PLATESMAKING: Kjetil Mulelid Trio – And Now. Energisk triojazz

PS-0625 (1 of 1).jpg

Ny fredag, og ny platesmaking også denne gangen. Og i dag var det mist like vanskelig å velge som forrige fredag.

I likhet med forrige gang var det også denne fredagen mange spennende kandidater. Jeg dvelte en stund ved Gino Vannelli sitt nyeste album The Life I Got – det første på seks år, som i sin tid var det første på ti år før det, etter at A Good Thing ble utgitt i 2009. Men det var etter hvert litt for stor musikalsk avstand fra dagens Gino Vannelli til det jeg ble vilt fascinert av i siste halvdel av 70-tallet, med Powerful People, Storm at Sunup og Gist of the Gemini som de kanskje største favorittalbumene, trygt på plass i LP-samlingen sammen med 6 andre album av denne Kanadiske sangeren som lett kan tas for å være skap-italiener.

Da dvelte jeg litt mer ved et veldig spennende album jeg til å begynne med trodde var det norske Wako, der Kjetil Mulelid også er en av artistene. Men som viste seg å være den spanske navnebroren med utgivelsen El Transformacion, og inneholder musikk som egentlig er formidabelt stykke stykke unna det den norske jazzkvartetten vanligvis serverer, selv om begge variantene har spennende musikk

Kjetil Mulelid Trio
Men Kjetil Mulelid er hovedpersonen i en annen utgivelse som kom i dag. And Now er Kjetil Mulelid trio sitt fjerde album, og det var den jeg landet på i dagens platesmaking. Dette er en utgivelse jeg har tjuvlyttet litt til den siste uken, og den har stadig vokst på meg....

Les hele Platesmakingen med Kjetil Mulelid Trio i Audiophile.no

PS-0625 (2 of 3).jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.197
Link til alle artikler
459
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

• 0
I slutten av september lanserte Linn tre nye produkter. To helt nye høyttalermodeller, og en oppdatert versjon av den rimeligste versjonen av den modulære streameren Selekt DSM Classic Hub. Eller...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Barb Jungr - Hallelujah on Desolation Road

PLATESMAKING: Barb Jungr - Hallelujah on Desolation Road

• 0
Ny fredag, og ny platesmaking. I dag er det mange spennende kandidater blant nyutgivelser, og jeg landet på en gammel favorittartist som er kjent for interessante og karakterfulle tolkinger av to...
Fortsett
Audiophile.no
Huldrer og Troll – Stig Arne si dagbok desember 2024

Huldrer og Troll – Stig Arne si dagbok desember 2024

• 4
Godt år! Eg planlegg å laga ei oppsummering av 2024 til januardagboka, slik skikken er. Men fyrst lyt me få unna desember, og då tenkte eg å skriva litt meir om Tandberg. No tenkjer eg slevet...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: JBL Tour Pro 3 – en gamechanger

TEST: JBL Tour Pro 3 – en gamechanger

• 1
Mange kan oppleve øreplugger som et lydprodukt det går tretten av på dusinet. Det gjelder ikke for JBL Tour pro 3 Det hele startet egentlig med forgjengeren Tour Pro 2, som i sin tur erstattet...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Supertramp – Live in Paris ’79. Konsert med gamle helter

PLATESMAKING: Supertramp – Live in Paris ’79. Konsert med gamle helter

• 0
I dagens platesmaking er det noen gamle helter som skal eksponeres. Og med «gamle» er det som så ofte ellers 70-tallet det siktes til, for det tiåret var som kjent musikkens gullalder. I hvert...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING Harri Kuusijärvi – Aallot. Velsmakende og nyskapende!

PLATESMAKING Harri Kuusijärvi – Aallot. Velsmakende og nyskapende!

• 2
Noen ganger dukker det opp overraskelser på en fredag. Denne gangen kom den fra en litt uventet kant - Finland. Dette er første gang jeg retter min oppmerksomhet mot den finske...
Fortsett
Topp Bunn