Forsterkere Pipelyd av Roteleffekt

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.675
Antall liker
4.123
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Hei der!
Anskaffet meg i dag en Rotel effektforsterker brukt Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Jeg har bare koblet den til strøm for å sjekke at den fungerer, og det som skjedde da er som følgende.

Når jeg vipper bryteren for 12v trigger så den går i standby gir forsterkeren fra seg en svak pipelyd, samt at et rødt lys under kabinettet lyser.
Når jeg så setter forsterkeren i operate mod. forsvinner pipelyden men lyset er der fortsatt. Jeg har også 5 kanalsvarianten fra samme serie og har ikke opplevd denne pipelyden eller det røde lyset inne i forsterkeren (man ser det gjennom luftehullene i toppen av chassis)

Dette er klasse d teknologi

Noen der ute med erfaring fra disse?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg har en Rotel i samme serie RMB1575 med 5x250W. Jeg bruker 12V trigger og når den er aktivert og forsterker avslått via trigger lyser det rødt i grillen foran - det er helt normalt. Pipelyd har jeg ikke hørt men så har vel ikke du koblet 12V trigger til noe, så det kan være det. Velger å tro alt er OK.

For øvrig en meget bra effekt lydmessig.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.675
Antall liker
4.123
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Takker Ingenøren!
Som jeg nevner har jeg akkurat samme som deg med 5*250 w også. Det lyset jeg snakker om er ikke det foran som anviser protection eller om den er i opperate, men inne i forsterkeren. man ser det gjennom topplata i de først hullene til høyre på forsterkeren. Skal prøve å koble til forsterkeren etterhvert for å sjekke om der er lyd.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Får håpe du har noen "møkka høyttalere" å koble til. Hadde vert dumt om Diamantene dine går a dundas om effekten ikke funger slik den skal... Bruker selv bakkanalene mine når jeg skal teste om ting er iorden. Ikke f om jeg tester ut komponenter jeg ikke kjenner på Chelloene mine før jeg vet at den fungerer. Bare et vennlig tips i påsken.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Det er bra. Er du hjemme fortiden da? Skal ha et lite treff her hos meg imorgen. Blir relativt tidleg, men kanskje du har mulighet. Om ikke så skal jeg mest sannsynlig også ha opp noen uka etter påske..
 
Topp Bunn