Platespiller til maks 5000 med alt inkludert

Jeano

Medlem
Ble medlem
30.12.2005
Antall liker
0
De fleste av dere her inne er tydeligvis vant til mye dyrt utstyr, men er det noen av dere som har noen erfaringer med spillere opp kr. 5000 med alt inkludert?

De spillerene jeg har vurdert er :

Goldring GR-2 m/1012 pickup Kr. 4.995,-
Thorens TD 190 platespiller - Sort, Ortofon OMB10 pickup Kr. 3795,-
Thorens TD240 platespiller med AT95 pickup Kr. 4995,-
NAD C555 med Goldring Elektra pickup Kr. 3.498,-
Goldring GR1.2 med Goldring Elektra pickup Kr. 2.495,-

Hva er egentlig forskjellen på de to modellene fra Goldring bortsett fra pickup'ene? Er det andre viktige ting som skiller?

På meg så ser Goldringene og NAD'en ut til å ha mye av de samme tingene. Spørsmålet er bare hva som gir mest lyd for pengene av Goldring, NAD og Thorens.

Takker for svar :)

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
GR 2:

• Goldring tone arm with gold plated phono plugs
• Cartridge: Ultra high performance moving magnet type (Goldring 1012GX)
• Belt-drive, two speed
• 18mm Main bearing
• Motor: 12-pole synchronous type
• Platter: Low resonance, high density particle board with metal ‘fly-wheel’ insert
• Finish: Grey/black with clear hinged cover
GR 1.2

• Goldring tone arm
• Cartridge: High performance moving magnet type (Goldring Elektra)
• Belt-drive, two speed
• 12mm Main bearing
• Motor: 12-pole synchronous type
• Platter: Low resonance, high density particle board
• Finish: Grey/black with clear hinged cover
Dersom dette er dine alternativer ville jeg valgt GR 2. Dette på grunn av opplagring og tallerken. Man skal heller ikke kimse av 1012GX, en grei pu man kan starte med.

NAD sin kombinasjon kan du "glemme". Elektra'n som sitter på, fortjener ikke å sitte på denne spilleren.

Jeano

Medlem
Ble medlem
30.12.2005
Antall liker
0
Så du mener da at en NAD C555 vil være like god som en Goldring GR-2 med en 1012GX pickup?
Det er ihvertfall tydelig at det er pickup'ene som utgjør de helt store prisforskjellene her.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
325
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Du bør også vurdere en brukt Technics SL1200 mk2 med en Denon DL 110 eller DL 160. Dette bør passe fint innenfor ditt budsjett.

En pent brukt SL1200 får du for 3-4000 og en DL160 koster 998,-

Dette er en kjempekombinasjon

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Så du mener da at en NAD C555 vil være like god som en Goldring GR-2 med en 1012GX pickup?
Det er ihvertfall tydelig at det er pickup'ene som utgjør de helt store prisforskjellene her.
Ja, disse to ligger omtrent i samme kvalitetskategori!
Kjøp NAD 555'en, helst uten Elektra pu'en. Men dette er vel en pakke, så du får vel ikke trukket fra denne.
Let så etter ett Shure M75 -hus og kjøp deg en SAS-nål fra Jico
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi2;action=display;num=1140642409

Jeano

Medlem
Ble medlem
30.12.2005
Antall liker
0
Takker for alle innspill! :) Da blir det nok en platespiller på meg om ikke lenge.
Har alt for mange vinylplater som bare venter på å bli spilt ;)

- Jeano

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.177
Sted
Holmestrand
Kjøpte meg en Pro-Ject Dubut for litt siden. Fungere helt OK, særlig prisen tatt i betraktning (2300 kr m PU). Ville kanskje ha lagt på litt her, men den gjør jobben. Kom fra en Kenwood KD-500 m ADC LMF-2 arm. Har et lite prosjekt på gang for å flytte over arma. Må muligen lage en ny plint (må da finnes et norsk ord her? base? fundament?)

K

Kaarelars

Gjest
Hifiklubben kommer snart med en platespiller visstnok identisk NAD C555 til rundt 2000,-

Jeano

Medlem
Ble medlem
30.12.2005
Antall liker
0
Det høres jo interessant ut. Er det snakk om en NAD, eller er det et annet merke?

Jeano

Medlem
Ble medlem
30.12.2005
Antall liker
0
Kjøpte meg en Pro-Ject Dubut for litt siden. Fungere helt OK, særlig prisen tatt i betraktning (2300 kr m PU). Ville kanskje ha lagt på litt her, men den gjør jobben. Kom fra en Kenwood KD-500 m ADC LMF-2 arm. Har et lite prosjekt på gang for å flytte over arma. Må muligen lage en ny plint (må da finnes et norsk ord her? base? fundament?)
Har vært inne på tanken å kjøpe Pro-ject også, men har hørt at armene på disse ikke er like oppgraderbare som på Goldring og NAD?

K

Kaarelars

Gjest
Det høres jo interessant ut. Er det snakk om en NAD, eller er det et annet merke?
Det er en NAD/Planar2 med en annen logo, husker ikke navnet.

Mvh

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
2
Hva med Clearaudio? Mener de har en fin pakke som heter "Emotion" eller noe sånt. Så den for en stund siden. og det virket som mye for pengene.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
2
Syntes du at det var en oppgradering? Jeg spør, siden jeg har en KD 600(m. Linn Basic arm og Shure V15 mxr), og trodde kanskje at jeg måtte legge mer penger i, hvis det skulle være noe mening i å bytte.

Topp Bunn