Plassering av komponenter mellom høyttalerne - egentlig så lurt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Der findes også undtagelser men det bliver alt for dyrt. Er glad for mit PS Audio. Synes tilnærmelsesvis det lyder analogt.
    Det har du sikker helt rett I, både Digitalt og Vinyl / Analog kan låte bra når alt er lagt til rette for det 🎼 👍
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg blir ikke enig med meg selv om det at jeg har en TV mellom høyttalerne, dog en del bak frontplanet på høyttalerne, er et akustisk eller er visuelt problem. Jeg mener å oppleve vesentlig bedre dybde ved lytting i mørket, så jeg mistenker at TVen først og fremst er mest ødeleggende i form av at jeg ser at det faktisk ikke er plass til et orkester mellom høyttalerne, til tross for at ørene sier noe annet. Jeg pleier ikke å lytte med øynene lukket, så den visuelle illusjonen av rom er nok også viktig.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg blir ikke enig med meg selv om det at jeg har en TV mellom høyttalerne, dog en del bak frontplanet på høyttalerne, er et akustisk eller er visuelt problem. Jeg mener å oppleve vesentlig bedre dybde ved lytting i mørket, så jeg mistenker at TVen først og fremst er mest ødeleggende i form av at jeg ser at det faktisk ikke er plass til et orkester mellom høyttalerne, til tross for at ørene sier noe annet. Jeg pleier ikke å lytte med øynene lukket, så den visuelle illusjonen av rom er nok også viktig.
    Det visuelle er vigtig. Jeg kan anbefale at male Frontvæggen sort. Det giver en vanedannende ro som ikke forstyrrer og jeg nyder mere lydbilledet.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    8
    Jeg blir ikke enig med meg selv om det at jeg har en TV mellom høyttalerne, dog en del bak frontplanet på høyttalerne, er et akustisk eller er visuelt problem. Jeg mener å oppleve vesentlig bedre dybde ved lytting i mørket, så jeg mistenker at TVen først og fremst er mest ødeleggende i form av at jeg ser at det faktisk ikke er plass til et orkester mellom høyttalerne, til tross for at ørene sier noe annet. Jeg pleier ikke å lytte med øynene lukket, så den visuelle illusjonen av rom er nok også viktig.
    Det hjelper godt med noen cm mellom tv og ytterkant av HT. Test litt med cm og hør om det er noen forskjell.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn