Pioneer PD-S802

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg har stjelt tilbake den gamle CD-spilleren som min kjære bror stjelte av meg for noen år siden. Nemlig en Pioneer PD-S802.

Er det noe å ta vare på og kanskje forsøke seg med litt mekking/oppgradering for en nybegynner?

S

Simplistic

Gjest
Det skal være en forholdsvis bra spiller det. Ålreit drivverk. Du kan i det minste begynne med å bytte op-amper. Det sitter et par (billige) 5534 inni der, som definitivt bør byttes. Eventuelle mute-transistorer bør bypasses. Ellers er det jo enkle ting som å bytte til kondensatorer av bedre kvalitet osv. Vet ikke om det er noen utgangskondensatorer der? I så fall bør disse byttes. Eventuelt kan du lage et eget analogtrinn. Jeg har ikke sett oppi spilleren, men det er mulig det kan gjøres noen enkle trinn for å forbedre designet litt. Flytte avkoblingskondiser nærmere beina på dac og op-amp, sørge for ordentlig strømforsyning. Hvis du er rik kan du jo alltids kjøpe en bedre klokke. Mye som kan gjøres.

Jeg ville i alle fall tatt vare på den!

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Det skal være en forholdsvis bra spiller det. Ålreit drivverk. Du kan i det minste begynne med å bytte op-amper. Det sitter et par (billige) 5534 inni der, som definitivt bør byttes. Eventuelle mute-transistorer bør bypasses. Ellers er det jo enkle ting som å bytte til kondensatorer av bedre kvalitet osv. Vet ikke om det er noen utgangskondensatorer der? I så fall bør disse byttes. Eventuelt kan du lage et eget analogtrinn. Jeg har ikke sett oppi spilleren, men det er mulig det kan gjøres noen enkle trinn for å forbedre designet litt. Flytte avkoblingskondiser nærmere beina på dac og op-amp, sørge for ordentlig strømforsyning. Hvis du er rik kan du jo alltids kjøpe en bedre klokke. Mye som kan gjøres.

Jeg ville i alle fall tatt vare på den!
Hei. Jeg har ikke tatt meg tid til å kikke oppi den ennå. Det er visst plutselig snart eksamenstid på meg gitt, så jeg kommer nok ikke til å gjøre noe særlig før rundt jul. :)

Så det kan være "håp" for spilleren? Jeg kan ingenting om lodding, bytting og fiksing, men det kan vel ikke være så veldig vanskelig? Får ønske meg loddebolt til jul, så får jeg se hva jeg får til for noe rart. Må jo ha noe å finne på i juleferien.. ;)

Og nei, dessverre: Jeg er ikke rik.. ::)

S

Simplistic

Gjest
Næh... Litt plundrete kan det jo være. :p Jeg kunne heller ingenting da jeg begynte å fikse på min egen spiller, men lærte veldig mye underveis. Du bør forresten ha en loddebolt med tynn spiss. Det kan bli smått oppi der.

Topp Bunn