Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hehehe....kan og vil er ikke det samme og du setter jo forsåvidt ikke premissene for hva og hvordan jeg vil torgföre mine meninger...
    Så lenge du ikke er i stand til å klore fram som mye som et eneste argument, anser jeg det for sikkert at du ikke kan. Ditt valg om du ikke gidder, men da ser jeg ikke poenget med dine (feilaktige) påstander, heller.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    utrolig at dere ser dere tjent med å argumentere mot/med inkoherent babbel.
    Jeg er faktisk regelrett nysgjerrig på om det er fysisk mulig til å få ut så mye som et enkelt argument. Det har ikke lykkedes meg hittil med noen av disse påstandsgeneratorene, de evner åpenbart ikke annet enn å hevde sin feilaktige virkelighetsoppfatning, og ser ut til å være ute av stand til å forholde seg til verifiserbare fakta.
    Det engasjerer meg, men det er selvsagt begrenset hvor lenge man skal holde på. :)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    La oss da anta att Hunter har gjort de tingene det mer enn antydes han har gjort, og hans far er Vice President, viser det da god dömmekraft av Sr synes du å ignorere/forsöke se bort fra/dekke for/over/forsvare osv osv...Jr´s handlinger? Synes det synes som ett problem allerede...
    Er det noe du har bevis for eller er det utsagn av ren frustrasjon, drøy påstand det der, selv synes jeg vel egentlig en slik ubegrunnet/dokumentert anklagelse sier mer om tilstanden til avsenderen...
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det er blitt annonsert, men synapsene er trege. da kommer det overraskende!

    It happened so quickly - so quick by surprise
    Right there in front of everyone’s eyes

    Greatest magic trick ever under the sun
    Perfectly executed, skillfully done
    Wolfman, oh wolfman, oh wolfman, howl
    Rub a dub dub – it’s murder most foul
    (dylan)

    og fremdeles snakker en om trump den dumme …
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    la oss ikke glemme isspiseren:

    I’m not for impeachment. This is news. I’m going to give you some news right now because I haven’t said this to any press person before. But since you asked, and I’ve been thinking about this: Impeachment is so divisive to the country that unless there’s something so compelling and overwhelming and bipartisan, I don’t think we should go down that path, because it divides the country. And he’s just not worth it.

     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ah, endelig.
    Jepp, jeg har påstått at Trump er syk i sinnet, det er altså min påstand. Nå har jeg to muligheter:
    1. Argumentere for denne påstanden, og underbygge den
    2. Forsøke meg med å si at jeg ikke behøver å bevise noe som helst, alternativt benytte et personangrep mot min meddebattant. (Jeg ser at andre fort velger disse utveiene, men jeg lar meg virkelig ikke verken imponere eller overbevise på den måten)

    Ettersom jeg har gått ut så høyt på banen, har jeg i prinsippet intet valg, så jeg tyr til personangrep...! :D (det var en fleip, selvsagt)

    OK, jeg må dermed underbygge min friske påstand:

    1. Han skryter av at han er i stand til å løse en "vanskelig" test for å bevise at han ikke er dement. Bra gjort, Trump, men det kunne nok de fleste av oss fått til, det er av større interesse hvorfor han endte opp med å måtte teste at han ikke er dement
    (https://www.newyorker.com/news/lett...tv-trumps-mental-health-is-a-test-for-america)
    2. Nå er det heldigvis ikke bare jeg som ser at DJ Trump er fullstendig uskikket til å lede noe som helst. Mange med utdannelse på feltet har "fjerndiagnostisert" mannen med en del problematiske diagnoser, som ikke er særlig kompatible med å lede en nasjon, for ikke å si ha sin skjelvende finger på atomknappen.
    3. En av de forstyrrelsesclusterne som passer nærmest som hånd i hanske, ser ut til å være Personality Disorder Cluster B; eksemplene og beskrivelsene fra nære medarbeidere understøtter denne muligheten.
    Du er jo ryddig da, det skal du ha...hva andre spekulerer i av hans psyke, bryr jeg meg ikke om, men jeg mener det ofte sier mye om avsendere som fjern diagnostiserer slik, både ham og andre!
    At mannen har ett ego större enn vanlig/gjennomsnittet og at det muligens finnes ett medisinske ord for det, er kanskje ikke så overraskende , men det er allikevel ganske hardt å påstå noen er syk på sinnet...men det kan jo väre alderen som innhenter meg litt nu, alt er jo så sykt kult enligt ungdommen idag...men jeg tror ikke det ligger samme mening i bruken av ordet!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    det er blitt annonsert, men synapsene er trege. da kommer det overraskende!

    It happened so quickly - so quick by surprise
    Right there in front of everyone’s eyes

    Greatest magic trick ever under the sun
    Perfectly executed, skillfully done
    Wolfman, oh wolfman, oh wolfman, howl
    Rub a dub dub – it’s murder most foul
    (dylan)

    og fremdeles snakker en om trump den dumme …
    Ja, bevares, enn så lenge har ikke jeg sett nevneverdige tegn til intelligens, og langt, langt ifra noe som minner om klokskap.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    sånn er det når en tror at det er gud eller tilfellet som har bragt bananrepublikken til us. hvilke andre tegn trenger du?

    klokskap er ikke en kategori her. det er en hedersbetegnelse på de som tenker det gode for fellesskapet. ingen grunn til å dra det inn i likningen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    sånn er det når en tror at det er gud eller tilfellet som har bragt bananrepublikken til us. hvilke andre tegn trenger du?

    klokskap er ikke en kategori her. det er en hedersbetegnelse på de som tenker det gode for fellesskapet. ingen grunn til å dra det inn i likningen.
    Det jeg tror, leser og har fundert meg fram til, er ikke så vanskelig, egentlig. Men intelligens har lite og ikkeno' med det å gjøre, faktisk.
    Dette er en utvikling som har pågått lenge, og det vil føre en del for langt å sette opp noen form av analyse her og nå.

    Helt kort:
    Denne utviklingen har medført at publikums tillit til de styrende organer har forvitret med økende hastighet. Sosial mobilitet (aka. The American Dream) har dampet vekk, mistillit mellom folk og politikere, folk og politi, folk og skole, folk og folk, raser, språk, andre nasjoner har eksplodert... Kort sagt var det duket for en brølape. Og brølapen ankom på rett sted til rett tid.

    Det amerikanske samfunnet ligger med strupen blottet, og tar i mot det som kommer.
    Jeg ser med skrekk fram i mot Thomas Seltzers serie UXA, der vil virkeligheten legges fram i all sin gru, og årsakssammenhengene vil nok komme klart opp i dagen. Mange vet selvsagt at de har bidratt til å sette en brølape i presidentstolen, men argumentet er at de ser en slags pervers glede i å sende en "håndgranat" inn i maktens korridorer.

    Det gjør ikke Trump mere glup. Han passet bare inn, fordi han faen ikke eier skam, kun selvsentrerende gener. en hver pappskalle på kloden ser jo hvor elendig det står til med ham, om de gidder å se etter. Men det er mange som ikke gidder, og det er deres soleklare rett.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    du tar selvfølgelig feil. det er ingen automatikk her.

    ingen er uenig i at det er en utvikling som har pågått i lang tid. men det er ikke det samme som at ting bare ville ha skjedd uansett. det måtte en trump til som overlistet/-kjørte et nett av institusjoner og etablerte politiske miljø.

    slik du utlegger det så er det som å se guds hånd eller en kjedelig naturkausalitet i det hele. men det er et politisk maktspill som foregår. å tro at en av de sentrale spillerne der er idiot, er å være blind for at det fremdeles er politikk som utspilles.

    det er ikke slik at en idiot kom og kortsluttet verdens lengst levende demokrati. det var/er en maktkamp. det er ikke idioter som er motstandere!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    2. Nå er det heldigvis ikke bare jeg som ser at DJ Trump er fullstendig uskikket til å lede noe som helst. Mange med utdannelse på feltet har "fjerndiagnostisert" mannen med en del problematiske diagnoser, som ikke er særlig kompatible med å lede en nasjon, for ikke å si ha sin skjelvende finger på atomknappen.
    Man kan nok være enda mer presis i diagnose uten å ha kasuset liggende på bordet foran seg:
    People with narcissistic personality disorder (NPD) are characterized by the personality traits of persistent grandiosity, an excessive need for admiration, and a personal disdain and lack of empathy for other people.[7][8] As such, the person with NPD usually displays arrogance and a distorted sense of personal superiority, and seeks to establish abusive power and control over others.[9] Self-confidence (a strong sense of self) is a personality trait different from the traits of narcissistic personality disorder; thus, people with NPD typically value themselves over others, to the extent of openly disregarding the wishes and feelings of anyone else, and expect to be treated as superior, regardless of their actual status or achievements.[7][10] Socially, the person with narcissistic personality disorder usually exhibits a fragile ego (self-concept), intolerance of criticism, and a tendency to belittle other people, in order to validate their own superiority.[10]

    The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition (DSM-5, 2013) indicates that a person with NPD possesses at least five of the following nine criteria, typically without possessing the commensurate personal qualities or accomplishments for which they demand respect and status:
    • Has a grandiose sense of self-importance (e.g. exaggerates achievements and talents, expects to be recognized as superior without commensurate achievements).
    • Is preoccupied with fantasies of unlimited success, power, brilliance, beauty, or ideal love.
    • Believes that he/she/they is "special" and unique and can only be understood by, or should associate with, other special or high-status people (or institutions).
    • Requires excessive admiration.
    • Has a sense of entitlement (i.e., unreasonable expectations of especially favorable treatment or automatic compliance with his or her expectations).
    • Is interpersonally exploitative (i.e., takes advantage of others to achieve his or her own ends).
    • Lacks empathy: is unwilling to recognize or identify with the feelings and needs of others.
    • Is often envious of others or believes that others are envious of him/her/them.
    • Shows arrogant, haughty behaviors or attitudes.[7][10]
    In the study Disorders of Personality: DSM-IV-TM and Beyond (1996), Theodore Millon suggested five subtypes of narcissist;[32] however, there are few, pure subtypes of narcissist. Moreover, Millon's five subtypes of narcissist are not recognized in either the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders or in the International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems.

    SubtypeDescription
    Unprincipled narcissistDeficient conscience; unscrupulous, amoral, disloyal, fraudulent, deceptive, arrogant, exploitive; a con artist and charlatan; dominating, contemptuous, vindictive.
    Amorous narcissistSexually seductive, enticing, beguiling, tantalizing; glib and clever; disinclined to real intimacy; indulges hedonistic desires; bewitches and inveigles others; pathological lying and swindling. Tends to have many affairs, often with exotic partners.
    Compensatory narcissistSeeks to counteract or cancel out deep feelings of inferiority and lack of self-esteem; offsets deficits by creating illusions of being superior, exceptional, admirable, noteworthy; self-worth results from self-enhancement.
    Elitist narcissistFeels privileged and empowered by virtue of special childhood status and pseudo-achievements; entitled façade bears little relation to reality; seeks favored and good life; is upwardly mobile; cultivates special status and advantages by association.
    Normal narcissistLeast severe and most interpersonally concerned and empathetic, still entitled and deficient in reciprocity; bold in environments, self-confident, competitive, seeks high targets, feels unique; talent in leadership positions; expecting of recognition from others.
    Han beviser det jo daglig. Bare å følge twitter-feeden hans noen timer. Like ufiltrert fra pasientens egen munn som om han lå på Freuds divan og betrodde seg der. Mannen er f..n ikke normal.

    Hvorfor folk likevel har stemt på ham og at han til og med ble valgt inn til en rolle han er totalt uegnet til å inneha er en mye mer kompleks historie.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fantastisk argument, godt jobba.
    Hvorfor deltar du egentlig på diskusjonssider, dersom du ikke vil argumentere?
    Argumentet var vel ett sitat av deg, så spar deg sarkasmen.
    men det er jo hyggelig å sitte litt på siden å se ryggdunkingen og den inbördes beundringen noen av dere har for hverandre..lett underholdende... men dog så kjedelig forutsigbart etterhvert...
    Lek i fred!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    jaggu brukte hun f… ordet


    det er kanskje én ting som kan få meg til å endre mitt syn; i den grad fascismen er forpliktet på en stat, så lurer jeg nå på om at det nettopp er staten som skal oppløses – i analogi til sovjets fall. usofa som et slaktoffer for et kriminelt nettverk.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    "It's irrelevant to Trump whether the US continues to exist. He wants to strip the US down and sell it for parts and he doesn't care who the buyer is. His loyalty is to hostile foreign states. But American plutocrats may want that money for themselves."

    (Sarah Kendzior)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    du tar selvfølgelig feil. det er ingen automatikk her.

    ingen er uenig i at det er en utvikling som har pågått i lang tid. men det er ikke det samme som at ting bare ville ha skjedd uansett. det måtte en trump til som overlistet/-kjørte et nett av institusjoner og etablerte politiske miljø.

    slik du utlegger det så er det som å se guds hånd eller en kjedelig naturkausalitet i det hele. men det er et politisk maktspill som foregår. å tro at en av de sentrale spillerne der er idiot, er å være blind for at det fremdeles er politikk som utspilles.

    det er ikke slik at en idiot kom og kortsluttet verdens lengst levende demokrati. det var/er en maktkamp. det er ikke idioter som er motstandere!
    Min sterkt forkortede fremlegging av mitt syn, avfeies av deg som selvfølgelig feil, det var ikke småtteri. Hvem er du som sitter med fasit, egentlig?

    Vi er jo i prinsipp enige i at Trump var gal men rett mann til feil men riktig tid, etter en lengre tids negativ utvikling. Der vi skiller oss i syn, er hvorvidt denne situasjonen har blitt sånn fordi Trump er så jævla smart, eller fordi han er så jævla skruppelløs og selvopptatt.

    Jeg mener det siste, du mener det første. Men jeg tar selvfølgelig feil.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «fordi Trump er så jævla smart, eller fordi han er så jævla skruppelløs og selvopptatt.»

    hva består motsigelsen i? det angår to forskjellig ting!

    du tar feil når du ikke ser dette…

    smart er en vurdering angående personenes evne til å nå mål et har satt seg.
    skruppelløs og selvopptatt er personkarakteristikker. (der er vi jo enige)

    en skruppelløs og selvopptatt person kan ikke bringe usofa til fall om han ikke også er smart (eller er del av en ganske så smart gjeng), gitt den formidable motstanden av institusjoner og kløktige politikere.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    «fordi Trump er så jævla smart, eller fordi han er så jævla skruppelløs og selvopptatt.»

    hva består motsigelsen i? det angår to forskjellig ting!
    Tenkte akkurat det samme, jeg skulle vært tydeligere:

    Fordi Trump er så jævla smart, skruppelløs og selvopptatt, eller fordi han bare er skruppelløs og selvopptatt.
    Jeg tror det siste, for det er ingenting som peker på noe annet.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    alt peker på noe annet, men du vil ikke se det på tross av at han altså kneler usofa. for hvis det ikke er trump (og gutta), så må du forklare hvorfor det kneler, uten å dra gud, skjebne, naturkausalitet osv inn. det kan se ut som et snøskred, men det er politikk.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    alt peker på noe annet, men du vil ikke se det på tross av at han altså kneler usofa. for hvis det ikke er trump (og gutta), så må du forklare hvorfor det kneler, uten å dra gud, skjebne, naturkausalitet osv inn. det kan se ut som et snøskred, men det er politikk.
    Jeg har ikke nevnt noen av de sakene du ønsker å tillegge meg.

    Alt jeg sier er at en lang, negativ utvikling (som det tar for lang tid å belegge her) helt fra slutten av 70-tallet fram til i dag.
    Utviklingen var svært tydelig allerede lenge før brølapen kom på banen. Men å tillegge denne utviklingens siste omdreininger Trumps intelligens og langsiktige plan, se det er et lovlig langt skudd.

    Det skal derimot ikke så mye til å oppfatte manglende sjelsevner og tankevirksomhet hos brølapen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    jeg tillegger deg intet, bare viser til hva du overser.

    snart gjenstår bare semantikken…
    Voldsomt som du vet saker, Dr. Dong! :)

    Det er helt i orden at vi oppfatter situasjonen forskjellig, men det er ikke dermed sagt at det bare er fordi jeg er blind og dum, ser du.
    Trump er en tosk. Han har alltid vært en tosk, og han kommer alltid til å være en tosk.

    Han har ingen plan, han har bare et umettelig behov for å fylle opp det siste lille hullet i sjela, det som bare kan fylles opp av oppmerksomhet og hyllest. Å tillegge mannen planer, tanker og intelligent fremsyn, er ikke nødvendigvis riktig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er da heller ingen motsetning mellom å påpeke Trumps åpenbare sinnsforstyrrelse og at det pågår et politisk clusterfuck av episke dimensjoner der borte. Middelklassen er nokså utslettet etter ikke å ha fått noen reallønnsøkning siden ca 1970 og den hvite majoritetsbefolkningen glir over til å være en minoritet i et land hvor "de andre" krever reell politisk innflytelse. Klart det skaper konflikt og frustrasjon. En vei ut er å avskaffe demokratiet, slik Trump var inne på. Bare avskaff disse fordømte stemmesedlene, så er det ikke noe spørsmål om fredelig maktoverlevering eller ikke. Det blir ingen maktoverlevering. Men det gir bare blankofullmakt til kleptokratene, ikke noen løsning på den økonomiske situasjonen for folk flest. Da får man finne noen egnede syndebukker for å skylde på og avlede oppmerksomheten i enda noen år mens man grafser til seg det som måtte være igjen i statskassen. Det er ingen ting positivt som ligger nedover veien man tar ved å gjenvelge Trump. Han vil bruke de neste fire årene på å forsøke å avskaffe grunnloven slik at han kan oppnevnes til en tredje og en fjerde periode. Og folk som Barr og McConnell ser seg tjent med det.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    ^ Jepp. Men et signal om et blendende intellekt, er det dog ikke.

    Et ego på størrelse med en blåhval, derimot, det fremkommer mer enn tydelig. Det finnes selvsagt skarpe hjerner som ser seg tjent med utviklingen, og de dytter nok stillferdig på i bakgrunnen. Trump? Han bare drømmer om å vise alle hvor uunnværlig han er, så han kan få all hyllesten han mener seg fortjent til. Nobels fredspris er bare et lite steg på veien mot å overta jobben for både gud og djevel.

    Men som sagt; dette er slett ikke en styrt, kontrollert rekke av hendelser under ledelse av dirigent DJ Trump, det bare blir sånn fordi han får all taletid i verden til å spre sin splittende og skammelige "retorikk", i den grad man kan kalle hans babbel for noe sånt.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    så feil du tar, og så farlig slike feiltagelser er.

    som isspiseren så veltalende uttrykte det: And he’s just not worth it.

    men noe blendende intellekt er han ikke. der er vi også enige.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han er dum som et brød, men har 70 års erfaring som mobber, et dyrisk instinkt for å utnytte andre menneskers svake punkter, og ingen moralske bremser. Det er vel et slags talent, det også.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Selv om amerikansk politikk ofte ikke overlever neste "morning" shÅvv... kan det se ut som Donkey Boy nær har løpt linen ut....

    TOPPREPUBLIKANER LOVER ORDNET MAKTOVERTAKELSE
    Republikanernes leder i Senatet, Mitch McConnell, sier det vil bli en ordnet overgang etter presidentvalget i USA i november.
    McConnells uttalelse torsdag kommer etter at USAs president Donald Trump ikke ville forplikte seg til en fredelig maktovergang hvis han taper valget.

    – Vi vil se hva som skjer, sa Trump da han onsdag fikk spørsmål om saken på en pressekonferanse i Det hvite hus.
    – Du vet at jeg har klaget svært mye over stemmesedlene, og stemmesedlene er en katastrofe, svarte Trump.
    – Vinneren av valget den 3. november vil bli innsatt den 20. januar. Det vil bli en ordnet overgang, slik det har vært hvert fjerde år siden 1792, skriver McConnell på Twitter.

    (NTB)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Jeg er ikke veldig konspiratorisk anlagt til hverdags, men lurer mer og mer på om ikke Dongen har helt rett og at the Mango Mussolini kan ha ramla inn fra venstre som den perfekte spydspiss og distraksjonist for krefter der Mitch McC er den eneste åpenbart synlige?
    Noen med vett trekker nennsomt i trådene mens Trump sjøl syns han danser dritbra og helt etter eget hode.
    Håper jeg tar helt vanvittig feil!

    EDIT: at noen i det hele tatt stiller spørsmålet om en evt fredelig maktoverdragelse er jo i seg selv hinsides absurd!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Madelaine Albright on Fascism:

    « Madeleine Albright

    Well, first of all, I’m troubled by how thoughtlessly people throw around that term. At this point, anybody who disagrees with us is a fascist.

    In the book, I try to argue that fascism is not an ideology; it’s a process for taking and holding power. A fascist is somebody who identifies with one group — usually an aggrieved majority — in opposition to a smaller group. It’s about majority rule without any minority rights. Which is why fascists tend to single out the smaller group as being responsible for or the cause of their grievances.

    The important thing is that fascists aren’t actually trying to solve problems; they’re invested in exacerbating problems and deepening the divisions that result from them. They reject the free press and denounce the institutional structures within a society — like Congress or the judiciary.
    :
    Så vidt jeg kan se, er Allbrights definisjon på fascisme en perfekt mal på Donkeys vei til "enevelde"...

    Gjør plass for Kong Dunk....​
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er ikke veldig konspiratorisk anlagt til hverdags, men lurer mer og mer på om ikke Dongen har helt rett og at the Mango Mussolini kan ha ramla inn fra venstre som den perfekte spydspiss og distraksjonist for krefter der Mitch McC er den eneste åpenbart synlige?
    Noen med vett trekker nennsomt i trådene mens Trump sjøl syns han danser dritbra og helt etter eget hode.
    Håper jeg tar helt vanvittig feil!

    EDIT: at noen i det hele tatt stiller spørsmålet om en evt fredelig maktoverdragelse er jo i seg selv hinsides absurd!
    1_D_mrYLMgystVgUxNfsXxUQ.jpeg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ˆ
    ˆ
    det eneste som er feil her er at hun forutsetter en majoritet. en minoritet går like greit, så lenge den holder majoriteten i sjakk. (trump er ikke en majoritetsmann.) og der har jo fascistene alle verktøy som trengs. at det ikke er en ideologi (a la marxisme og annet) har hun helt rett i, og som vi tidligere har vært inne på. de har hellet ingen egen økonomisk teori.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    dette er jo ingenting. eller; trump er ingenting, men en puppet on the string, og gud må vite hvem som trekker i snorene.

    be my guest; he’s just not worth it.
    Fra linken i forrige innlegg

    Okay. We’re looking for a culprit whose greed trumps compassion. Whose arrogance exceeds their sense of shame. Our villains probably grew up playing Monopoly, perhaps with each other. They believe that whoever has the biggest pile of money wins. They may plot with the Russians, but my guess is, they’re Americans through and through.

    Dance, Donnie. Dance.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Han er dum som et brød, men har 70 års erfaring som mobber, et dyrisk instinkt for å utnytte andre menneskers svake punkter, og ingen moralske bremser. Det er vel et slags talent, det også.
    Trump fungerer også helt greit for de som sitter med makten i dagens republikanske parti. De har fått sine skatteletter, sine massive dereguleringer og de har fått sine konservative dommere gjennom hele systemet.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    og han har samtidig gjort gop til sitt!

    det er gop som nå står logrende og lydig bak den dumme. forstå det den som kan!

    åh ja, mannen er jo dum!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn