Pioneer PL-12DII???

oysteibe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.11.2004
Innlegg
118
Antall liker
0
Er det noen som har erfaring med denne spilleren? Vet at det er en gammel spiller.... Er det verdt å bruke denne en stund i stedet for å kjøpe en billig rega eller project debut. Har for øyeblikket heller ikke riia, så må kjøpe dette først. Har tenkt på Clearaudio Nano.
 

fisherman

Medlem
Ble medlem
08.04.2006
Innlegg
46
Antall liker
2
Hadde engang en slik, tror den ble kjøpt ca. -75. Det var en billig, men solid spiller, så hvis den fremdeles er hel og fungerer er det jo en fin måte å bli bitt av basillen på.
Husker naturlig nok ikke så mye detaljer rundt den, men fant ut i en sammenligning at det ikke var så mye som skilte den (hørbart) fra den tids rega (planet, planar ??)
Jeg husker at jeg brukte Coral, AKG, og Ortofon pick-uper på den ( Ikke spør om hvilke typer, husker ikke), men var ganske godt fornøyd da jeg var 15-16 år. Prisen på leketøyet har vel gått gjennom litt inflasjon siden dengang....................... ;D ;D
Arild
 

Vinylguru

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
76
Antall liker
3
Har hatt en PL 12D for en tid tilbake. Den spillte meget fint, men den var overfølsom for rystelser selv om den har flytende oppheng. En ting jeg heller ikke likte var at betjening for armlift var plassert på shassi slik at alt gynget når armliften ble betjent. Men det er nok en vanesak. Vil anbefale å plassere den på et solid veggstativ.
Men ellers en enkel og grei spiller :)
 
Topp Bunn