Pioneer ct-f1000

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.

Har en slik på handa, noen som kjenner til denne og evnt. hva man kan betale for en slik?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.257
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jada, jeg kjøpte en slik høsten 2019 fra Florida, den har bra hoder og alt av komponenter var byttet, selger la med en stor plastpose med det som var skiftet ut. Etter min mening er alt under 10.000 billig for en slik en som er nyoverhalt. Jeg er i hvertfall fornøyd med min :D

IMG_20191210_141333016.jpg
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.257
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg kan legge til at det står mye info på Tapeheads og på Audiokarma om disse spillerne. Vanlig problemer er spoling og at hodene blir slitt og er umulige å få tak i. Utenom de 2 tingene er spilleren bygget som en tanks. Men det er klart at den er over 40 år gammel, en spiller som det ikke er gjort noe med trenger en god service av en fagmann. Jeg kjøpte min av en som har spesialisert seg på Pioneer fra syttitallet. Han selger noen saker av og til på eBay og kaller seg ohmbob.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Farmen: Kun produsert i tre år, mellom 1977 og 1979. Veldig bra dersom du har overvekt av eldre bånd, men takler og nyere relativt bra.Hodene er laget av svære enkeltkrystaller av ferritt, monsteret veier tolv kilo..
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.
Skal høre med selger og selvsagt ta en titt, den frister litt, sammen med den jeg kjøpte av deg Terje-A, Sony K850es og dem Luxman K02 jeg har.🤓
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Farmen: Kun produsert i tre år, mellom 1977 og 1979. Veldig bra dersom du har overvekt av eldre bånd, men takler og nyere relativt bra.Hodene er laget av svære enkeltkrystaller av ferritt, monsteret veier tolv kilo..
Hei. Har veldig mye original kassetter fra back in the days, nesten ikke noe opptaks. 🙈
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Jeg kan legge til at det står mye info på Tapeheads og på Audiokarma om disse spillerne. Vanlig problemer er spoling og at hodene blir slitt og er umulige å få tak i. Utenom de 2 tingene er spilleren bygget som en tanks. Men det er klart at den er over 40 år gammel, en spiller som det ikke er gjort noe med trenger en god service av en fagmann. Jeg kjøpte min av en som har spesialisert seg på Pioneer fra syttitallet. Han selger noen saker av og til på eBay og kaller seg ohmbob.
Hei Terje.
Blir vel egentlig døfødt å kjøpe da om »hodene» er umulig å skaffe når disse ryker da 🙈
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Farmen: Helt ærlig? Det blir det. Det er en grunn til kort produksjonsspenn der. Den et tøff som bare f…, men for best mulige resultater fra Meguro-ku, gå heller etter en CT-91 URUSHI😎 Den er omtrent like uslitelig som et klassisk sveitserur, langt mer tilgjengelig og koster noe mindre. Elsker Emtec..og har du da TP-IV, kan den blåse deg fullstendig av banen..som en 810 gjør med både sistelinje HD-M og flere andre..Det er visst en og annen eier av dem blant oss her i tråden..Se Ebay. Urushi er forresten det absolutt ypperste som noensinne ble produsert hos Pioneer, og det settet lyder ekte High-End. Og ser sånn ut, i tillegg😎 Prepare to PAY, though. Expensive s…..t😎 Jeg hadde nok gått etter A110 Anniversary- eller nyeste S1-pakke selv. Denon, altså..I kombo med FLERE 810ere..Evt ONKYOs serie 5000..på tal om det ypperste fra Japan..
 
Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.257
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hei Terje.
Blir vel egentlig døfødt å kjøpe da om »hodene» er umulig å skaffe når disse ryker da 🙈
Det kan man jo lure på, det er ingen produksjon av hoder til noen av de kassettspillerne vi driver med. Alt er basert på gamle hoder, enten nye (sjeldne saker) eller pent brukte.
Det finnes hoder i forskjellige metaller, hodene til f.eks. din Sony 850ES er tilnærmet evigvarende. Mens andre hoder slites raskere. Pioneer'n har imidlerid hoder som holder veldig bra, bedre enn mange andre. Uansett skal det spilles mange tusen timer før et hode er utslitt, og det er opptakshodet som slites ut først. Skal du bruke spilleren kun til avspilling er dette derfor kke så kritisk.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Det kan man jo lure på, det er ingen produksjon av hoder til noen av de kassettspillerne vi driver med. Alt er basert på gamle hoder, enten nye (sjeldne saker) eller pent brukte.
Det finnes hoder i forskjellige metaller, hodene til f.eks. din Sony 850ES er tilnærmet evigvarende. Mens andre hoder slites raskere. Pioneer'n har imidlerid hoder som holder veldig bra, bedre enn mange andre. Uansett skal det spilles mange tusen timer før et hode er utslitt, og det er opptakshodet som slites ut først. Skal du bruke spilleren kun til avspilling er dette derfor kke så kritisk.
Hei igjen.
Drar å tester/titter på den plutselig, ja driver stort sett kun med avspilling, gjelder alle formater he he. Harv en vegg med LP, en med sølvplett og en vegg med kassetter. Nesten da 🤓
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Farmen: Noe sånt er det her også. Men kassettene har plass i en svær Malm, hvis jeg samler dem som jeg egentlig vil. I tillegg kommer LP, CD, DVD, BD OG VHS..😎 Og det er bare den fysiske mediabiten…
 
Sist redigert:
Topp Bunn