Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    og han har samtidig gjort gop til sitt!
    Ikke noe mer enn hvilken som helst annen republikansk president. Hadde Ted Cruz vunnet ville GOP vært hans parti, republikanerne like å gå i takt. Demokratene er heller ikke kjent for å motarbeide egen president.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe mer enn hvilken som helst annen republikansk president. Hadde Ted Cruz vunnet ville GOP vært hans parti, republikanerne like å gå i takt. Demokratene er heller ikke kjent for å motarbeide egen president.
    kan jeg ikke tenke meg.
    hva de her går i takt for har ikke skjedd før.

    dette er ikke partidisiplin, men medskyldighet i å sette ut på en tur som vil senke usofa. noe helt annet.

    det er som å snakke om at det ikke er en krise der borte, men business as usual. det er det ikke…
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    kan jeg ikke tenke meg.
    hva de her går i takt for har ikke skjedd før.
    Så klart, de må svelge spinnville uttalelser, men det gjenstår å se hva som skjer hvis Trump faktisk gjør noe av det han truer med. Trump har dårlig gjennomføringsevne, kanskje latskapen redder GOP.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    trump har en utrolig gjennomføringsevne! empirien sier så.

    og gop svelger ikke spinnville uttalelser; de kommer selv med dem.

    alle snakker om at dampen hadde gått ut av ham, bilder av forsamlinger på størrelse med et kollokvium osv. hvor er de bildene nå, hvor er vannglasset, den dårlige gangen. og nå er ting mer tilspisset enn noen gang! og gop er bak og backer.

    og glem ikke; selv om jeg ikke anser mannen som en puppet on a string, så er han del av et forbrytersyndikat. han er alt annet enn en lone rider.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    trump har en utrolig gjennomføringsevne! empirien sier så.
    Politisk gjennomføringsevne? Hva er det han har gjort som ikke hvilken som helst Freedom Caucus republikaner også ville ha klart? Cruz/Rubio ville sannsynligvis også ha kvittet seg med ACA. Han har vist seg som en stayer, jeg skal gi han det. Jeg trodde han ville vært borte lenge før perioden hans var over.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    nei, lite har egentlig skjedd der borte…

    da gjenstår det bare å si at en hvilken som helst annen kunne gjort det samme.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    nei, lite har egentlig skjedd der borte…

    da gjenstår det bare å si at en hvilken som helst annen kunne gjort det samme.
    Mener du Trump gjennomfører en plan, en planlagt demontering av det amerikanske demokratiet? Eller oppfører han seg bare slik han alltid har gjort, bare i en ny rolle med mer makt? Jeg synes egentlig ikke Trump selv er så interessant, han er transparent og byr ikke på noen overraskelser. Det interessante er hvordan Amerika reagerer, hvordan og om systemet fungerer.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Men hva vil dere mene om majoriteten (slik den er definert i USA) faktisk velger the orange
    for fire ytterligere år i første omgang. Bør da demokratiet avskaffes fordi velgerne rett og slett er for korka til å vite sitt egest beste? Gresskarhodet slo Hillary Clinton i et valg der nåværende problematikk knappest var oppe. Det er forsåvidt greit å sitte her i Norge og mene Trump er kapitalt uegnet (jeg gjør det selv) men hvaordan bortforklare at han kan bli valgt og evt gjenvalgt gitt alt som har skjedd?

    det er nå en relativt kort vei fra å være demokratiforkjemper til å fornekte hele konseptet om elektoratet velger feil kandidat.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    «Eller oppfører han seg bare slik han alltid har gjort, bare i en ny rolle med mer makt?»

    ja, slike utsagn er jo beroligende. det er jo meningsløst å snakke på den måten. det er å avpolitisere det hele!

    at systemet ikke synes i stand til å stå imot dette – vi får håpe det kan – viser jo hvor farlig den mannen er.

    er det vanskelig å innse at en mann som kan bringe et slikt system i knestående ikke i noen meningsfull analyse bare kan kasseres som dum eller puppet on the string.

    det mest interessante er hvordan en «dum» mann har brakt systemet ned på kne!

    da er det ikke nok å snakke om at ting lå til rette. det gjorde det, men uten noen form for automatikk.

    det mest forferdelige – og som de siste utvekslinger viser – er den manglende evne til å ta trump på alvor som politisk aktør. alt settes inn på å bortforklare fyren.

    UBEGRIPELIG!
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    det mest forferdelige – og som de siste utvekslinger viser – er den manglende evne til å ta trump på alvor som politisk aktør. alt settes inn på å bortforklare fyren.

    UBEGRIPELIG!
    Politisk aktør? Da må vi vel snakke om politikken hans, ideologien? Hva er planen, utover å mele sin egen kake? Du virke å kategorisk avvise at en uintelligent person kan skape trøbbel hvis mennesket settes inn som president.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ˆ
    ˆ
    hvorfor må vi det? å være poltisik aktør forutsetter ikke ideologi. hvem sier slikt!

    innenfor fascistisk tenking trenger en vel knapt mer en dikotomien venn–fiende. der er jo trumpen god.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    ˆ
    ˆ
    hvorfor må vi det? å være poltisik aktør forutsetter ikke ideologi. hvem sier slikt!

    innenfor fascistisk tenking trenger en vel knapt mer en dikotomien venn–fiende. der er jo trumpen god.
    Hvis vi tror han har en plan så må vi snakke om planen eller? Du kan godt kalle han for fascist, selvom jeg tviler på om Trump kunne gitt deg en definisjon på fascisme. Jeg tviler ikke på at Trump ønsker seg diktatorisk makt, han har sagt det selv en rekke ganger. Jeg tviler heller ikke på at han er farlig, men jeg tviler på at han er smart.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    dette er jo rablende: trenger en gi en definisjon på rasisme for å være rasist. trenger trump å være skolert i fascistisk tenking for å være fascist?

    selvfølgelig har han en plan: han demonterer det amerikanske demokratiet. hva mer trenger du?

    det er jo greit å at du mener en idiot bragte (håper ikke) usofa ned. semantikk!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hmmm, jeg er enig i at Il Drumph ikke må nedvurderes, men fordi han har en plan? Det er der jeg blir usikker. Det sies jo at han ble overasket av at han vant og at egentlig ikke ville? Vi kan jo selvsagt ikke vite, men om planen er å spy ut usannheter og taktikken er å skape ufred i hele USA, minner ikke det mere om syk manns svekkede sjelsevner enn en plan? Jeg tror alt handler om makt (og penger). Il Drumph ser bare penger, det republikanske partiet ser makt. Så enkelt? Kanskje?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hmmm, jeg er enig i at Il Drumph ikke må nedvurderes, men fordi han har en plan? Det er der jeg blir usikker. Det sies jo at han ble overasket av at han vant og at egentlig ikke ville? Vi kan jo selvsagt ikke vite, men om planen er å spy ut usannheter og taktikken er å skape ufred i hele USA, minner ikke det mere om syk manns svekkede sjelsevner enn en plan? Jeg tror alt handler om makt (og penger). Il Drumph ser bare penger, det republikanske partiet ser makt. Så enkelt? Kanskje?
    Dr. Dong ser ut til å forutsette at det kreves intelligens for å være farlig. Å være uinnskrenket egoistisk med tydelige personlighetsforstyrrelser uten evne til analyse og konsekvenstenking, er mer enn farlig nok, dersom du tilfeldigvis skulle ende opp som president. Folk som er villige til å å gå over hvor mange lik som helst, kan komme fryktelig langt, før systemene oppfatter hva som er i ferd med å skje. De som har utviklet lover og systemer opp gjennom årene, hadde ikke personlighetsforstyrrelse cluster B som rettesnor da de skrev lovteksten. Ei heller så de vel for seg at noen skulle bli president utelukkende for å mate sitt eget ego. De tenkte seg faktisk at det er en eller annen form for rasjonale hos de som engasjerer seg i samfunsspørsmål, samt at de kommer fra en politisk bakgrunn med litt kunskap i bagasjen.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Litt merkelig og se hvordan 4-5 personer på et hifi forum i bittelille Norge kritiserer verdens mektigste person ved og kalle han tilbakestående etc etc etc. Ser ihvertfall ut til at han er mer populær og rene kjendisen kontra dere 😂 DB377443-7C7E-4E1B-8D83-365A3E2F8E14.png
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    Masha Gessen om autokrati og Warren om statskupp. Midt listen.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Litt merkelig og se hvordan 4-5 personer på et hifi forum i bittelille Norge kritiserer verdens mektigste person ved og kalle han tilbakestående etc etc etc. Ser ihvertfall ut til at han er mer populær og rene kjendisen kontra dere 😂
    Ja, bevare meg vel, noen enkle vesener mener det viktigste i verden er å bli hyllet. Andre mener det er viktigere å si fra når noe er fullstendig galt.

    Nei, selvsagt vil det ikke hjelpe sånn direkte, men dersom ingen sier i fra om hvor galt dette er, da skjer det i hvertfall intet.

    Det er faktisk viktig i et samfunn og en verden med stor utfordringer, å si fra når verdenshavene fylles av plast, når folk mener følelser skal styre mer enn rasjonale og vitenskap, når miljøet tøyes langt ut over sine grenser, og en masse, masse annet.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.284
    Antall liker
    34.819
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror jeg kan nevne ganske mange mindre begavede sjeler med alvorlige personlighetsavvik som både er berømte og fyller hele stadioner med publikumere. Det å være kjendis har aldri vært en attest på hverken mental stabilitet eller intelligens. Det kan nesten se ut til å være motsatt.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sidder lige og ser et program på DR-TV, Hitlers brutale inderkreds 9:10 & 10:10, original titel "The circle of Evil".
    Ikke særligt langt fra, hvordan Trump og hans inderkreds agerer. Sørgeligt, at det er den første umiddelbare association :cry:
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Litt merkelig og se hvordan 4-5 personer på et hifi forum i bittelille Norge kritiserer verdens mektigste person ved og kalle han tilbakestående etc etc etc. Ser ihvertfall ut til at han er mer populær og rene kjendisen kontra dere 😂
    Mener du med dette at vi:
    A. ikke burde kritisere?
    B. at vi ikke har noe å kritisere?
    C. at man aldri skal si noe kritisk om/til en kjendis?
    D. at han som "verdens mektigeste mann" er unntatt all kritikk?
    E. at ingen andre enn han (og du selvsagt) vet hva som er riktig?


    PS: rart hvordan Covid regler og slikt ikke gjelder Il Drumph og hans følge.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg kan nevne ganske mange mindre begavede sjeler med alvorlige personlighetsavvik som både er berømte og fyller hele stadioner med publikumere. Det å være kjendis har aldri vært en attest på hverken mental stabilitet eller intelligens. Det kan nesten se ut til å være motsatt.
    dette er jo nesten så jeg ikke tror min egen leseevne. berømt og fyller stadion? dette er et vesen som nedkjemper institusjoner i det politiske landskap. dette er ikke stones eller en blogger.

    mest tullete sammenlikningen jeg har sett på trykk.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.284
    Antall liker
    34.819
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    dette er jo nesten så jeg ikke tror min egen leseevne. berømt og fyller stadion? dette er et vesen som nedkjemper institusjoner i det politiske landskap. dette er ikke stones eller en blogger.

    mest tullete sammenlikningen jeg har sett på trykk.
    Se amasons innlegg som jeg kommenterte og som Disqutabel siterte i innlegget før. Det var der berømthet og folkeskare ble brukt som bevis på et eller annet. Så jeg tillot meg å bemerke at det er mye annet rart som også står på en stadiumscene med teatersminke og hentesveis. Noen av dem er til og med i stand til å ta betalt for billetter.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    sorry, det unnslapp meg. (ikke rart jeg begynte å betvile min leseevne).

    ellers, for at vi alle kan forsamles rundt det ene vi tross alt er forent om:

    Say it plainly: The president is a psychopath

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    In picking Judge Barrett, a conservative and a hero to the anti-abortion movement, Mr. Trump could hardly have found a more polar opposite to Justice Ginsburg, a pioneering champion of women’s rights and leader of the liberal wing of the court. The appointment would shift the center of gravity on the bench considerably to the right, giving conservatives six of the nine seats and potentially insulating them even against defections by Chief Justice John G. Roberts Jr., who on a handful of occasions has sided with liberal justices.


     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Apropos hvorfor jeg er pirkete med altfor «elastisk» bruk av ideologiske merkelapper:
    Det er jo omlag så hinsides som det går an. Dersom Demokratene i USA er "wild eyed marxists...", hva f... gjør det de skandinaviske regjeringspsrtiene til...??? Dette er reinspikka idioti, hvilket igjen understreker kunnksapsløsheten og skamløsheten fra hovedpersonen i denne tråden.

    Trist som faen.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Amerikanere flest ville vel ikke gjenkjenne en kommunist om han satt på de....... Like lite som amerikanere flest har noen som helst ide eller forståelse om hva kommunisme egentlig er eller betyr.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Det som virkelig burde bekymre og alarmere er at problemstillingen faktisk diskuteres!

    Uansett hva man måtte mene om Trump og Det Republikanske Partiet burde man være skremt av at dette er et tema.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    for de som setter sin lit til gop

    ''The Republican Supreme Court power grab after Justice Ruth Bader Ginsburg’s death should be shocking, given the naked hypocrisy involved. The only reason it isn’t is that we’ve come to expect this from Republicans — and not just under Trump.''

    Å se Trump som det store problemet blir litt som å behandle hosten med Solvipect men ignorere at det er småcellet adenokarsinom som er årsaken.

    Vi kan vel regne NATO som en ''Walking Dead'' og da må vi inn i EU fort som faen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn