Plasering av riaa

Poseidon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.06.2007
Antall liker
0
Hei. Har en link hær på forumet angående hum i EC riaa trinn. Det står jo i manualen at saken skal plasseres bort fra trafokilder. Dette ble jo også påpekt fra hjelmsomme brukere av forumet som sitter inne med førsteklasses informasjon om vinylrigger. Hvor langt unna kan man bruke som en tommelfinger regel? Jeg har ett oppsett som gjør at jeg har vanskelig for å strekke meg lengre bort en ca 1/2 meter fra nærmeste da jeg bruker 2 monoblokker og en vanlig stereo som står nede ved gulvet. Over dette kommer pre og selvsagt cd spiller. I bakkant er det vindu så vegghylle er liksom et problem det også.

Kan jeg skjerme riaa på en enkel måte, skal jeg flytte rigg og riaa så prater vi om en meeeeget lang interconnect RCA mellom riaa og pre. Er dette et mindre onde av plasseringshensyn og eventuelt harr noen en anbefaling på type kabel som fungerer godt når den blir 2+3 meter lang.

Gode innspill mottas med stor takk.

Mvh,

Steve (Vinylamatør)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Min EC-riaa var også følsom for innstrålt støy fra trafoer og annen 240V støykilde (nettledninger osv).
Prøv å flytt riaa'en til siden for andre komponenter, ikke over/under ringkjernetrafoer først og fremst.

Mvh Vidar P

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Lang kabel mellom RIAA og pre er ingen problem og faktisk ganske vanlig. Jeg har 7m Kimer Hero mellom RIAA og pre og det fungerer utmerket. Det er mange som plasserer platesapiller rett mellom höyttalerne og det fungerte meget dårlig hos meg. Jeg har nå spilleren på venstre vegg bak lytteposisjon.

mvh,
OS (for tiden på Svensk tastarur)

Topp Bunn