og ser ut til å kose seg skikkelig!

Det jeg savner er en dokumentar som inneholder intervju med gutta selv og gjerne noen av medmusikerene.

Bildet: En stoooor skuffelse med en gang. Dette så virkelig ikke bra ut. Masse støy, sagtenner og komprimeringsartefakter. Dette var mens jeg kjørte progressiv scan. Siden dette er videobasert materiale tenkte jeg at jeg kunne prøve å kjøre vanlig interlaced istedet. Det gjorde underverker! Bildet var selvfølgelig ikke fantastisk, men helt klart mye bedre! For dere som ikke har mulighet for å vise interlaced bilde kan det kanskje se temmelig ille ut til tider. Dette spørs jo da på kvaliteten på deinterlacer i tv eller dvd spiller.

Konklusjon: En strålende konsert med fantastiske musikere! Har du ikke sett denne konserten tidligere bør du få den med deg, men er du ikke hardcore fan går det sikkert an å spleise på eller låne denne dvd versjonen som nok ikke svarer helt til mine svært høye forventninger.

Pluss: Lyd, coverart
Minus: Bildet, ekstramaterialet

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Var på konserten i '94 og kjøpte quadruppel-LP'en da den kom i '95. Den er spilt inn analogt og jeg føler ingen trang til å ødelegge det audiovisuelle minnet fra konserten eller lyden fra LP'ene med en DVD med digital lyd og bilde.... ;)

Geir_Johnsen

Medlem
Ble medlem
05.04.2002
Antall liker
0
Den beste Pink Floyd konserten jeg har vært på var i 1988, "Delicate sound of thunder" turneen, på Valle Hoven. Var også på "P.U.L.S.E" konserten. Syntes denne var en liten nedtur i forhold til den i 1988.
Hvorfor i all verden er ikke "Delicate sound of thunder" kommet ut på DVD. Konserten ble filmet i Roma tror jeg det var og sendt på NRK. Tok denne opp på VHS, men ved et uhell ble kasetten i ettertid brukt til et annet opptak. Har nå ventet i 18 år på at denne konserten skal komme ut på (VHS) DVD.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Var på konserten i Hockenheim i '94. Den var fantastisk og uforglemmelig. Jeg har konserten fra "Earls Court" på VHS (Pulse?). Det kjedelige med filmopptak er i grunnen at det er for mange nærbilder av musikerne ... showet lever meget bedre i et helhetsbilde hvor man ser hele bakgrunnen og lysshowet. Det var en meget større opplevelse å kunne være tilstede live og se alt.

Vedlegg

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44
Den beste Pink Floyd konserten jeg har vært på var i 1988, "Delicate sound of thunder" turneen, på Valle Hoven. Var også på "P.U.L.S.E" konserten. Syntes denne var en liten nedtur i forhold til den i 1988.
Hvorfor i all verden er ikke "Delicate sound of thunder" kommet ut på DVD. Konserten ble filmet i Roma tror jeg det var og sendt på NRK. Tok denne opp på VHS, men ved et uhell ble kasetten i ettertid brukt til et annet opptak. Har nå ventet i 18 år på at denne konserten skal komme ut på (VHS) DVD.

Jeg har Delicate sound of thunder på original vhs. Syns den er klart dårligere enn Pulse vhs/dvd. Kommer vel neppe på dvd.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
--------PLAY.COM------
Your order has been posted
-------07.07.2006------

;D ;D ;D ;D ;D

T2000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.01.2005
Antall liker
0
Sted
Narvik
Står på i DVD-spilleren nå ;D

Var innom den lokale platesjappa som hadde tatt en forhåndsordre og hadde noen eks inne......

Så langt ser og ikke minst hører det veldig bra ut !

Tok sin tid før de klarte å få den utgitt, men endelig...min gamle vhs-kopi av samme har sett sine beste dager. Men uansett er det ingenting som slår å ha vært innom Valle Hovin og sett dem...

-TD

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
354
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
--------PLAY.COM------
Your order has been posted
-------07.07.2006------

;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Sendt samme dag, men jeg fikk den i går. Du må nok flytte sørover. ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Sendt samme dag, men jeg fikk den i går. Du må nok flytte sørover. ;)
GRRRRR... den kom ikke i dag heller. Er jo ikke sjokkert egentlig. Posten har lagt om "ruta", så alt blir sendt eeendaaa lengre nord, før det blir sotert, og sendt nedover igjen (midtnorge)... GO POSTEN NORGE!!

Vedlegg

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
Ikke bli stressa ZEMTEX, kjøpte den i går så så den om kvelden og virkelig: for en skuffelse! tenk å ha ventet 14 måneder for dette... VHS-nivå bilde, merkelig 5.1 remix, dårlig dårlig dårlig bassopplevelsen skal man lette etter lenge. Tror ikke jeg noengang skal spille den igjen. For lenge siden har jeg vært mer Roger Watersfans enn PF fans, nå dette bare bekrefter at jeg tok ikke feil.
PD. jeg selv var på Earl Court i London 2 dager etter at den konserten ble tatt opp ( den 22 Oktober) og det var ubeskrivelig men...DVD'n? f... Ekstra materiale er rett og slett patetisk. Apropos, en av de to 5.1 remisex la seg ikke spille i Marantzen min, den med 640 kbps -kommer ikke lyd ut av høyttalere mine-

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.013
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Så disc 1 av denne i går og tenkte å svare tidligere i kveld.Fant ut at jeg ville se disc 2 også før jeg uttalte meg.
Etter å ha sett den også er min dom klar:meget bra! ;D
Eneste klagen på bilde er at det er 4:3,men ellers er det meget bra.Ikke den beste musikk video'n jeg har,men ikke så langt unna.Lyden er heller ikke noe å klage på.(Ingen problem
med 640kps lydsporet på mitt anlegg.)Dyp bass når det skal være,spor 6 og 9 på disc 1 og spor 3 og 12 på disc 2.Ellers
jevnt bra lyd med fin 5.1 mix.

MVH

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

gikk til anskaffelse av P.U.L.S.E. dvd'n i dag, har sett gjennom første del av konserten (disc1).

billedkvaliteten var ikke noe å rope hurra for.lyden var ganske bra (kjørte den gjennom stereo-anlegget),men ikke fullt så bra som forventet.

så hva skal man si om denne utgivelsen? tidsfordriv perhaps?

mvh s,

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Antall liker
0
og dette har jeg ventet x antall år på ?? dette var det norlendinger liker å kalle sjiiiit!

hvordan kan PF gå god for denne kvaliteten ?

bildet er elendig, ikke langt over en god VHS -kvalitet
lyd er såder
ekstramateriale er også såder

eneste er kult cover, men liksom ikke derfor jeg kjøpte denne lenge etterlengtede dvd'en

Når Lucasarts klarer å få krystallklare bilder ut av gamle mastertaper fra Star Wars 1 etc, og adnre klarer det samme fra annet gammelt materiale, hvorfor har ikke da PF klart det samme ?

dette vitner om hastverkarbeid, de har jo tross alt jobbet med dette i "flere" år...

denne gidder jeg ikke se på mer, bildet fra Live in Pompeii er jo bedre!!!

crap!

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
Endelig en som er enig med meg. HELT ENIG. sjiiiit, drit eller MIERDA - på Spansk - det er det uansett andre Floydsfans mener
PD. Eier en Hitachi PD (plasma display) 9500 (topp model med interlaced bilde noe som egner seg bedre til 'analoge recording' enn Progressive paneler gjør men uansett SJIIIIT)
PD 2.- PULSE er en 'analog recording'
PD 3.- Jeg elsker Floyd musikk - i tilfelle noen tror jeg er en Floyd hattere.

K

kiwi

Gjest
Fikk den in i stuen nå, gleder meg. Så nå skal jeg blande meg en dram og sette meg godt til rette foran TV, skal bli spennende og se om den har så dårlig bildekvalitet som noen sier her og samt om lyden ikk ;)e er helt topp

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
:mad:
Jeg må si at det skuffet meg stort når jeg oppdaget hvor dårlig håndtverk som var blitt gjort med PULSE, har enda ikke mannet meg opp til å sitte å se den heltigjennom. Kanskje ta den på et forspiel en gang ;-)

Sitter nå og ser på Roger Waters, The Wall - Live i Berlin - Spesial Edition.
Denne konserten er knallbra, og har uendelig mange gjesteartister av høy kvalitet!

Kan nevne bla.
Bryan Adams, The Band, Paul Carrack, Thomas Dolby, James Galway, Jerry Hall, The Hooters, Cyndi Lauper, Ute Lemper, Joni Mitchell, Paddy Maloney, Van Morrison, Sinead O`Connor, og Scorpions 8)

Live i Berlin er fra Juli 1990 og er av relativt god kvalitet bildemessig.
Lydmessig har den både et potent 2.0 stereo spor, samt et godt DTS 5.1 lydspor.
Dette er på grensen til det jeg vil kalle et klassisk mesterverk! Kan anbefales som en trøst til alle som ble litt skuffet av den hypede PULSE utgivelsen ;-)

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Siden du nevnte Roger - Han som var ryggraden i PF - har du selvfølgelig In the Flesh DVD'en? Den definitive Comfortably Numb versjonen er på denne, med ad lib fra Snowy White på Les Paul og ikke minst Doyle Bramhall III på Stratocaster. Denne vil jeg ha i begravelsen min

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Siden du nevnte Roger - Han som var ryggraden i PF - har du selvfølgelig In the Flesh DVD'en? Den definitive Comfortably Numb versjonen er på denne, med ad lib fra Snowy White på Les Paul og ikke minst Doyle Bramhall III på Stratocaster. Denne vil jeg ha i begravelsen min
Denne står som nummer to på programmet i Kveld ;-)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
- 10.000 eksemplarer er nå kjøpti norge..
- jeg bestilte mitt eksemplar 3. desember...
- mitt eksemplar sendt 7. juli...
- jeg har ikke fått mitt eksemplar enda... (GO POSTEN NORGE AS!!)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
- 10.000 eksemplarer er nå kjøpti norge..
- jeg bestilte mitt eksemplar 3. desember...
- mitt eksemplar sendt 7. juli...
- jeg har ikke fått mitt eksemplar enda... (GO POSTEN NORGE AS!!)
jaja sånt sjer, høres jo ut som det ikke var rare greierne å vente på heller :p

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg er også ganske skuffet. Uten å ta stilling til teknisk kvalitet mener jeg at selve fremførelsen er middelmådig. Som frontfigur synes jeg Gilmour virker uengasjert, uinspirert og nesten uinteressert. Så kort tid etter Roger Waters i Stavanger var ikke dette akkurat noe å juble over, nei. Det går selvsagt ikke an å sammenligne en konsert på DVD med en livekonsert, men Waters holdt en kanonkonsert. Jeg vet ikke om Geir O var der, men den ene tingen jeg ikke likte ved denne konserten var Snowy Whites opptreden. Det han presterte på Comfortably numb i Stavanger var ynkelig sammenlignet med originalen.

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Og jeg som har kjøpt 2 eksemplare :p

Tom-Erik

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
475
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hurra for posten i Norge! :D

I dag fikk jeg mitt eksemplar, sendt fra Play.com den 7.juli den også.
Selv filmer fra U.S.A bruker ikke mer enn en uke på å komme frem til postkassen min.

Det er ingen super-utgivelse som var virkelig verdt å vente på.
Selv kunne jeg tenke meg DSOT på dvd i stedet, men det forblir vel med drømmen. Så jeg får vel nøye meg med den uoffisielle utgaven på dvd, som er et rip fra laserdiskutgaven

Geir_Johnsen

Medlem
Ble medlem
05.04.2002
Antall liker
0
Helt enig med SvSig.
Som jeg skrev tidligere i denne tråden var P.U.L.S.E konserten en nedtur i forhold til Delicate sound of thunder i 1988. Den entusiasmen og spillegleden de viste i 1988 var fullstendig fraværende under P.U.L.S.E konserten. Virket som om de gikk på scenen før å gjøre en jobb de bare måtte gjøre og komme seg fortest mulig hjem.
Når det gjelder Roger Waters konsert In the Flesh er dette noe av det beste som er gitt ut på DVD hva både bilde, lyd og musikk kvalitet gjelder (mener nå jeg da).

Geir.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Idag kom den endelig... Den står å går i bakgrunnen nå... Har ikke verdens beste tv-hjemmekino, men det er laaangt fra det værste jeg har sett! Langt bedre enn den VHS rip'n som har florert de siste årene...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Bare et spørsmål......er dette den største lysriggen som noensinne har vært ute på tur....?

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tror kanskje jeg ville foretrukket versjonen fra Live8, men de som synger Rogers del på Pulse CDen er jo grusomme.

Mvh
OMF

Vedlegg

Topp Bunn