Frakt og sending Postnord, flere her med dårlige erfaringer ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Venter en pakke som blir sendt med PostNord. Søker jeg på sporing via nettbutikken jeg bestilte varen, står det at det vil bli levert i dag. Søker jeg på nettsiden og i appen, skal levering være i morgen. Rart de klarer å tolke dette såpass forskjellig. Pakken skal også leveres på døra, og jeg husker ikke når PostNord klarte det sist, må være flere år siden. Ender vel opp på nærmeste utleveringsted som vanlig tipper jeg.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Det burde jo ikke være vanskelig for noen og levere pakker vis de gikk inn for det med tanken på mengden og færre postkontor/små post i butikk med liten plass. Vis de vil tjene penger så må de kunne levere, og att Posten fikk lov til og begynne med post 2-3 ganger i uka er jo helt på tryne.

    Og man skal putte noe i postkassa, IKKE stappe ned i kassa.

    Er det begrensninger på hvor stor postkassa kan være. Ser det finnes høye modeller, vurder og finne en hvor vinyl for plass.
    At Posten leverer 2 og 3 dager i uka er forståelig når en ser på at brevmengden har blitt vesentlig mindre de siste ti åra. I Danmark har PostNord nå brevomdeling en gang i uka. Får noen CD-plater rett i postkassa og om det tar en eller fire dager er ikke noe katastrofe synes jeg.

    Finnes flere typer høye/store postkasser. Om det går såpass store ting som LP-plater i kassa kommer jo ann på om de går gjennom luka på kassa. Hjelper ikke med stor fin kasse hvis pakkene ikke går gjennom luka.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Venter en pakke som blir sendt med PostNord. Søker jeg på sporing via nettbutikken jeg bestilte varen, står det at det vil bli levert i dag. Søker jeg på nettsiden og i appen, skal levering være i morgen. Rart de klarer å tolke dette såpass forskjellig. Pakken skal også leveres på døra, og jeg husker ikke når PostNord klarte det sist, må være flere år siden. Ender vel opp på nærmeste utleveringsted som vanlig tipper jeg.
    Hjemmlevering med PostNord er et stort problem. Fikk en mobil sendt fra Nederland i høst. Først gikk den rundt i Oslo ei ukes tid. Etter at den kom til utkjøringsterminalen ble den liggende så lenge at jeg måtte ta kontakt med kundeservice å be de sende den til nærmeste utleveringssted. I sporingsappen stod det at de skulle ta kontakt for å avtale utkjøring. Det skjedde aldri.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Venter en pakke som blir sendt med PostNord. Søker jeg på sporing via nettbutikken jeg bestilte varen, står det at det vil bli levert i dag. Søker jeg på nettsiden og i appen, skal levering være i morgen. Rart de klarer å tolke dette såpass forskjellig. Pakken skal også leveres på døra, og jeg husker ikke når PostNord klarte det sist, må være flere år siden. Ender vel opp på nærmeste utleveringsted som vanlig tipper jeg.
    Liker å ta feil av og til, i dag ble pakken levert på døra av en underleverandør!
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Nå trodde jeg at FedEx var en av de litt raskere og strømlinjeformede aktører der ute men av og til begynner en å lure...

    5E1CD234-3D9C-4F6D-9F31-8AE2C4C1D275.png
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Sånn ca for 20 år siden, hadde jeg behov for noen minnebrikker til en server i ei faderlig fart. Dette var noe småsært så ikke så mange som hadde på lager, men Kingston hadde disse på lager i England. Send med Jetpack, ga jeg beskjed om.

    Det ble da sendt med et av ekspress-firmaene til Norge på ettermiddagen og kom over natta til Norge, hvor det promte ble sendt videre med standard norgespakke, for de hadde ikke utkjøring nord for Torndheim.

    Jeg fikk unnskyldelsesbrev fra Kingston med en 32Mb minnepinne som plaster på såret...

    Johan-Kr
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Det påstås at PostNord har levert en pakke til meg i går. Vel, jeg har ikke sett den verken på døren eller i postkassen.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    De siste gangene har faktisk postnord gjort jobben helt upåklagelig!
    Sporingen er litt merkelig, men det har faktisk fungert.
    Utrolig.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tja - siste pakke jeg fikk ble levert på en Coop Extra i Asker, og ikke min lokal på Tranby, selv om den var tydelig merket. Mulig han ikke gadd å kjøre så langt. Bra for han at jeg jobber i den retning.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Min beste opplevelse var med DHL.
    Bestillte en flaske fra Highland Park, den var framme på 2 dager, og jeg betalte ikke noe avgifter!! Ikke moms ikke alkoholavgift! Fantastisk! :love:
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Min beste opplevelse var med DHL.
    Bestillte en flaske fra Highland Park, den var framme på 2 dager, og jeg betalte ikke noe avgifter!! Ikke moms ikke alkoholavgift! Fantastisk! :love:

    Er det lenge siden? Regningen kommer i etterkant. DHL er desidert dyrest på gebyrer. Kan fort ta nærmere 500kr i gebyr + moms og avgifter......
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Er det lenge siden? Regningen kommer i etterkant. DHL er desidert dyrest på gebyrer. Kan fort ta nærmere 500kr i gebyr + moms og avgifter......
    Det er vel nærmere to år om ikke mere!
    Tror jeg er trygg. :LOL:
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Postnord slår til igjen. Bestilte en ting fra Bauhaus i Oslo. Pakken skulle leveres ca 30 km utenfor Oslo. Dette tar vanligvis 2 dager. Denne gangen tok det fem dager lenger enn initielt forespeilet fra PN. Jeg fikk hentemelding i dag, med beskjed om at pakken ble omdirigert til utleveringssted på Kolsås (helt uten begrunnelse). Det ligger 62 km unna én vei, på den andre siden av byen, altså nesten dobbelt så langt unna som stedet pakken ble sendt fra i utgangspunktet! Jeg har altså betalt for at de har fraktet pakken LENGER UNNA!! I tillegg har den butikken på trass bare hverdagsutlevering mellom 10:00 og 18:00, så om jeg skal unngå rush så må jeg gjøre det midt i arbeidstiden. Normalt sett ville jeg fått PN til å fikse det og sende til riktig sted, men jeg var nummer 188! i køen, så det var det bare å glemme. Jeg er i tillegg redd for at PN roter det til slik at jeg får ytterligere et par-tre ukers venting, og kanskje ingen pakke i det hele tatt, så i morgen blir det en lang kjøretur med bompengehelvete i arbeidstiden. Samboeren min har et hagemøbel som PN har brukt et par uker på å enda ikke få levert til tross for at det befinner seg i Oslo. Hun skal ha det hjemkjørt og da rakner det helt. I fjor kom PN med min nye 65" LG OLED klokken 01:17 på natten som de etter avtale om levering innen klokka 21:00 skulle sette på trappa.. heldigvis var jeg tilfeldigvis våken enda. Det virker som om hele sjappa er fullstendig ute og kjører i Oslo-området om dagen. Kanskje de burde hatt tilstrekkelig antall profesjonelle sjåfører med tilstrekkelig lønn i stedet for amatører med alt for mange pakker per rute.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    ^Med historier som dette syns jeg det er merkelig at de slipper unna med det og fortsatt er operative. Kanskje fordi alternativene er så få, og de er så store.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    ^Med historier som dette syns jeg det er merkelig at de slipper unna med det og fortsatt er operative. Kanskje fordi alternativene er så få, og de er så store.
    De er vesentlig billigere enn Posten - det sier vel alt...
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    De er vesentlig billigere enn Posten - det sier vel alt...
    Pay peanuts - get monkeys... Eller rettere sagt - sjåfører som ikke bryr seg.

    Når det begynner å bli slik at østeuropeerne er for dyre, så transportselskapene prøver å få tak i sjåfører fra Asia, som er villige til å jobbe enda billigere, så sier det sitt om galskapen i systemet. Og Bring er ikke bedre enn de andre i bransjen.

    Johan-Kr
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Ikke bare begynner, det har jo vært slik en stund at blant annet girteka og vlantana har flydd inn fillipinere for å kjøre og bo i bilen i månedsvis.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ikke bare begynner, det har jo vært slik en stund at blant annet girteka og vlantana har flydd inn fillipinere for å kjøre og bo i bilen i månedsvis.
    Neste like ille som norsk bønder da ....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Bestilte parafinovn og inverter + endel annet til hytta fra Sparelys på Søndag. Ble sendt mandag. Kom i dag med Postnord. Det er godkjent. Det hadde neppe posten klart.....
    Frakten var latterlig lav. 295kr, 4 kolli over 30kg......
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Sendinger via Postnord har fungert bra. Men har opplevd at mottakskontroll / scanning på hentested (Meny) har tatt litt tid noen ganger.
    Har vært større frustrasjoner med Posten...
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Postnord har nå begynt å returnere uavhentede pakker etter én uke. Det er ikke alle som kjører forbi utleveringstedet "hver" dag og det kan til og med være relativt langt unna så man tar det sammen med et annet ærende i samme retning, som i mitt tilfelle. Hadde ikke fått med meg at det nye med at pakker returneres etter en uke, så denne gang ble jeg for sein.... Heia Postnord!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    En sak er at ting returneres men når man bor i Finnmark og får melding fra Linjegods om at pakken ligger på et tollager i Narvik kan man bli bittelitt, ikke sint men veldig veldig skuffet! Som de flest esom er litt våkne skjønner så ligger denne saken en drøyt 30 år tilbake i tid.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Interesant. Bestilte en OBDII leser til bilen fra noe som heter JTI Ventures/eStore. Pakken sendes med Postnord og har nå kommer til underleverndør som skal putte den i min postkasse eller på matta foran døra. Stusset litt på at jeg hadde fått en melding fra Posten, men så viser det seg at Posten er underleverandøren Postnord snakker om... :rolleyes:

    Så langt har alt gått smertefritt dog,
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    439
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Misliker sterkt levering på dørmatte.
    Siste leveransene har vært:
    -pakke med cd'er fint lagt i snøfonn utenfor døra
    -pakke med lp'er fint satt i solveggen (x2) utenfor døra

    Naboen hadde en kjekk en her i forrige uke hvor helt hjem leverandør valgte å klemme pakken ned i postkassen (knuste alt annet i kassen samtidig) istedet for å gå 10m bort til døra å levere der. Eska stakk godt ut av toppen på kassa.

    Er det mulig å reservere seg mot helt hjem levering?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å reservere seg mot helt hjem levering?
    Tror aldri jeg har fått helt hjem levering med postnord, forutenom ting som er for store til å få inn i personbil. Man velger jo som regel når man velger frakt alternativer, om man vil hente i butikk eller få det helt hjem.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    DPD PostNord er kombinasjon værre enn helvete
    DPD sendte 2 av 3 kasser feilaktig til PostNord Sverige der de har ligget siden 15/6
    PostNord Sverige svarer ikke på om de kunne videresende til PostNord Norge som skulle hatt de, men ber meg reklamere til avsender i Latvia!
    Kassene er ikke borte, bare sendt til feil land innen samme samarbeidspartner
    totalt håløst.
    DPD har kun "kundeservice" via kontaktskjema og det eneste som kommer opp er på Ungarsk!
    De svarer heller ikke oppdragsgiver......
    I mellomtiden ligger 40 taperuller i ørebro......den minste pakken med med 10 skled seff rett hjem til meg....
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Hadde en håpløs greie med en pakke fra eBay. Selger brukte Global Shipping Program som gikk ut på at Pitney Bowes sendte fra UK, og PostNord tok det videre. Dette var en ekspress-pakke. Det tok en mnd. - de to siste ukene var distansen Oslo-Ski med PostNord !

    Jeg ga feedback på hva jeg synes om Global Shipping programmet på eBay - merkelig , men den ble slettet av eBay :unsure:
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    DPD PostNord er kombinasjon værre enn helvete
    DPD sendte 2 av 3 kasser feilaktig til PostNord Sverige der de har ligget siden 15/6
    PostNord Sverige svarer ikke på om de kunne videresende til PostNord Norge som skulle hatt de, men ber meg reklamere til avsender i Latvia!
    Kassene er ikke borte, bare sendt til feil land innen samme samarbeidspartner
    totalt håløst.
    DPD har kun "kundeservice" via kontaktskjema og det eneste som kommer opp er på Ungarsk!
    De svarer heller ikke oppdragsgiver......
    I mellomtiden ligger 40 taperuller i ørebro......den minste pakken med med 10 skled seff rett hjem til meg....
    Ørebro er jo ikke så langt unna hvis du er fullvaksinert :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, begynner å skjønne at jeg ikke vil at PostNord skal levere noe hjem til meg. Alt jeg derimot har fått sendt av plater og andre greier fra samme selskap og levert på bensinstasjonen oppe i gaten, har kommet raskt og feilfritt frem.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    her er kopi av chatloggen med PostNord Sverige...til skrekk og advarsel



    (2021/06/28 11:14) leif christensen : Försändelsenummer: 0575 7951 6390 78 + 0575 7951 6390 80
    hei disse pakkene var 2 av en forsendelse på 3 som feilaktig har blitt sendt til dere av DPD ...kuinne dere ikke være så snille å videresende de til PostNord i Norge som egentlig skulle levere til meg.....den tredje pakken kom helt fint frem fikke tiligere svar av >Anna Nilsoon hos dere at jeg måtte reklamere til avsender, men varene er jo ikke forsvunnet! her har dere muligheten til å yte litt service istedet for at avsender må kjempe for å få varene tilbake og skaffe meg erstatningsvarer elelr resende Håper på deres velvillige respons mvh leif
    (2021/06/28 11:15) Emma Eriksson : Hej, Emma här. Jag ska kika
    (2021/06/28 11:16) leif christensen : toppen
    (2021/06/28 11:18) Emma Eriksson : De kommer skickas vidare till Norge automatiskt.
    (2021/06/28 11:18) leif christensen : nær då..dom har varit stuck sedan 15/6
    (2021/06/28 11:19) Emma Eriksson : De ska skickas regelbundet när de ankommer fel.
    (2021/06/28 11:20) leif christensen : någon ide når?...
    (2021/06/28 11:22) Emma Eriksson : Nej
    (2021/06/28 11:23) Emma Eriksson : de ska skickas vidare ifall de ankommit här felaktigt
    (2021/06/28 11:24) leif christensen : ja de skal jo til drøbak, Norge og det fremkommer jo på tracking info
    (2021/06/28 11:25) leif christensen : er det noen andre hos er jeg kan snakke med for å få noe action?
    (2021/06/28 11:25) Emma Eriksson : Nej, det är avvakta eller att avsändaren inkommer med en reklamation som gäller i detta fall.
    (2021/06/28 11:27) leif christensen : må avsenderen kontakte er direkt eller DPD? det er jo ingen tvil om at de er feilsendt til Ørebro, når de skal til Norge?
    (2021/06/28 11:27) Emma Eriksson : De reklamerar i avsändarlandet.
    (2021/06/28 11:28) leif christensen : hvorfor må det reklameres, når det er innlysende at pakken skal videre til meg....dette er slik som gjør at folk er skikkelig irritert på postNord...dere har et utrolig dårlig rykte....forferdelig kundeservice..rett og slett
    (2021/06/28 11:29) Emma Eriksson : Ytterligare utredning görs i reklamationen.
    (2021/06/28 11:30) System : Emma Eriksson ended the chat.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    avsender har kontaktet de....de er om mulig værre enn PostNord

    har sendt chatloggen på MSN til både Sverige og Norge, så får vi se om det får noen til å reagere
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fikk nytt svar fra kundeservice i Sverige:
    vi kan inte korrigera denna til Norge
    kontakta din avsendare som får ta detta vidare

    MAKAN!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn