Digitale avspillere Platespiller inn i digitalt system?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Hei

Jeg bruker i dag 2 systemer (i samme rom).

System 1 bruker macbook spdif digitalt mot projekt pre box dac koblet rett i en Quad Artera effektforsterker som driver et par KEF R700.
System 2 består av Gyrodec m/Moon riaa og en appleTV som begge er koblet i et Quad 34/306 forsterkersett som driver et par Alpair 11ms.

Jeg bruker med hell litt lett eq på system1 via via et program som heter eqmac. Jeg vil gjerne ha mulighet til å bruke platespilleren inn i system 1 og vil også gjerne ha mulighet til å sende digitallyden trådløst i dette systemet, samtidig som det er mulighet til å gi litt enkel digital eq.

Har sett på muligheten til å bruke feks en A/D og en nanodigi fra minidsp i forkant av dagen, men er usikker. Synes det blir mye bokser og dill.
Noen som har noen tanker rundt dette? Ønsker ikke legge mye penger i det.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.298
Torget vurderinger
4
Parks audio puffin er digital, og kan enkelt moddes med spdif ut. Evt bestilles med det som opsjon.
trådløst er den dog ikke. Da må du ha en til boks.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.298
Torget vurderinger
4
Men om du bruker Mac som avspiller. Hvorfor ikke gå for en pro Audio interface som har mulighet for vst-plugins?
Da kan du jo kjøre riia som egen vst, ev bare lage en RIAA eq der?
trenger du Eq eller romkorreksjon, så kan du benytte dirac eller audiolense ladet rett inni en vst-convolver?

Signal tappes digitalt ut av interface til dac, eller så bruker du interface som dac?
I det andre systemet kan du da benytte AirPlay der man streamer ut fra interface til AppleTV/ dac.(Tror jeg).

Sist redigert:

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
670
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg bruker i dag 2 systemer (i samme rom).

System 1 bruker macbook spdif digitalt mot projekt pre box dac koblet rett i en Quad Artera effektforsterker som driver et par KEF R700.
System 2 består av Gyrodec m/Moon riaa og en appleTV som begge er koblet i et Quad 34/306 forsterkersett som driver et par Alpair 11ms.

Jeg bruker med hell litt lett eq på system1 via via et program som heter eqmac. Jeg vil gjerne ha mulighet til å bruke platespilleren inn i system 1 og vil også gjerne ha mulighet til å sende digitallyden trådløst i dette systemet, samtidig som det er mulighet til å gi litt enkel digital eq.

Har sett på muligheten til å bruke feks en A/D og en nanodigi fra minidsp i forkant av dagen, men er usikker. Synes det blir mye bokser og dill.
Noen som har noen tanker rundt dette? Ønsker ikke legge mye penger i det.
Hvorfor ikke prøve en Antimode 2.0 og koble til riaa og få en god romkorreksjon og en fin dac.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
506
Men om du bruker Mac som avspiller. Hvorfor ikke gå for en pro Audio interface som har mulighet for vst-plugins?
Da kan du jo kjøre riia som egen vst, ev bare lage en RIAA eq der?
trenger du Eq eller romkorreksjon, så kan du benytte dirac eller audiolense ladet rett inni en vst-convolver?

Signal tappes digitalt ut av interface til dac, eller så bruker du interface som dac?
I det andre systemet kan du da benytte AirPlay der man streamer ut fra interface til AppleTV/ dac.(Tror jeg).
Dette er en ny verden for meg. Brukervennlighet og læringskurve?

Topp Bunn