Helt rett Mbare: Vet ikke hva VTA- justering er, så bare forklar meg det hvis du
har lyst!
Er først og fremst ute etter en spiller/ pick-up med varm og behagelig lyd!
Mellomtonen må være bra, litt bass må den også klare å hente fram fra rillene!
Trenger ikke å være superoppløst, og dypbassen er heller ikke så viktig!
Men diskanten bør ikke være for spiss og fremtredende!
Av RIAA trinn kommer jeg nok til å beholde min Pro-ject tube box (den med rørene inni), da jeg
er meget fornøyd med den, og syntes den ga et stort løft lydmessig!
Bruker nå en thorens-td190 med ortofon mc15super MC- pick up, rett og slett fordi jeg fikk den grisebillig!
Men er som sagt ute etter noe bedre! Pro-ject spillerne er det jo delte meninger om, som alt annet hi-fi
utstyr! Kjenner min egen begrensning nok til at jeg ikke begynner å bytte arm og armkabel osv, da det
kommer til å bli total havari!
Syntes rega p5 virket veldig grei da den kom, så og si ferdig sammensatt, og at du kan kjøpe ekstern
strømforsyning om "behovet" skulle melde seg! Armen alene koster jo også "nesten" det samme som spilleren!
Men har forstått det sånn at man "må" benytte rega p-u på dem for enkel montering, eller har jeg misforstått?
Har også sett litt på Thorens TD 295 MKIII, noen erf. med denne?
Med fare for stor budsjett-sprekk, kunne jeg nok i et øyeblikks galskap også ha tenkt meg en thorens td2030 rett
og slett fordi utseende er verdt 14k ekstra:
http://www.mono.no/display.x?cid=117&sid=348&id=2588
Alle tips blir vurdert, men hadde vært fint om spilleren var enkel i bruk, og ikke for porøs!
Når det gjelder pick-up kan jeg vel strekke meg til 5k om nødvendig!