Pioneer PL 510 hastighet

pryp

Medlem
Ble medlem
17.10.2019
Innlegg
43
Antall liker
39
Har en PL 510 som tøyser litt på 45. i går gikk den for fort,i dag går den for sakte. selv justert mot ytterkant. den kan også finne på å variere under avspilling samt det er lite utslag på justeringene. 33 har spilt perfekt i årevis.

Jeg kan alltids prøve å rense 45 bryteren,men hvordan kommer jeg til ? og hvordan. har en boks elektronikk rens (dyr type)
 

Vedlegg

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.927
Antall liker
717
Jeg hadde en slik i 1977, da den kom. God spiller, men det var drift på hastighetene. Det så du på stroboskopet. Du kunne finjustere den og noen minutter senere så du at den gikk for sakte. Kan ikke huske at det var hørbart.
 

pryp

Medlem
Ble medlem
17.10.2019
Innlegg
43
Antall liker
39
Jeg hadde en slik i 1977, da den kom. God spiller, men det var drift på hastighetene. Det så du på stroboskopet. Du kunne finjustere den og noen minutter senere så du at den gikk for sakte. Kan ikke huske at det var hørbart.
Den drifter på 45 ikke 33 og på denne er det hørbart. det vises også på stroboskopet.
 

pryp

Medlem
Ble medlem
17.10.2019
Innlegg
43
Antall liker
39
Det er mye mulig, men det jeg er ute etter hvordan (om mulig) kommer jeg meg til innmaten/bryteren for å gjøre et forsøk med rensing først. altså har noen skrudd opp denne for å gjøre det, og hvordan gikk dere frem ? spiller for lite 45 til å styre med full overhaling. ikke har jeg kompetansen heller.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.725
Antall liker
22.203
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Ofte sitter det 2 små potmetre inneni også.
Trenger rens på samme måten som de 2, du betjener på toppen.
Prosedyren er: Still de to på toppen i midten.
Justér de 2 på printplaten (etter rens), så 33/45 er så nøyaktig som muligt.
Finjustér de på toppen etter at du har sammlet spiller´n igjen ;)

Gjetter på disse 2 uten å være 100% sikker:

DSC06862.JPG
 
Topp Bunn