Bil, båt og motorsykkel Polere bilruter?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.002
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hei.
Kom til å tenke på det.
En gang i tiden kom jeg over et ganske så fantastisk produkt.
Det var noe voksliknende greier, som man brukte til å polere bilrutene med - men fremstod som atskillig "hardere" enn vanlig voks. Ble nærmest en "glassaktig" beskyttelse ut av greiene.....
Sikten ble riiiimelig fantastisk, og både smuss- og vannavvisning var noe helt eget.
Det er dessverre alt for lenge siden til at jeg kan huske hvilket fabrikat det var, ei heller minnes jeg hvor man fikk tak i det....men skulle gjerne hatt tak i noe slikt!

Noen der ute som skjønner hva jeg er ute etter, samt kan komme med forslag til hvor man kan få tak i dette? Spiller for så vidt liten rolle om det er fysisk i butikk eller på nett....

mvh
Proffen

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Antall liker
13.168
Sted
Interiore Simplicitate
Jeg har brukt settet fra Nanolex noen ganger, og det har funket veldig bra. Har lett holdt 1,5 år i alle fall etter forsegling.

Vet ikke hvor man kjøper det her til lands nå, settet jeg tenker på er dette:

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
1.967
Mange slike. Rain repellants du mener antagelig. Klassikeren er jo RainX.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.002
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Takker for svar.
Ble noget klokere, så skal saktens klare å få det i hus snart.
Gleder meg til å se resultatet!

mvh
Proffen

G

Gjestemedlem

Gjest
En mann jeg en gang kjente for lenge siden brukte et produkt han kalte "fettstift". Dette var noe han smurte utover frontruten på innsiden av bilen. Tror meningen var å forhindre dugg eller noe .. men er ikke helt sikker. det ble uansett bare griseri ut av det. Kanskje noe samme problemstilling med dykkermasker? Der bruker mange spytt, ... har heldigvis vært forskånet for den varianten i bilder.

Han kjørte stort sett Lada og Moskvitch... om det kan være med på å oppklare fenomenet.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
13.674
Sted
Smurfeland
Autoglym har en glass polish som er bra, men har hørt at vanlig polish også funker helt fint.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.259
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Vann med salmiakk er tingen innvendig i alle fall. Hadde fått noe som så ut som tørkede avleiringer på ruta innvendig forrige sommer - så ikke ut i mot sol... Noen runder man vann med litt salmiakk gjorde susen gitt. Før det hadde jeg prøvd alt...

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.358
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Coating på rutene fungerer bra, men da er det viktig at den er så ren som mulig i utgangspunktet. Det er utrolig hvor mye forurensing som er på rutene.
Lurt å bruke et barberblad først for å fjerne mest mulig så gå over med claybar og evt noe polish før man coater. Da får man et resultat som både er bra og holder lenge.
Rain x feks fungerer bra, men ikke så lenge. Det finnes andre som varer lenge, men da må man ofte levere det inn til proffe da det ikke selges i privatmarkedet

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
14.583
Sted
Sørlandet
Stikk på Hurtigruta eller noen av de andre sjappene så legger dem på proffprodukt for deg. Dem renser først ruten som nevnt over her. En slik behandling varer over ett år i viskerfeltet og mye lengre utenfor. Ikke veldig kostbart heller.

-BB-

Topp Bunn