plasserings-problem RIIA

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

jeg har følgende problem :

kan man plassere RIIA-trinnet opp på forsterkeren ? har en Rotel RQ970 RIAA og H/K 970 forsterker.problemet er at signal-kabelen er bare 60 cm, og jeg ønsker å plassere den toppmatede Rega planet cd-spilleren ved siden av forsterkeren.vil trafo'en etc. i forsterkeren påvirke signalene fra platespilleren.i og med at dybden på RIIA-trinnet er så liten går det ikke å sette cd-spilleren opp på dette.

takker for respons/tips.

mvh. s,

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.433
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Du vil høyre det umiddelbart om det ikkje funkar - brum. Elles kan du slå av CD-spelaren under vinylavspeling. Plassering av riia utanfor trafofelt er normalt ganske viktig. På min SP 10 må eg sette straumforsyningsdelen på venstre sida av forforsterkaren, slik at riaa-delen er så langt unna som råd.... Men andre konstruksjonar har ingen problem, iallfall ikkje med aktuelle pickupar eg har vore bort i. La ikkje merke til noko spesielt med RQ970 då eg prøvde denne. Michi hadde ingen problem, meiner eg å hugse.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
takk for gode råd Arve.skal prøve meg fram.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
vedlegger bilde fra racket mitt ( m/andre komponenter).har fjernet midt-deleren under slik at jeg har plassert platespilleren under cd/forsterker etc.tror løsningen blir at jeg lar det stå 3 komponenter ved siden av hverandre m/ cd spilleren i midten.bruker så en 1 m. solarwind fra RIIA'en ( ørliten nedgradering ) .setter tilslutt lampen opp på Rotel'en.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja det gikk fint å plassere Riia'en opp på forsterkeren :)

mvh. s,

Topp Bunn