Platevasker suger!

P

Parelius

Gjest
Har en gang prøvd med å montere platen på drillen. Bare tull.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.255
Antall liker
3.532
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
en kompis har denne.

funket bra på de platene jeg har vasket.

[shift-knappen har sluttet å funke. :mad: ]
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
den må da sinne voldsomt fort rundt om dritten skal vekk fra de små rillene da?

hvor lenge sinner den rundt før en plate kjøpt å fretex blir så god som mulig?

Hvor kjøper man evt denne og hva koster den?
 
P

paradigm

Gjest
den må da sinne voldsomt fort rundt om dritten skal vekk fra de små rillene da?

hvor lenge sinner den rundt før en plate kjøpt å fretex blir så god som mulig?

Hvor kjøper man evt denne og hva koster den?
Du har PM!
 
S

slowmotion

Gjest
Sånn rent umiddelbart vil jeg vel tro at skitten blir presset enda hardere inn i yttersiden av platerilla?
Ikke har jeg noen tro på at plata har noe godt av
å bli snurret rundt med voldsomme hastigheter heller.


Merk: Kun synsing fra min side.



;)
 
O

om.s

Gjest
Sånn rent umiddelbart vil jeg vel tro at skitten blir presset enda hardere inn i yttersiden av platerilla?
Ikke har jeg noen tro på at plata har noe godt av
å bli snurret rundt med voldsomme hastigheter heller.

Merk: Kun synsing fra min side.

;)
Mmm, nesten litt enig her, den må spinne noe nesten usannsynlig fort for å få slengt av den letteste "dritten" på skiva?..

Ta infoén public paradigm, dette var interresant :) :D ...

mvh
 
P

paradigm

Gjest
Mmm, nesten litt enig her, den må spinne noe nesten usannsynlig fort for å få slengt av den letteste "dritten" på skiva?..

Ta infoén public paradigm, dette var interresant  :) :D ...

mvh
Saksa fra Zenn-linken høyere opp:

'In use the method is simple too. Place a dirty record on the platter. Apply the clamp. Start the motor and wait for a brief few seconds for the motor to pick up sufficient speed. Apply a supplied pre-wet nylon brush to the surface of the record. Apply some pressure to give the record a thorough high speed scrubbing. Apply generous amount of cleaning liquid to keep the record wet. When satisfied that the record is sufficiently scrubbed, remove the brush and pressure, and the record will spin at very high speed to throw off the waste liquid in seconds. The liquid will be caught on the sides of the cleaner and flow into the containers in the base of the cleaner. Switch off the machine and wait for a few seconds for the record to stop spinning. Unclamp the dry record and flip to the other side to repeat. All in, the cleaning will take about 2 minutes for a side.'

Fungere helt greit i følge han jeg har fått den av, men i samme slengen bestilt han seg en Nitty Gritty Mini-Pro ;D Så vi får se hva Zenn'en duger til seinere i jula. Funker den ikke bra nok så kan man jo kanskje modde den med f.eks en vakummarm fra VPI.
 
P

paradigm

Gjest
Sånn rent umiddelbart vil jeg vel tro at skitten blir presset enda hardere inn i yttersiden av platerilla?
Ikke har jeg noen tro på at plata har noe godt av
å bli snurret rundt med voldsomme hastigheter heller.

Merk: Kun synsing fra min side.

;)
Hva tror du konsekvensene blir av at skiva spinner kjapt rundt?
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Her ser jeg for meg at det vil oppstå kavitasjon ,som på sigt spiser opp platene dine  :)
 
O

om.s

Gjest
Fungere helt greit i følge han jeg har fått den av, men i samme slengen bestilt han seg en Nitty Gritty Mini-Pro  ;D  Så vi får se hva Zenn'en duger til seinere i jula. Funker den ikke bra nok så kan man jo kanskje modde den med f.eks en vakummarm fra VPI.
Nå! det med med Nitty Grittyén forklarer, selvsagt helt enig herfra, bruker samme maskin selv og kan bare bekrefte hans gode valg ;) ;D ;D .....

mvh
 
P

paradigm

Gjest
lablene har sikkert veldig godt av det, not!
Nå er det ikke snakk om å senke hele plata ned i vinylrens, jfr. teorien over med kavitasjonserrosjon.  Dessuten er labelen beskyttet av pucken. Tidligere eier har ikke hatt noe problem med labelen så jeg antar at dette går bra ;)
 
P

paradigm

Gjest
Nå! det med med Nitty Grittyén forklarer, selvsagt helt enig herfra, bruker samme maskin selv og kan bare bekrefte hans gode valg  ;) ;D ;D

mvh
He, he! Skal ikke se bort i fra at han har fått denne Nitty Gritty-ideen fra en viss tråd her på HFS ;D
 
O

om.s

Gjest
He, he! Skal ikke se bort i fra at han har fått denne Nitty Gritty-ideen fra en viss tråd her på HFS  ;D
Nå! så å forstå ;D ;D .....

mvh
 
Topp Bunn