Plattform til platespilleren

P

Parelius

Gjest
Jeg skal etter hvert få ordnet med en veggmontert hylle for platespilleren (VPI), men lurte i samme slengen på om ikke et lite ekstra underlag kunne ha betydning. I den forbindelse kom jeg over følgende fra Gingko:

http://www.gingkoaudio.com/cloud11.html

Noen som selv har gått til anskaffelse av denne, eller noen liknende til sine VPI-er?

Jeg vet at HW selv har anbefalt for Aries (og da skulle vel det samme kunne gjelde for en Scout), en slakterblokk (eller annet tregt/"inert" tremateriale) på 5-7 cm, sammen med Gingko baller.

Erfaringer, synspunkter? Hva er egentlig disse Gingoballen?

(Vi snakker altå om spillere som ikke har oppheng, til forskjell fra Linn etc.)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No synsar eg utan å kjenne dine heimetilhøve, men mi tru går i retning av at vegghylle er så stor forbetring at andre løysingar er mindre interessante, uansett kva dei måtte koste...
Om eg skulle ha ein VPI, ville eg bruke mi eksisterande vegghylle (gammal, stor Target), kanskje med ei benkeplate i litt eksotisk materiale. (Drøymer om ei i kleberstein, men ei på 55x55 cm er relativt dyr, og så støvar dei, om eg ikkje lakkerar fyrst)

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
25
Er det sikkert at vegghylle alltid er det beste? Vil ikkje det vere avhengig av korleis rom, vegg og golv er? Har vore bort i vegg som ikkje var noko å henge hylle på. Sjølv bor eg i gammalt hus med dobbel gråsteinsmur. Stereobenken står i praksis oppå denne. Trur det er betre løysing enn vegghylle her. Dette som eksempel.

Sigurd

P

Parelius

Gjest
Er det sikkert at vegghylle alltid er det beste? Vil ikkje det vere avhengig av korleis rom, vegg og golv er? Har vore bort i vegg som ikkje var noko å henge hylle på. Sjølv bor eg i gammalt hus med dobbel gråsteinsmur. Stereobenken står i praksis oppå denne. Trur det er betre løysing enn vegghylle her. Dette som eksempel.
Jeg skal ikke si noe generelt om vegghylle eller ikke, det kommer selvfølgelig an på konstruksjonen. I min leilighet er det den absolutt beste løsning. Altfor mye vibrasjoner fra henimot fløyelsemyk gange slik det nå er, nemlig gulvstående.

Topp Bunn