Platestrammer.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
583
Vet noen hvor jeg kan bestille en ok rimelig platestrammer?

mvh.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hifi- center kjeden har modeller fra Project og Clearaudio!
Fra ca.300-400 kr.

T

theStig

Gjest
Jeg kan anbefale Michell sin, den koster rundt 400 spenn. Hifi Guiden skaffet den til meg. Det fine med den er at den kan spennes perfekt så plata ligger helt nedpå, og ikke spriker i kanten slik som kan være et problem med tallerken som har nedsenking innerst slik (som min egen har).

T

theStig

Gjest
900$ for en "CLEARAUDIO OUTER LIMIT LP STABILIZER" er litt drøyt vil jeg si...

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
583
Ouch! Den linken kommer til å bli dyr...
Hehe, ja der finner en mye fet musikk. Har brent av noen kroner der etterhvert. :D

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
583
Jeg kan anbefale Michell sin, den koster rundt 400 spenn. Hifi Guiden skaffet den til meg. Det fine med den er at den kan spennes perfekt så plata ligger helt nedpå, og ikke spriker i kanten slik som kan være et problem med tallerken som har nedsenking innerst slik (som min egen har).

Dette virker som en mulig kandidat ja :). Tror jeg sender de en mail..

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
stiller ikke platekrans store krav til maskineringsnøyaktighet og sentreringsnøyaktighet? stor masse langt fra senter og en liten unøyaktighet i massen gir stort utslag. noen som har erfaring?
jakr

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.433
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
stiller ikke platekrans store krav til maskineringsnøyaktighet og sentreringsnøyaktighet? stor masse langt fra senter og en liten unøyaktighet i massen gir stort utslag. noen som har erfaring?
jakr
Ja, det er heilt rett. Det må vere ein justeringssjablong (Spideren til Clearaudio) eller eit "bajonettfeste" (som VPI har) for å sikre rett sentrering. Dessutan må kransen utformast slik at ikkje pickupen kjem bort i han i fyrste rillene.
Så prisen kan nok til ei viss grad forsvarast.

Topp Bunn