Platespiller testinger, hvilke er intresante kandidater ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.798
Antall liker
8.415
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Som noen av dere har fått med det dere så driver jeg og tester litt utstyr i blandt og nå skal jeg gå i gang med og teste en Audio Note spiller prisklasse "for folket"......... men jeg kunne godt tenkt meg og testet en spiller eller 2 til samtidig....... noen med forslag til kandidater ? Er det noen nye spennende spillere på markedet i Norge som ikke tidligere har vært testet ut ?
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.111
Antall liker
295
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har hørt at Clearaudio har kommet med ny spiller; Performance. Prisen er omtrent 17 kilokroner inkl. pu. Dette er innenfor det betalbare og er høyst interessant for flere av oss.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.798
Antall liker
8.415
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
cox skrev:
Jeg har hørt at Clearaudio har kommet med ny spiller; Performance. Prisen er omtrent 17 kilokroner inkl. pu. Dette er innenfor det betalbare og er høyst interessant for flere av oss.

Takk for tipps, det må undersøkes nærmere.
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Thorens TD 350 til + - 20 tusen, alt etter kva arm ein vel, hadde vore moro å ha fått ein objektiv test på etter extatisk omtale i Lyd og Bilde.
MVH
 

Vedlegg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.798
Antall liker
8.415
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Johs skrev:
Thorens TD 350 til + - 20 tusen, alt etter kva arm ein vel, hadde vore moro å ha fått ein objektiv test på etter extatisk omtale i Lyd og Bilde.
MVH


Kunne vært en fin kandidat det, men tror neppe Mono vil låne ut noen spiller til test hos meg, til det er de for redde for hva jeg vil skrive om den tror jeg. Jeg skriver det jeg opplever og hverken mere eller mindre og det blir litt for drøyt for enkelte importører, men jeg kan ta feil.
De som er sikre på at de har ordentlige produkter er ikke redde for og låne ut utstyr for testing heller..... det er nå min erfaring.
Men det er en ting og låne ut utstyr til blader som er avhenhige av annonse inntekter og en helt annen ting og låne ut utstyr til økonomisk totalt uavhengige testere, hender de sistnevnte kommer til litt andre konklusjoner enn de førstnevnte ;D

I ettertid kan man si det var ganske sporty av Kontrapunkt og stille LINN LP12 til disposisjon slik de gjorde, de visste på forhånd at jeg kom til og skrive 100% hva jeg opplevde, men spilleren var bra den og ingen grunn til og slakte et produkt som setter nye standarder i enkelte kriterier for prisklassen....... så gjelder også for produkter i andre å mye lavere prisklasser.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,jeg ønsker meg en test av nottingham spiller....en spiller,feks spacedeck med tilhørende arm,....disse spillerne kommer lite frem,har importør:Audioart.no

Det skulle vært veldig gøy å sett en bra test på en slik en,ikke minst fordi den faller ut i en prisklasse(R) der flere har mulighet til å kjøpe....Komplett fullblods Nottingham starter på rundt 15tusen+pu.
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Hva med the Funk Firm (Maxwell)? Eller er den allerede testet i et norsk blad?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Rudi..Bruker du pu er som du kjenner godt til dine tester...eller bruker du anbefalt fra levrandør feks....legger du vekt på pris på pu i forhold til spillern.....tenker da på tideligere tester av spillere,i Blader som har blitt testet med pickuper til over spillerpris,dette syntes jeg er litt synd,fordi flertallet vil ikke kjøpe picup som er dyrere enn spillern sin,og derfor mener jeg at spillerpris bør stå litt i stil til pu valg ved test,,,hva mener du om det Rudi....
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.798
Antall liker
8.415
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Planen denne gangen er og teste spillerne med den pickup'en som er innbefattet i en pakkepris fra leverandøren og så finne ut av hvor bra det lyder hvorpå jeg bytter ut til min yndlingspickup i mellomprisklassen som er Lyra Argo "i" for og se om de forskjellige spilerne har potensiale utover det som kommer som "standard" og om spilleren klarer og følge opp lydmessig.
 

larshe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
68
Antall liker
4
Sted
Elverum
Hei Rudi,
Hva med å teste en modell fra Transrotor? Merket er vel meg bekjent relativt nytt på det norske markedet, byggekvaliteten ser meget lovende ut, samt at dette er vel heller ikke testet i noe magasin heller?

To kandidater:
Classic Nero http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=2&pro_id=535 17995,- med PU og arm.
Zet 1 http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=2&pro_id=537 22995,- med ZYX PU og arm.

Zet 1 og Zet 3 har jeg sett i butikken, disse er virkelig noen ordentlige juveler!! Spiller de like bra som det ser ut da bare må det være et godt kjøp!!
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.987
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Kanskje noen i "begynner-klassen" kunne vært interesant.
Folk som bruker 20k+, har ofte litt kunnskap fra før, og få spillere i det
segmentet er "dårlige".

Arne K
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.798
Antall liker
8.415
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
larshe skrev:
Hei Rudi,
Hva med å teste en modell fra Transrotor? Merket er vel meg bekjent relativt nytt på det norske markedet, byggekvaliteten ser meget lovende ut, samt at dette er vel heller ikke testet i noe magasin heller?

To kandidater:
Classic Nero http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=2&pro_id=535 17995,- med PU og arm.
Zet 1 http://www.hifi-stasjonen.no/produkter/view/?page=2&pro_id=537 22995,- med ZYX PU og arm.

Zet 1 og Zet 3 har jeg sett i butikken, disse er virkelig noen ordentlige juveler!! Spiller de like bra som det ser ut da bare må det være et godt kjøp!!



Der er du inne på et intresant merke ja, kanskje jeg skulle sende en mail til Hifistasjonen og høre om hvordan de stiller seg til det hele, men har de troen på hva de selger så er de sikkert positive til og være med på en test.

Er faktisk veldig gøy at det finnes såpass mange spillere som jeg ikke har tenkt på og som absolut burde ha potensial for og hevde seg.


Vedr meg og teste billig spillere............... så tror jeg kanskje at noen andre burde ta seg av det........ er litt redd for at jeg kommer til og slakte billig spillerne.......... på den annen side kan det jo hende at jeg blir positivt overrasket....... tja kanskje jeg skulle prøve i løpet av vinteren ;)
 
K

kbwh

Gjest
SOTA har fått importør i Sverige, som jeg tror skal dekke Skandinavia. Jeg vet ikke mer, det var en pressemelding på euphoniaforumet som jeg ikke finner igjen, men synes jo det er et VELDIG interressant merke da. ;D
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.987
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Rudi skrev:
Vedr meg og teste billig spillere............... så tror jeg kanskje at noen andre burde ta seg av det........ er litt redd for at jeg kommer til og slakte billig spillerne.......... på den annen side kan det jo hende at jeg blir positivt overrasket....... tja kanskje jeg skulle prøve i løpet av vinteren ;)
Det var litt av hensikten...;D
Ikke alt som går rundt, fortjener en LP plate på tallerken...men det finnes helt sikkert noen...

Arne K
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Consonnance er foreslått. Jeg foreslår LP2.0 ref drivverket til ca. 20k. Det har jeg hatt, og det spiller imo. meget bra til prisen! Var forøvrig en god match til MG1 tangentialarmen som vi jo begge er ganske begeistret for :). En annen kandidat jeg veldig gjerne skulle sett en skikkelig test av, er Transrotor ZET1. Ingen av disse spillerne er testet i Norge. Tror faktisk bare jeg har sett en test av ZET1 i det hele tatt (Tyske Audio?). Opera LP2.0 er ikke testet noen steder så vidt meg bekjent. Og den hadde avgjort fortjent en test :)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
ZET 1 har vært interessant ja.
Noen som vet om det er Norsk distributør av Amati spillerne ?
LP-300


Og ikke minst LP-600 hadde vært moden for en test


Mvh Jan I
 

Otaku San

Medlem
Ble medlem
04.01.2007
Innlegg
31
Antall liker
4
Sted
Hamar
Hei.

Hva med noe av dette, Rudi?
Har det vært noe mye omtale av Wilson Benesch her i landet?
Tenker litt på begge spillerene og begge armene:
http://www.audioakt.no/leverandorkat.asp?ID=10&leverandor=Wilson%20Benesch&bgpicture=aakt_background_image3.gif
Ellers har Audiofreaks agentur for Kuzma ... De har flere interessante verk og armer i mange prissegment. http://www.audiofreaks.no/ og http://www.kuzma.si/news.php
... Nå leser ikke jeg alt av tester og blad, - så dette kan være mye omskrevne produkter i skandinavia, uten at jeg har fått det med meg ...
Hvilket blad/nettside skriver du for, Rudi?

Mvh. :)
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Mine anbefalte testkandidater er begge nevnt tidligere, men en god ting kan vel ikke sies for ofte så jeg foreslår Transrotor Zet-1 eller Zet-3 eller helst Amari LP-600

tboy
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jan_I skrev:
ZET 1 har vært interessant ja.
Noen som vet om det er Norsk distributør av Amati spillerne ?
LP-300


Og ikke minst LP-600 hadde vært moden for en test


Mvh Jan I
Amari distribueres av High End Sound i Danmark som har hele Skandinavia agenturet. Jeg vet at norsk distributør vurderer dette agenturet, men vet ikke om det vil bli besluttet at Amari tas inn i sortimentet eller ikke.
 

jakket

Medlem
Ble medlem
21.01.2003
Innlegg
39
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Avid Diva er så vidt jeg vet ikke testet på norsk.
Dette virker som en veldig spennende spiller, også ser den pen ut også.

mvh
 

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva med denne lillebroren til min egen BalticM?



Vyger Timor
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Mange fine kandidater her, VPI er jo også veldig aktuell.
Kan jo bli et problem og bare ta med 2.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.798
Antall liker
8.415
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Blir nesten for mye av det gode dette her.
Den eneste som er sikker er en ny Audio Note spiller, så må jeg se hva som er mulig og få til med noen av de andre......... man skal jo teste de ordentlig..... så forsøke og summe seg .... og så forsøke og skrive det hele på en forståelig måte...... døgnet har jo som kjent ikke mere enn 25 timer..... og attpåtil får jeg akurat ca kr 0.- for og gjøre det så.......... :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.979
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Lønn i himmelen, heder og ære gis glatt fra oven vet du :)

Du får høre om det kan gis dispans for ett par timer ekstra i døgnet.
 
Topp Bunn