Hei.
Funderer på å lage meg et nytt rack, og kunne tenke meg litt innspill på planene mine. Det er langt fra sikkert at jeg starter på dette, og det vil ta tid om jeg gjør det, da det kan bli litt dyrt, og jeg ikke har så mye utstyr selv.
Materialene jeg vil bruke er:
Vil feste et tyng lag gummimateriale på alle de trekantede steinfestene i metallvinklene for å passe på at metallet aldri kommer i direkte kontakt med steinen. Vil også feste gummiknotter eller noe spikes-lignende under metallplatene under vinkelene for å ikke sette metallet rett ned på gulvet.
Her er ihvertfall to forskjellige "modeller" jeg kunne tenke meg å bygge:
Modell 1:
2*120x50x2cm brede steinplater.
60,5cm høyt, 129cm bredt, 59cm dypt.
Alt vinklene er på 10cm*10cm (0,5cm tykt)
Fordeler: Enklere å bygge, mindre sveising
Ulemper: Større steinplater som kan bli dyrere(?), muligens mindre solid.
Modell 2:
60,5cm høyt, 159,5cm bredt, 59cm dypt.
Fordeler: Litt mindre steinplater(billigere?), flere bein å stå på (stødigere)
Ulemper: Mer sveising
Vil dette bli et bra rack? Vil det tåle mye? (er litt skeptisk til hvor mye steinen vil tåle) Hvor mye vil jeg måtte regne med å betale i materialkostnader? (sveising fikser jeg privat)
Funderer på å lage meg et nytt rack, og kunne tenke meg litt innspill på planene mine. Det er langt fra sikkert at jeg starter på dette, og det vil ta tid om jeg gjør det, da det kan bli litt dyrt, og jeg ikke har så mye utstyr selv.
Materialene jeg vil bruke er:
- jern, stål eller aluminium
- stein (en mørk polert type)
Vil feste et tyng lag gummimateriale på alle de trekantede steinfestene i metallvinklene for å passe på at metallet aldri kommer i direkte kontakt med steinen. Vil også feste gummiknotter eller noe spikes-lignende under metallplatene under vinkelene for å ikke sette metallet rett ned på gulvet.
Her er ihvertfall to forskjellige "modeller" jeg kunne tenke meg å bygge:
Modell 1:
60,5cm høyt, 129cm bredt, 59cm dypt.
Fordeler: Enklere å bygge, mindre sveising
Ulemper: Større steinplater som kan bli dyrere(?), muligens mindre solid.
Modell 2:
60,5cm høyt, 159,5cm bredt, 59cm dypt.
Fordeler: Litt mindre steinplater(billigere?), flere bein å stå på (stødigere)
Ulemper: Mer sveising
Vil dette bli et bra rack? Vil det tåle mye? (er litt skeptisk til hvor mye steinen vil tåle) Hvor mye vil jeg måtte regne med å betale i materialkostnader? (sveising fikser jeg privat)