Pink Triangle Numeral

L

Lars.N

Gjest
Hjelp hva nå finner ikke noe skjema på nett på Numeral fra Pink Triangle , den har brent en stk motstand til kull det kan se ut som den har første tall / fargekode Brunn å siste Gull .

Skjema finner jeg ikke noe sted på nett huff dette var ikk
IMG_9105.jpg
e mye gøy .
IMG_9102.jpg
IMG_9103.jpg
IMG_9104.jpg

L

Lars.N

Gjest
Den motstand som er brent satt på R 29 takknemlig for all hjelp / tips jeg kan få .

Mvh

Lars

L

Lars.N

Gjest
Kanskje noen på PT-forumet på Vinylengine kan hjelpe?

Turntable Forum • Pink Triangle and Funk Firm Forum
Takker så mye skal prøve der også fant noe info på the funk firm men er det liv i dette firma lenger ?

27 Verdant Lane
Catford Lewisham
London SE6 1JD United Kingdom.
Ph: +44.
Fax:

Info fra audio circuit :

General information [contribute]

Pink Triangle web site (November 25, 2009): London, England based manufacturer of high end audio products, started out in1979/80 by manufacturing a turntable by the same name that had some unusual design features such as a battery driven motor, branched into digital audio systems in 1993 to some critical acclaim, ceased trading in 1999. The rights to the name and the products was bought by in 2000 and the new company was named Pink Triangle Partnerships and the company released updated versions of some of their digital products along with a new high end CD player, but the new company somehow failed to get the markets attention and voluntarily ceased trading in the summer of 2003. The company had a number of rather interesting advertising slogans that were designed to take the mickey out of famous slogans of other British audio companies, one of the more memorable ones was : The Closest Approach to the Master Tape.

News: Pink Traingle is closed for re-construction..<(date unknown) For all your immediate service requirements, please contact:
Name: PT Servicing
E-mail: ServicePT@mac.com
Home page:
Address: 27, Verdant Lane, Catford,�London SE6 1JD, England
tel: +49 208 697 2705
fax: +49 208 697 2705

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Tror det er lettere å svar på det enn da jeg var på jakt etter nytt printkort etter jeg presterte å kortslutte det.
Angrer litt på at jeg ikke tok vare på chassiset og bygde inn nytt drivverk :)

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Antall liker
14
Sted
vestfold
Hjelp hva nå finner ikke noe skjema på nett på Numeral fra Pink Triangle , den har brent en stk motstand til kull det kan se ut som den har første tall / fargekode Brunn å siste Gull .

Skjema finner jeg ikke noe sted på nett huff dette var ikke mye gøy . Vis vedlegget 175830
ser ut som den er en enkel sikrings motstand egentlig -den kommer fra likeretteren og går til regulatoren -prøv med 1-10 ohms (siden første farge var brunn=1) og 2w? men du bør skjekke/bytte den 7805 regulator samtidig :) tipper det er 5vol til de digitale kretsene :)

L

Lars.N

Gjest
Nydelig takker dette blir sikkert bra skal skaffe en 10 ohm resistor hadde kun 20 ohm liggende å det funket ikke , da luket rele seg i digital kretsen .

7805 svarer ok med diodetester på multi - på bein med prikken de to andre svarer med 0.567 og 0.544 høres dette ok ut ? Eller er jeg på bærtur totalt .

Mvh

Lars

L

Lars.N

Gjest
Nydelig takker dette blir sikkert bra skal skaffe en 10 ohm resistor hadde kun 20 ohm liggende å det funket ikke , da luket rele seg i digital kretsen .

7805 svarer ok med diodetester på multi - på bein med prikken de to andre svarer med 0.567 og 0.544 høres dette ok ut ? Eller er jeg på bærtur totalt .

( knall bra med bidrag til de som ikke vet hva dem holder på med , sånt settes meget stor pris på . :)

Tror å håper det blir full klaff med 10 ohm da jeg tok et macro bilde av den å det kunne virke som de manglene merkingene var svarte men ikke lett å avgjøre når ting er sterkt forkullet i overflaten .

Mvh

Lars
:):)

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Antall liker
14
Sted
vestfold
nei, egentlig ikke -det er et ic krets -ikke noe bipolar transistor ;) så der skal det helst ikke måle noe under 1 meg -mener jeg å huske.... MEN det oppdager du fort når du setter inn et motstand: den vil blir ganske så varm at den brenner hvis icn er defekt (sikrings motstand brenner fort uten noe særlig røyk kontra vanlig der det kommer tom flammer til tider :)

har du 20? sett 2 i parallell og enda en til i parallell -ic`n regulerer uansett til 5 volt ut men den motstanden er jo bare en sikring -dvs at det vil funke å kortslutte hele motstanden -men da er ikke noe som beskyter kretsen, men det går fint til å prøve faktisk ;)

L

Lars.N

Gjest
nei, egentlig ikke -det er et ic krets -ikke noe bipolar transistor ;) så der skal det helst ikke måle noe under 1 meg -mener jeg å huske.... MEN det oppdager du fort når du setter inn et motstand: den vil blir ganske så varm at den brenner hvis icn er defekt (sikrings motstand brenner fort uten noe særlig røyk kontra vanlig der det kommer tom flammer til tider :)

har du 20? sett 2 i parallell og enda en til i parallell -ic`n regulerer uansett til 5 volt ut men den motstanden er jo bare en sikring -dvs at det vil funke å kortslutte hele motstanden -men da er ikke noe som beskyter kretsen, men det går fint til å prøve faktisk ;)
Kortslutte ? den likte jeg :) :) skal lodde inn ei lus å fyre opp ( håper jeg ikke angrer etterpå den fine røyken , må vel ha kamera klart ta bilde av en sota Numeral :) )

Takk igjen for skumle tips :)

L

Lars.N

Gjest
Nopp det gikk ikke den starter ikke opp før jeg legger inn en lask på R23 den siste verdi før lask var 4.7 ohm som ble prøvd .
Nå starter hele systemet opp med høyre kanal oppfører seg helt syk , volum på amp styrer membran inn å ut i voldsome utslag .

Får vel bytte den voltregulatoren LM 340 den måler ikke likt iallefall med en annen av samme type som sitter på cd drev siden.

ender vel på verksted til slutt :)

Mvh

• Liker
Reaksjoner: mwt

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Antall liker
14
Sted
vestfold
ja, skift den... sa jo det... :p men hva måler ut ifra icn? mål spenninen til opampene i analgo delen ;) er det analog potmeter eller ic styrt volum?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Synd med PT, egentlig...skulle gjerne sett en ny utgave av Tarantella vinylspinner..en ekte klassiker, den...som også Numeral! Har du prøvd å kontakte NAT (Morten) i Oslo? I sin tid modifiserte de flere spillere...får du ham med på det, finner han nok ut hva som er galt...samt kanskje skjemaet!! Synd å svi av denne klassiske avtasteren bare fordi du ønsker å finne problemet selv....

L

Lars.N

Gjest
Synd med PT, egentlig...skulle gjerne sett en ny utgave av Tarantella vinylspinner..en ekte klassiker, den...som også Numeral! Har du prøvd å kontakte NAT (Morten) i Oslo? I sin tid modifiserte de flere spillere...får du ham med på det, finner han nok ut hva som er galt...samt kanskje skjemaet!! Synd å svi av denne klassiske avtasteren bare fordi du ønsker å finne problemet selv....
Skal prøve å ikke ta liv av den PT'n er jo en knall spiller .

Mvh

Lars

L

Lars.N

Gjest
UA7805 5.0 V 1 A TO 220 vil den kunne erstatte regulator ?

Mvh

Lars

L

Laban MK2

Gjest
Da spiller den eldre Pink Triangle Numerale igjen :)

Noen som vet hvor jeg kan få tak på BNC til RCA coax 50 - 75 ohm kabel , kunne hvert morro sett om det gikk signal ut av klokke inn & ut utgang slik at den kunne driftes av en annen dac som et rent drev .

Mvh

L

Laban MK2

Gjest
Pink Triangle Numerale BNC to DAC.jpg
Bnc ble hentet inn fra det maritime ( ok å ha mulighet tappe signal ut digitalt )

Topp Bunn