Platespiller,vanskelig valg.

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har sittet på gjerdet i noen måneder og tvunnet tommeltotter over hvilken platespiller jeg skal ha. Hadde tidligere en Rega P3 med AT-OC 9 og trivdes forsåvidt godt med den kombinasjonen,men det er noen år siden nå. Til å begynne med så skulle jeg anskaffe en Rega RP6,men så kom de med denne jubileumsmodellen RP40 i forbindelse med deres 40-årsjubileum. Denne RP40 er noe billigere enn RP6,men jeg leser så mye rart på nett om de ulike forskjellene på disse og hvem som låter best osv. , at jeg vet sannelig ikke lenger.

Idag bruker jeg en Project RPM 1 Genie m/ Ortofon Red + Project Riia og jeg skal oppgradere. Budsjett på rundt 15Kkr totalt.

1. Har noen her inne hørt disse to ulike Rega spillerne? Evt. utdype etter beste evne om forskjellene (lydmessig hvis de eksisterer) ;)

2. Går jeg for RP6 (12KKr) så ryker vel budsjettet m.h.t en ny Riaa. Hva får man for 3KKr idag?

3. Går jeg for en RP40 så får jeg ifølge forståsegpåere en allerede klassiker og en god spiller + en duganes Riaa innenfor budsjett.

4.Eller finnes det andre kandidater der ute i forfold til budsjett? Brukt er ingen hindring forøvrig.


Jeg bor i Trondheim,så utvalget begrenser seg selv m.h.t å få prøvelytte de ulike modellene.


RP6-main-image.gif
rega-rp40-oppslag.jpg



mvh
 
Sist redigert:

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.420
Antall liker
14.442
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Det finnes mange butikker (i Oslo) som har Rega og spesielt RP 40 nå. Mange av de har samtidig minst et annet merke så det burde la seg gjøre å få høre endel andre kandidater head to head med Rega. Lykke til:)

OU812
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det finnes mange butikker (i Oslo) som har Rega og spesielt RP 40 nå. Mange av de har samtidig minst et annet merke så det burde la seg gjøre å få høre endel andre kandidater head to head med Rega. Lykke til:)

OU812
Glemte å nevne at jeg bor i Trondheim.

mvh
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Jeg er i samme båt som deg, er litt kjapp i signaturen min under. Har fingern på bestillingsknappen på en RP40
samtidig som jeg lurer på om en Pro-Ject debut carbon kanskje er vel så god?
Vanskelig å få prøvelytta.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.420
Antall liker
14.442
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Det finnes mange butikker (i Oslo) som har Rega og spesielt RP 40 nå. Mange av de har samtidig minst et annet merke så det burde la seg gjøre å få høre endel andre kandidater head to head med Rega. Lykke til:)

OU812
Glemte å nevne at jeg bor i Trondheim.

mvh
Da er det jo på plass med en Oslotur:)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
Det finnes vel en Big Dipper sjappe i Trondhjem, som fører både Rega & ProJect???


mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.941
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg er i samme båt som deg, er litt kjapp i signaturen min under. Har fingern på bestillingsknappen på en RP40
samtidig som jeg lurer på om en Pro-Ject debut carbon kanskje er vel så god?
Vanskelig å få prøvelytta.
Tror ikke du gjør noe dårligere kjøp ved å kjøpe Pro-Ject kontra Rega

mvh
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det finnes vel en Big Dipper sjappe i Trondhjem, som fører både Rega & ProJect???


mvh
Det var der jeg kjøpte min Project platespiller og riaa for en liten stund tilbake. Har vatret den opp og justert det man kan på spilleren,men jeg får meg ikke til å trampe med foten når jeg hører musikk via den. Nå er det riktignok Project`s billigste spiller jeg kjøpte,så man kanskje ikke forvente det helt store. Kvaliteten finner jeg også noe skrøpelig i forhold til min gamle Rega P3.

Såvidt jeg vet,så fører Big Dipper bare Rega RP 1 og kanskje RP 2,men det stopper der?

mvh
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
@ Pad: Vet jo ikke hva Dipper har i Trondhjem, men du har vel både Soundgarden & Hi-Fi klubben, men er litt usikker på om de fører Rega & ProJect. Hva m. å prøve en av de rimelige Clearaudio (Soundgarden)?
Edit: Clearaudio Emotion, er vel budsjettspilleren.

mvh
 
Sist redigert:

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Tror at denne:

Hanss Acoustics T-10 | Lyd & Bilde

Det er ikke uten grunn at denne blir kalt en "Rega killer" av meget erfarne vinylfolk.

Sammen med et Hanss Acoustic PA-23 Riaa til 4000 kr,et riaa som eg selv har og som har en lyd og byggekvalitet godt over hva det koster, er en bedre kombo en hva du får med en rega rp 6 og et riaa til 3000.

Kanskje hvis du er heldig får du en 2M black (noe eg tror hadde gitt toppscore på lyd i testen) , eller en av ortofon sine nye i quintet serien istedenfor for en 1000 lapp ekstra.

Det eneste problemet er at det er ikke så lett å få hørt dette i Trondheim.

Disse blir forhandlet av norskaudio teknikk.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
@ Pad:Et godt RIAA trinn, er imo det viktigste. Her syndes det ofte i dyre pre-amper & integrerte. Har selv erfart at dyr pre. m. RIAA, ikke gir god vinyllyd.


mvh
 
M

mfufu

Gjest
Tror at denne:

Hanss Acoustics T-10 | Lyd & Bilde

Det er ikke uten grunn at denne blir kalt en "Rega killer" av meget erfarne vinylfolk.

Sammen med et Hanss Acoustic PA-23 Riaa til 4000 kr,et riaa som eg selv har og som har en lyd og byggekvalitet godt over hva det koster, er en bedre kombo en hva du får med en rega rp 6 og et riaa til 3000.

Kanskje hvis du er heldig får du en 2M black (noe eg tror hadde gitt toppscore på lyd i testen) , eller en av ortofon sine nye i quintet serien istedenfor for en 1000 lapp ekstra.

Det eneste problemet er at det er ikke så lett å få hørt dette i Trondheim.

Disse blir forhandlet av norskaudio teknikk.
Now we're talking ;)

T-10 finnes også hos Accoustic Tuning i Trondheim til 5600,- (trolig uten arm og pu), med base som passer til Rega arm, men det bør vel være muligheter for andre armer hvis du ønsker alternativer. Da kan du sette sammen det du ønsker selv. Har en av storebrødrene til denne, og syntes det er en svært solid bygget spiller, og vil ikke tro at de andre i serien skiller seg ut. Ring Frode så får du sikkert ordnet en pakke/tilbud som du kan høre på hjemme før du eventuellt bestemmer deg.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gode forslag som fremsettes her. Jeg vurderer for øyeblikket å gå "all in" og sprenge budsjettet mitt med å anskaffe en RP6 og en ASR Mini Basis MKIII. Da får jeg hvertfall en plug & play løsning i forhold til flere gode forslag her. Skal først se om jeg finner alternativer i denne prisklassen før jeg handler.

mvh
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
250
Torget vurderinger
2
Personlig begynte jeg med en ProJect debut esprit, (forgjenger til carbon esprit) syntes den låt litt "tynt og spett" Bytta til en Ortofon red, jo det hjalp, men litt lite varme...
Kjøpte en gammel Rega planar 3, m/pickering v15 pickup, der kom vinyllyden som jeg husket den, men uten særlig detaljer.
Bytta over Red'en, og vips der kom detaljer og varme.
Har nå bytta til RP40, er blitt ordentlig Rega fan, men har hatt litt trøbbel med en dårlig pickup på den siste (Elys40) men Soundgarden/Mono har ytt ypperlig service for meg og jeg fikk ny.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Har du vurdert VPI Traveler? Har ikke hørt den selv, bare lurer på om du har vurdert den som et annerledes alternativ til f.eks. Rega.

VPI Industries Traveler turntable | Stereophile.com

Selges av Lyric i Oslo, og er innenfor budsjett hvis du kan klare deg med rimelig riaa. Lyric hifi & bilstereo as


Edit: ser prisen er satt opp en tusenlapp, samt at den prisen er uten pick-up. Sist jeg sjekket kostet den ca 13k inkludert en eller annen Benz PU. Da er den ikke så aktuell lenger.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.672
Antall liker
1.091
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Glem oppgraderingsspøkelset; Kjøp en Garrard 301/401, Thorens TD124 eller Lenco L75!

Det finnes utrolig mange innlegg her og andre steder om problemer med ditt og datt med nyere Rega og Project spillere.
Brukere av klassikerne skriver bare innlegg med positive opplevelser:)

Jeg er overbevist at vinylgleden er større på en slik klassiker enn på en ny!
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
Glem oppgraderingsspøkelset; Kjøp en Garrard 301/401, Thorens TD124 eller Lenco L75!

Det finnes utrolig mange innlegg her og andre steder om problemer med ditt og datt med nyere Rega og Project spillere.
Brukere av klassikerne skriver bare innlegg med positive opplevelser:)

Jeg er overbevist at vinylgleden er større på en slik klassiker enn på en ny!
Det er jeg alldeles enig i. Da det her dukker opp spillere jeg er godt kjent med. Men husk!! Et godt RIAA trinn, siden P.U. Og i den rekkefølgen:). Alltid noen som er uenige:rolleyes:.


mvh
 
M

mfufu

Gjest
Tenkte det samme ifm Rega og hvor mange tråder her inne jeg har lest hvor folk spør om råd da de har kjøpt ny Rega men har problemer.
Du får mest sansynlig mere pr krone på brukten enn i noen av forslagene til nytt utstyr :)
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Angående kvalitet:

Jeg lurer på om det rett og slett har gått litt raskt i svingene for Rega de siste årene.

I nyere tid hadde jeg to Elyser som begge hadde nivåforskjell på kanalene, jeg var i gjennom to defekte RP3er før jeg fikk en uten problemer, og ved Brio-R var først nummer to i orden.

Hadde tidligere en eldre Planar 2, null problemer.

Men jeg er også en som synes at kvalitetsfølelsen på de nye spillerne også virker kjipere (mer plastikkfeeling) enn på en klassisk Planar 2/3, P25, og P5.
Jeg hadde et bedre kvalitetsinntrykk av Planar 2 enn RP3.
 

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Innlegg
391
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Tror ofte folk glemmer at Rega er å regne som en høy-volum produsent av audiofile platespillere i forhold til de fleste nisjemerkene.
Da sier det seg selv at du vil alltid lese om mere problemer etc på nett når det er så mange spillere i omløp. Hvor ofte leser du om de positive historiene på nett?

Det hadde vært mye mere interessant å funnet ut hvor mange Regaer det er feil på pr 1000 solgte en de enkelt historiene du leser om på nettet. Ellers blir det bare synsing å rykter imo.
Hadde det bare vært problemer med et produsents produkter hadde det nok vært kroken på døren for lengst. For Rega sin del leste jeg i en Britisk intervju at 2013 var en rekord år for de og de utvider stadig fabrikken å ansetter flere folk for å kunne ta unna etterspørselen.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg er enig i at en vintagespiller kan være et utmerket kjøp, men å hive seg kritikkløst på vintagekjøret er ikke nødvendigvis en idrett for alle. Det kreves kunnskap, faren for å kjøpe den berømte katta er definitivt tilstede, og i mange tilfeller er det ikke så lett med deler og sånne ting. Kanskje ikke en åpenbar førstegangs-eller annengangskjøp-greie. Ang. den konkrete Garrard-anbefalingen, kan det være greitt å vite hva en overhaling koster, og hva den innebærer. Det er litt som å kjøpe klassisk bil. Veldig mye for penga om man er heldig, men greitt å vite hva man evt. begir seg ut på. En relativt safe manøver er en klassisk Technics 1210, som kan utstyres med endel oppgraderinger etterhvert. Setter du på en Denon 103, er det ubegripelig mye for pengene, og de er nærmest uslitelige.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Fin spiller, ja. Veldig bra pris. Deler kan fåes fra mymicro.de når det trengs. Fint at den har Rega-arm, for pickup-shellet på den orginale var Achilles-hælen. Vakker er den også. en del av den permanente utstillingen ved Museum Of Modern Art i NY. Det er det ikke mange platespillere man kan si om....

Den trenger etpar gode føtter. De orginale er ikke allverden, og de går ofte i oppløsning. Et sett med Black Diamond Racing-cones, for eksempel.
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.672
Antall liker
1.091
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg er enig i at en vintagespiller kan være et utmerket kjøp, men å hive seg kritikkløst på vintagekjøret er ikke nødvendigvis en idrett for alle. Det kreves kunnskap, faren for å kjøpe den berømte katta er definitivt tilstede, og i mange tilfeller er det ikke så lett med deler og sånne ting. Kanskje ikke en åpenbar førstegangs-eller annengangskjøp-greie. Ang. den konkrete Garrard-anbefalingen, kan det være greitt å vite hva en overhaling koster, og hva den innebærer. Det er litt som å kjøpe klassisk bil. Veldig mye for penga om man er heldig, men greitt å vite hva man evt. begir seg ut på. En relativt safe manøver er en klassisk Technics 1210, som kan utstyres med endel oppgraderinger etterhvert. Setter du på en Denon 103, er det ubegripelig mye for pengene, og de er nærmest uslitelige.
Poenget med mitt innlegg vedrørende Garrard og Thorens med mellomhjul var vel å vise til noe som er nærmest motsatt av Regaene som ble diskutert med hensyn til kompleksitet, men dette er klassikere som med riktig service er evighetsmaskiner. For summene som diskuteres i denne tråden kan en finne mye snadder som jeg tror gir utrolig mere godfølelse enn en ny Rega.

Jeg er absolutt enig i at en Technics 1210 også er svært fristende sammenlignet med en relativt avansert fjøl som en Rega.

Hvis en kjøper en brukt klassiker vil en få igjen like mye eller mer enn hva en betaler ved videresalg, og dette kan en vel bare glemme ved kjøp av en ny spiller.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.941
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg er absolutt enig i at en Technics 1210 også er svært fristende sammenlignet med en relativt avansert fjøl som en Rega.

Må bare spørre
Hva er avansert med en Rega?


mvh
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Vi er helt på linje her, pekaill. Poenget mitt er bare at det er mange som har gått i baret på vintagegreier fordi det ikke har innsikt og erfaring nok, og da blir hele greia fort kontraproduktiv. Men jøsses, kommer en over noe bra til hyggelig pris, er fordelene åpenbare. Micro-Seiki, Thorens, Luxman, Garrard, Technics..det er tidvis endel å velge i som på mange områder spiller vesentlig mye bedre enn endel nyere ting.
 

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
3.129
Antall liker
2.679
Sted
Kongsberg
Hei.

Rega RP-40 framstår som et meget godt kjøp.

For en drøy tusenlapp mer enn en Rega RP-3 (med Elys II pickup) får man en spiller med med samme kvalitet arm, pickup (?) og
motor, men i tillegg; den eksterne strømforsyningen TT-PSU (Kr. 2.500,-), bedre(?) rem og bedre(?) føtter.

Hoppet fra RP-40 opp til RP-6 (med pickup) er på hele Kr. 4.500,- men gir deg "bare" et tillegg på; bedre - tolags glasstallerken,
bedre metall undertallerken og bedre pickup (Exact i stedet for Elys).
Spørs om det er verdt mellomlegget.

Ulempen jeg ser med alle disse tre spillerne er at pickupene de leveres med ikke er spesielt gode - i forhold til pris (og min smak).
Videre er det verdt å merke seg at alle disse spillerne er utstyrt med den samme armen; RB-303. Konstruksjonen av denne armen
er meget fornuftig, men desverre er ikke armlagrene så stramme at disse armene bør brukes på de aller stiveste MC pickupene.
Det gjør at disse spillerne blir ikke like "all round" som jeg hadde ønsket det. Om du kjøper en spiller "for livet" er dette verdt å ta
med i betraktningen. Skal du ha en Regaspiller som garantert har gode - stramme - armlager må du i dag opp på RP-8.
Kvaliteten på ProJect armene er ikke noe bedre, og her må du ennå (mye) høyere opp i pris for å finne "all round" armer som takler
alt av pickuper.

Heldigvis er det ikke lenger nødvendig å bruke (stive) MC-pickuper for å få god lyd. De siste årene har det kommet en mengde gode
myke (MM(C)) pickuper som puster MCene i nakken. Da tenker jeg særlig på "opera" serien fra Sound Smith, men også 2M serien fra
Ortofon. På en Rega RP-40 vil man få utmerket lyd med en Ortofon 2M Bronce og kanskje særlig Sound Smith Carmen. (Og antagelig
eksepsjonell lyd med en Sound Smith Aida. Sistnevnte er dyr - særlig på en spiller som koster mindre enn pickupen, men du må huske
at det er pickupen som er den viktigste komponenten i et platespilleropsett. Det er den som lager lyden).

Pickupene jeg nevner i forrige avsnitt har alle et høyt utgangsignal, noe som gjør at man kan benytte en god MM RIAA. Ved å gå for
en Graham Slee ERA V (billigste Klasse A i Stereophile) eller en Graham Slee Reflex M kan du spare noen kroner i forhold til en
MC RIAA som ASRen.

Så min anbefaling, så lenge du ønsker å kjøpe nytt, og (nogenlunde) ut fra budsjettet (man trenger ikke kjøpe alt på en gang)
er følgende:

Rega RP-40...........................Kr... 7.500,-
Sound Smith Carmen............Kr... 5.300,- (har gått opp mye i pris)!
Graham Slee ERA V...............Kr... 4.200,-
Sum:...................... ..............Kr. 17.000,-

mvh
Gunnar Brekke
Fidelity
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Rega armen har visst en kabel som må loddes, men hvis den ellers er i god stand og låter bra er det sikkert mye platespiller for penga. :)
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg kjøpte min Rp40 på Musikkmagazinet i Bergen.
Fikk utrolig god service og hjelp da jeg skulle kjøpe platespiller.
Rp6 er nok ørlite grann bedre grunnet bedre pu.
Jeg gikk som sagt for Rp40 av den grunn at det er meget lite som skiller Rp6 og Rp40 bortsett fra prisen.
Har ikke hatt noe tull med min, bare så det er sagt.
 

gujo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2014
Innlegg
117
Antall liker
35
Hej ! hört " lågkostnadsalternativ" som lät jättebra
- skivspelare Music Hall MMF -2 . 3750 sek inkl std pick up
- pick up Sumiko Pearl i st f std PU . Ca1300 sek
- Riaa Project S ca 1500 sek.
Dvs total kostn ca 6500 sek. Mkt prisvärt i mina öron.

En spelare i 10 ooo kr klassen, som fick mkt bra test i tyska Stereoplay : Acoustic Signature Wow

Mvh
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk alle sammen for fine forslag da det settes pris på her jeg går meg dypere og dypere fast i kvikkleira.
Jeg har motatt ett tilbud av en forhandler på "pakkeløsning". Den består av RP6,Ortofon Rondo Red og ASR Mini Basis til en sum av ca 20 tusen. Innlegget av Gunnar Brekke og flere andre på ulike fora viser til at det ikke er så stor forskjell imellom RP40 og RP6 (i forhold til prisøkningen),så noen scenarioer begynner å utpeke seg hvis jeg velger Rega:

Alt.1
Rega RP-40
Sound Smith Carmen
Graham Slee ERA V

Dette er Gunnar Brekke sitt forslag.Finnes det norske forhandlere på SoundSmith og Graham Slee forresten?

Alt.2
RP40
Ortofon Rondo Red (eller tilsvarende)
ASR Mini Basis

Dette er noe jeg har teorisert meg fram til selv .Riaa`n kan da være med videre ved senere oppgraderinger.

Alt.3
RP6
Ortofon Rondo Red
ASR Mini Basis

Dette er pakketilbudet jeg fikk tilbud på.Jeg fikk også ett meget godt pakketilbud med RP8 ,Apheta og ASR`en som er vanskelig å overse. (Da snakker jeg spiller "for livet")

Før i tiden så hadde vi en oversikt her inne på HFS over norske forhandlere,men jeg kan ikke se at den er her nå. Det hadde vært fint å vite hva som finnes av platespillere (og annet HIFI) å få kjøpt her til lands mener jeg.

mvh
 

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Innlegg
217
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Lyttet til RP8, Apheta og Rega sin nye Aria RIAA trinn på Kontrapunkt i Oslo. Den pakken kunne jeg gledlig levd med. Musikalsk og levende som få andre gramaphoner.
 
Sist redigert:

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.519
Antall liker
1.030
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Hadde nylig samme valgkvaler.
Jeg valgte RP6 i sort piano lakk som er penere og litt bedre enn 40 (kjøpt uten pu), og Soundsmith Ottelo. ASR er konge.
Da trenger du kun vta mellomlegg (og ny balansevekt for å få lokk ned).
Rega er for meg kvalitet. Min gamle P3 ble 18 år før den ble byttet ut. Masse oppgraderings kit å få til disse også. alltid lett å få deler og hjelp.
Bruk gjerne 500 på vegghylle også, så er du sikret god lyd.
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for alle forslag som har kommet frem i denne tråden og jeg må innrømme for enkelhets skyld,så ble det en Rega RP6 med Ortofon Rondo Red samt en ASR Mini Basis. Gleder meg vilt til å snurre plater igjen.

mvh
 
Topp Bunn