Ny fredag, og ny platesmaking også denne gangen. Og i dag var det mist like vanskelig å velge som forrige fredag.
I likhet med forrige gang var det også denne fredagen mange spennende kandidater. Jeg dvelte en stund ved Gino Vannelli sitt nyeste album The Life I Got – det første på seks år, som i sin tid var det første på ti år før det, etter at A Good Thing ble utgitt i 2009. Men det var etter hvert litt for stor musikalsk avstand fra dagens Gino Vannelli til det jeg ble vilt fascinert av i siste halvdel av 70-tallet, med Powerful People, Storm at Sunup og Gist of the Gemini som de kanskje største favorittalbumene, trygt på plass i LP-samlingen sammen med 6 andre album av denne Kanadiske sangeren som lett kan tas for å være skap-italiener.
Da dvelte jeg litt mer ved et veldig spennende album jeg til å begynne med trodde var det norske Wako, der Kjetil Mulelid også er en av artistene. Men som viste seg å være den spanske navnebroren med utgivelsen El Transformacion, og inneholder musikk som egentlig er formidabelt stykke stykke unna det den norske jazzkvartetten vanligvis serverer, selv om begge variantene har spennende musikk
Kjetil Mulelid Trio
Men Kjetil Mulelid er hovedpersonen i en annen utgivelse som kom i dag. And Now er Kjetil Mulelid trio sitt fjerde album, og det var den jeg landet på i dagens platesmaking. Dette er en utgivelse jeg har tjuvlyttet litt til den siste uken, og den har stadig vokst på meg....
Les hele Platesmakingen med Kjetil Mulelid Trio i Audiophile.no