Porcupine Tree i Bergen 9/6.

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Dette var min første PT-konsert. Konserten i seg selv var bra, det var jævlig gøy og stor stemning, men er det flere enn meg som synes lyden var fryktelig dårlig på Ole Bull Scene i går?

Vi sto rett foran miksepulten, litt mot venstre, og opplevde likevel en lydgraut uten like. Det fungerte noenlunde greit på de rolige, akustiske partiene, men når det ble mer trøkk var det nesten umulig å høre hverken rytme eller melodi. Lyden forandret seg gjennom konserten. I starten var det ganske greit, så ble det dårligere og dårligere før det bedret seg noe igjen mot slutten. Lydmannen kan ikke ha hatt noen god dag på jobb. Det går jo greit når man kan låtene og vet hvor man er, men madammen hadde lite utbytte av konserten.

De rolige, akustiske partiene var heller ikke problemfrie. Bassen var mikset så høyt at den nesten overdøvet gitar og vokal.

Lyden var ikke spesielt høy, den var omtrent som forventet, men det er mulig lydnivået likevel var for høyt for et så lite lokale. Mener å ha hørt at det er plass til 600 der inne. Det kan selvsagt hende vi var veldig uheldige med plasseringen, men såpass nært miksebordet som vi sto så vet jeg ikke helt om jeg tror på det heller. Så opptatt av lyd som Steven Wilson gir intrykk av å være var dette ganske skuffende lydmessig selv om jeg som sagt synes konserten i seg selv var veldig bra.

Topp Bunn