Platespiller og riia trinn skal ut.

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Her er anlegget som trenger en oppgradering på platespiller/riia og stift.

http://www.mikweb.no/audiophile/
vpi scout, Benz Micro Ace og tilhørende riiatrinn(?) leder på det nåværende tidspunkt.

Har noen der ute bedre forslag? Utenom kvalitet, så må man tenke plassering, pris og utseende.

Limit på pris: 15-20 k

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.921
Sted
Kongsberg
Hei :)

Dårlig med respons på spørsmålet ditt syntes jeg. ;)

Jeg vil absolutt anbefale deg VPIen. Fantastisk platespiller - se testen min i Fidelity #10. Men jeg ville vurdert å gå for noe annet enn Benz på denne spilleren. Min umiddelbare anbefaling er Dynavector DV-20X (L) til Kr. 4.900,- (se test i neste Fidelity). Den bør passe som hånd i hanske med spilleren.
Så må du finne deg en egnet high-gain RIAA til komboen. NLE-17 er desverre ikke tilgjengelig lenger men du kan jo se om det dukker opp noe på bruktmarkedet.
En annen vei å gå ville verdt å gå for high-outputvarianten av DV-20X med suffix (H). Da kan du nøye deg med en low-gain RIAA som f.ex. Graham Slee GramAmp 2SE eller ERA Gold V.
Du bør gå litt opp på kvaliteten på PU så det kan kanskje være en ide å bruke NADen din i en begynnerfase til du kan spare opp penger til en fornuftig og egnet RIAA.

mvh :)
Gunnar Brekke

mikweb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.01.2006
Antall liker
11
Sted
Gjøvik
Takk for tipset. Skal se nærmere på dine anbefalinger.

PS
Har foresten fått noen private(les forhandlere) meldinger på denne tråden.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Nå ligger det også en Pro-Ject RPM-9 med div. ekstrautstyr til salgs på bruktbørsen, burde være en grei oppgradering for 7500.- det. ;)
Riaa kan du få kjøpt av meg. ;D

Topp Bunn