Plexiglassdeksel til platespiller

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
For en tjue års tid siden fikk plexiglassdekselet til min 1977-modell J.A. Michell Hydraulic Reference et par sprekker i topplaten på dekselet etter et ublidt møte med Store Norske leksikon. Jeg har i alle disse årene tenkt at det vil bli for dyrt å skaffe et nytt lokk. Og har for lengst sluttet å irritere meg over sprekkene. Men nå nylig fikk lokket ny juling. Denne gangen røk limingen på det 45 år gamle dekselet. Og med litt forsiktig hjelp løsnet hele topplata. Så da ble det jo en anledning til å reparere dekselet.
Etter litt research her i Bergen fant jeg Husøy glass i Indre Arna. (Google for kontaktdetaljer!) De har nettopp anskaffet en presisjonssag og ville gjerne hjelpe meg med en ny 4mm topplate til dekselet skåret med 45 grader kanter. Etter en telefonsamtale fredag formiddag sendte jeg bilder og mål. Og i formiddag hentet jeg den! Perfect fit!
Så nå er det bare å tape innsiden av de fire veggene for å unngå limflekker og lime i vei med Acrifix som jeg fikk kjøpt hos Sløyddetaljer.
Om Husøy glass sender vet jeg ikke. Om de er villige til å lime vet jeg heller ikke.
Send en e-post og spør!
I allefall er Husøy glass en glimrende norsk leverandør av presisjonstilskåret plexiglass!

Vedlegg

Sist redigert:

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Da ble 47-åringen like pen som ny:) Velspillende har den vært i alle disse årene! Men når den først har tatt turen ned på hobbyrommet skal den få en dråpe olje i det teflonbelagte tallerkenlageret. Og en drivremvask!
IMG_5376.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2008
Antall liker
2.782
Sted
Harstad
Torget vurderinger
26
Da ble 47-åringen like pen som ny:) Velspillende har den vært i alle disse årene! Men når den først har tatt turen ned på hobbyrommet skal den få en dråpe olje i det teflonbelagte tallerkenlageret. Og en drivremvask! Vis vedlegget 1049362
Ikonisk platespiller! Skulle gjerne hatt en i stua :)

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Ikonisk platespiller! Skulle gjerne hatt en i stua :)
Det er en glimrende spiller. Skulle du komme over en Hydraulic Reference vil jeg anbefale en J.A. Michell-utgave. Originale Transcriptors hadde ymse kvalitetsutfordringer. Mens J.A. Michell er presisjonsmekanikk på høyt plan!
Spilleren er designet for ultralett arm og veldig myk PU. Så MC tror jeg du kan glemme med denne.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.509
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nydelig spiller med nydelig nytt lokk som gir meg griller i hodet. :)
Du har en Ortofon SME 30H på?

Sist redigert:

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Nydelig spiller med nydelig nytt lokk som gir meg griller i hodet. :)
Du har en Ortofon SME 30H på?
Ja. Originalt hadde jeg en SME 3009 med en Stanton 681EEE. Deretter ble det SME Series III som jeg har enda. Med en Sonus Blue Label. Nydelig! Toppet den med en Top Notch Shure som jeg ikke husker navnet på. Da jeg så kom over en NOS Ortofon ble det den:) Perfect fit!

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Siden spilleren nå ble god som ny valgte jeg å kjøpe et plexiglassdeksel til den. Finfin katteforsikring! Sjekk ut prdisplays på eBay! Nydelig arbeid!
IMG_5424.JPG

I morgen blir det drittvær. Perfekt dag for å sette Hydraulic-en i drift igjen.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Takker! 33-en har fulgt meg siden -75. Den fikk en oppgradering med et kit fra Dada Electronics for en ti femten års tid siden og spiller bedre enn noensinne. Skikkelig tonekontroll har den også!

Topp Bunn