platekompaniet tilbyr vinylplater

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

kanskje ikke en sensasjonell nyhet,men da jeg jobbet med album-databasen min i dag og trengte noen coverbilder,oppdaget jeg tilfeldigvis at Ingrid Olava's plate ble tilbudt på LP.ved et søk fant jeg ut at de hadde 50 (!) titler på vinyl til salgs.

dette bare til orientering.kan bli interessant om kompaniet satser tyngre på dette feltet etterhvert.

mvh. s,

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Takk for info. Dette må spanes på... 8)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
du verden !

takk for info.mulig skattepengene mine forsvinner kjapt når de dukker opp... ;)

mvh. s,

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
At ikke folk kan holde kjeft når de får greie på slikt. :mad:

Der forsvant det en dagslønn og vel så det. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ingen bombe at Platekompaniet begynner med vinyl. Det blir snart den eneste musikken som selges som et fysisk produkt.

Hyggelig at det blir vinyl å få på den 'ytterste nøgne', men jeg foretrekker fortsatt Big Dipper eller Ringstrøms, for ikke å snakke om loppis og bruktbutikkene.. ;)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
Ingen bombe at Platekompaniet begynner med vinyl. Det blir snart den eneste musikken som selges som et fysisk produkt.

Hyggelig at det blir vinyl å få på den 'ytterste nøgne', men jeg foretrekker fortsatt Big Dipper eller Ringstrøms, for ikke å snakke om loppis og bruktbutikkene.. ;)
FZ er selvsagt enig med Zomby_Woof 8)
Hvis skiva er tilgjengelig på Dipper'n blir den handla der. Ikke interessert i at Platekompaniet skal ta knekken på spesialistbutikkene for vinyl, slik de har gjort mot CD-sjappene.
Vi vil ha mangfold og IKKE monopol...........

B

break_out

Gjest
FZ skrev:
Zomby_Woof skrev:

FZ er selvsagt enig med Zomby_Woof 8)
Hvis skiva er tilgjengelig på Dipper'n blir den handla der. Ikke interessert i at Platekompaniet skal ta knekken på spesialistbutikkene for vinyl, slik de har gjort mot CD-sjappene.
Vi vil ha mangfold og IKKE monopol...........
Kan ikke bli mer enig, men uansett så liker jeg at de viser interesse for markedet :).

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Sier meg klart enig med siste tre "talere" ;D

Det er overhodet ikke rart at de større kjedene begynner å selge vinyl, veldig mange unge artister gir ut tingene sine på vinyl og det blir bare flere og flere. I tillegg stiger etterspørselen fra ungdommen. Hva det gjør med kvaliteten på produktene kan man jo spørre seg, men noen gullkorn kan det jo komme ut av det :)

Vi vil helt klart ha mangfold i butikkjungelen, så ikke kjøp for mange plater hos de store ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Tittet nettopp gjennom de 17-sidene de hadde lagt ut, og er positivt overrasket. Tviler på at platekompaniet fører til Monopol som noen fryter, da de neppe kommer i nærheten på sortement i forhold til de etablerte utsalgstedene vi allerede har. Tror dette kan være et positivt steg, i rett retning, da det var på tide noen "aktører" våknet og innså at de (stadig!) stigende salgstallene på lp SPILLERE bør få tilgang til skiver :)

mvh Kai

P

Parelius

Gjest
Platekompaniet med vinyl? Det er da topp, helt topp. Ikke akkurat mangfold i dag vel; du skal ha god luktesans for å finne vinylutsalg i dag.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Dr. Dong skrev:
Platekompaniet med vinyl? Det er da topp, helt topp. Ikke akkurat mangfold i dag vel; du skal ha god luktesans for å finne vinylutsalg i dag.
Greia er at hvis en kjede presser prisene på de mest populære skivene og de få andre aktørene mister livgivende inntekt og må kaste inn håndkledet vil ikke de mer sære og spesielle utgivelsene bli å få tak i over disk.....og da blir "mangfoldet" borte.

P

Parelius

Gjest
FZ skrev:
Dr. Dong skrev:
Greia er at hvis en kjede presser prisene på de mest populære skivene og de få andre aktørene mister livgivende inntekt og må kaste inn håndkledet vil ikke de mer sære og spesielle utgivelsene bli å få tak i over disk.....og da blir "mangfoldet" borte.
Kanskje. Jeg vil vel heller si at det i dag ikke eksisterer noe mangfold i forhold til hva jeg var vant til i min ungdom. Nuvel, det er kanskje ikke så rart, men det er vel de færreste som fører noe i nærheten av det som fins av vinyl i dag. Så jeg vil si at det mangfoldet som eventuelt forsvinner knapt eksisterer idag. Muligens vil Platekompaniets inntreden her fremskaffe et større mangfold? Jeg vet ikke, men er egentlig ikke så redd for at noe mangfold skal forsvinne. Dess flere som selger, dess bedre. Håper jeg ikke tar feil.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.701
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Ingen som har nevnt at dette mangfollet kun er i et par storbyer sørpå. Og nettbestillings-mulighetene der er som oftes litt bob-bob (tungvindt). Men men, vi kan ikke akkurat nekte dem å starte salg av LP heller da.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
kaap skrev:
Ingen som har nevnt at dette mangfollet kun er i et par storbyer sørpå. Og nettbestillings-mulighetene der er som oftes litt bob-bob (tungvindt). Men men, vi kan ikke akkurat nekte dem å starte salg av LP heller da.
Ikke misforstå, jeg synes det er positivt at LP'er blir lett tilgjengelig for alle. Men hvis jeg kan støtte en entusiast-sjappe ved å kjøpe skiva der (selv om den er litt dyrere) vil jeg gjøre det. Platekompaniet er big business og er i mine øyne så langt fra en entusiast-sjappe som det er mulig å komme.....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
FZ skrev:
kaap skrev:
Ikke misforstå, jeg synes det er positivt at LP'er blir lett tilgjengelig for alle. Men hvis jeg kan støtte en entusiast-sjappe ved å kjøpe skiva der (selv om den er litt dyrere) vil jeg gjøre det. Platekompaniet er big business og er i mine øyne så langt fra en entusiast-sjappe som det er mulig å komme.....
Det er jeg enig i, det er fint at Platekompaniet skal selge vinyl slik at vinylen blir mer tilgjengelig, men vi må ikke glemme entusiastbutikkene som virkelig har stått på for oss vinylfrelste i MANGE år. :)
The Garden, Big Dipper etc. etc.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Platekompaniet i Trondheim har hatt et lite men variert utvalg på vinyl i flere år nå :)
Må liksom titte innom med jevne mellomrom. Greie priser også.
Ja, og så slipper man frakt på 75,-............

I

ijustpop

Gjest
Vinylprisene i Trondheimbutikken har vel også fulgt kampanjeprisene på cd. Slik at hvis en tittel koster 59,50 på cd koster den det samme på vinyl (om de har den i butikken da)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ny vinyl for 59,50?  :eek:

Det er i så fall vannvittig bra!

Jeg foretrekker handleopplevelsen hos småbutikkene. Ellers må jeg jo si at Platekompaniet har vært en av de snilleste 'monopolistene' landet har sett. Butikkene har meget godt utvalg og knallbra priser. I mine øyne har man ikke god grunn til å savne de små spesialforretningene. De var koseligere, for all del. De hadde ofte langt mer kompetent betjening. Platekompaniet er og blir et supermarked, og så videre. Men de er et godt et. Når det gjelder jazz, klassisk og andre marginale sjangere, er situasjonen naturligvis en annen. Her er ikke Platekompaniet imponerende.

Men tross alt: Den eneste monopolisten som er 'bedre' er Vinmonopolet.

Litt partisk, kanskje. Jeg hadde Egil Dahl som instruktør i HV-ungdommen på '80-tallet. Jo mer vi snakket om dieselstank, jo mer opptatt ble han av 'lyd- og lysdisiplin'. Kavalerister er snåle...  :D

Nå har forresten Presthus jr. overtatt hele sjappa. De har kanskje vært uenige om hva som kommer til å skje med forretningen i nedlastingens tidsalder?

I

ijustpop

Gjest
Gutta har hatt 60-70 timers arbeidsuke. Dahl har stiftet familie og fått nye ting å bruke tiden på. Valgte vel å "pensjonere" seg.

Handlet bl.a It's a Love Cult lp til 59,50 i Trondheim ja.

Topp Bunn