Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Absolutt forståelig med protester, men det blir med ett mindre forståelig i det øyeblikket de høylytt roper om noe som med 100% sikkerhet gjør det verre for dem selv. Det er jo her evnen til kritisk tenking må bli med i regnestykket.
    Dette er ikke noe nytt fenomen. Det er flust med eksempler på revolusjoner hvor det som kommer er værre enn det som blir erstattet. Disse protestene handler mer om å fjerne folk fra makten enn hvem de vil ha i posisjon.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    trumps skattegreier er ikke en dom over en tulling, men sannheten om et system skrevet i store bokstaver for de som vil lese noe annet enn en personskildring.

    en må gjerne omtale mannens tilhengere som folk som ikke vet sitt beste (sannhet i det, men forklarer lite), men dette er jo en øvelse som systemet legger opp til. han er en vinner i et system laget for slike.

    i en slik horisont blir utsagn om at jeg betaler min skatt med glede totale meningsløsheter. det er et system laget for at de rike kan unngå det hele, og så skal menig mann betale sin skatt med glede? hvem er de dumme i en slik kontekst?

    snålaste!
    ikke direkte linket, men det angår hvordan en kan sitte der og snakke om folk som ikke har selvinnsikt, mens en selv står midt i det, men blant andre likesinnede (men kanskje ennå mindre selvinnsikt). hva skulle vel ikke muller bidra med (i demokratenes lille verden) i redningen av det amerikanske samfunn…

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    Fornektelsen fornekter seg ikke, man leser og forstår det man vil...tydeligvis...
    OK, så la meg prøve igjen, da.
    Kan du forklare meg hvordan du kommer fram til at Bloomberg direkte betaler kriminelle elementer for å stemme på en spesifikk kandidat?

    Det jeg tydelig leser, er at Bloomberg tar for seg et åpenbart demokratisk problem, og ikke på noen måte betaler enkeltpersoner for noe som helst. Dermed er min påstand at du fremlegger dette direkte feilaktig. Nå kan jeg absolutt se for meg at det vil kunne føre til at et mindre antall stemmer vil plusses på for Biden, og kanskje er dette til og med ønsket fra Bloombergs side, men det er i tilfelle kun en konsekvens av en valgordning med klare mangler.

    Så jeg står på mitt; du fremlegger saken som noe helt annet enn den er.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Ja, jeg begynte å skrive et innlegg, postet det, og slettet det igjen fordi det var helt på siden av trådens tema. Jeg skrev at fremveksten av Gyllent Daggry i Hellas neppe hadde så mye med naboskapet å gjøre, men mer med den økonomiske krisen landet gjennomgikk. Når krisen var overstått krympet også partiet ned til ingen ting igjen. De mistet alle representanter i siste valg etter å ha fått 2,5 % av stemmene og ligger på 1,5 % i meningsmålinger nå. Nabolaget er det samme.
    [/QUOTE]

    På siden ja!, men må jeg få si, at dette landets økonomiske problemer neppe er over av grunner alle kan se! Og meningsmålinger er ikke verdt så mye, mye feil de har vist i gjennom tidene.... Nabolaget sliter visst hele verden med, lurer du på hvorfor??
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.897
    Antall liker
    1.910
    Sted
    Sortland
    Hvorvidt ''liberal' er et skjellsord' eller ikke avhenger vel av ens eget syn på politikken - men at det sidestilles
    med ''kommunist'' er unsett et tegn på at man ikke har forstått noenting av de to begrepene.
    At å kalle seg selv anitfascist kan tolkes og vendes til et skjellsord har jeg derimot liten forståelse for.
    Dagens IQ-test; Hvis du er anti-'antifascist' - hva er du da?

    Svaret kan skrives på en gul lapp og henges på en skjerm nær deg.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.419
    Antall liker
    35.193
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fornektelsen fornekter seg ikke, man leser og forstår det man vil...tydeligvis...
    Det er da ingen som følger etter dem inn i valglokalet og kontrollerer hvem de stemmer på, selv om de får hjelp til å kvalifisere til stemmerett. Norske partier bruker også en god del tid og ressurser på å kjøre uføre pensjonister til valglokalene, selvsagt med en forhåpning om at de stemmer på respektive parti, men det er heller ikke her noen som følger dem etter inn og kontrollerer at de stemmer "riktig". Eller er det også valgfusk, mener du?
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    For de snesnødde/for de oppfreste/for de opplyste/oss andre idioter/oss kongelige, sykelige, vanskelige osv....
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er da ingen som følger etter dem inn i valglokalet og kontrollerer hvem de stemmer på, selv om de får hjelp til å kvalifisere til stemmerett. Norske partier bruker også en god del tid og ressurser på å kjøre uføre pensjonister til valglokalene, selvsagt med en forhåpning om at de stemmer på respektive parti, men det er heller ikke her noen som følger dem etter inn og kontrollerer at de stemmer "riktig". Eller er det også valgfusk, mener du?
    Så du linken/videon i #4144?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.419
    Antall liker
    35.193
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Så du linken/videon i #4144?
    Nei, jeg synes ikke «Project Veritas» har så mye troverdighet at jeg vil kaste bort tid på dem, men jeg vet hva Bloombergs foreslåtte opplegg i Florida handler om. Og det var altså #4147 jeg svarte på, ikke #4144.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Alle rundt om denne pissekonkurransen skal være/og sikkert er, være glad for at Darwin vil ha rett og hadde rett i all fremtid. Så får man klappe til den man vil🤤
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Det jeg snakker om har du vanskelig å forstå. Men, hva med å hevde sin rett og ikke gi seg før den retten er forstått. Comprende?
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Og, hvis ikke? Vil den sterkeste vilje/ taktikķ skje? DARWIN?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    Alle rundt om denne pissekonkurransen skal være/og sikkert er, være glad for at Darwin vil ha rett og hadde rett i all fremtid. Så får man klappe til den man vil🤤
    Meningsutveksling innebærer at man må skaffe seg et minimum av kunnskaper omkring temaet som diskuteres. Kildekritikk er heller ingen dum ide.
    En del mennesker ser ikke ut til å ha fått med seg slike grunnleggende poenger.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.897
    Antall liker
    1.910
    Sted
    Sortland
    Jeg skal være helt ærlig:

    Du uttrykker deg som en ignorant - totalt uten forståelse for de begrepene du bruker.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.897
    Antall liker
    1.910
    Sted
    Sortland
    Tror du virkelig at Darwins teorier om evolusjon har noe med moderne politikk å gjøre så er du så langt unna fornuft at det blir umulig å ta dine innlegg seriøst.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.875
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    La oss slutte å angripe hverandre og heller holde oss til tema.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.897
    Antall liker
    1.910
    Sted
    Sortland
    La oss slutte å angripe hverandre og heller holde oss til tema.
    Ja - selvsagt; fordi argumenter basert på useriøse og tendensiøse tolkninger av vitenskaplige teorier, som danner basis for en tøvete virkelighetsbeskrivelse
    og presenteres som 'alternative fakta', har krav på samme respekt og seriøse respons som faktabaserte argumenter.
    Må være lov å sette hale på eselet.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.766
    Antall liker
    5.255
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Ja - selvsagt; fordi argumenter basert på useriøse og tendensiøse tolkninger av vitenskaplige teorier, som danner basis for en tøvete virkelighetsbeskrivelse
    og presenteres som 'alternative fakta', har krav på samme respekt og seriøse respons som faktabaserte argumenter.
    Må være lov å sette hale på eselet.
    Hva! Beskytter du tåplige meninger bak vitenskap? Hvilke vitenskap? Links? Alternative fakta presenteres? Det er mine meninger altså😂. Tydligvis er du langt unna håndverkermeninger og gammel visdom. Hvor har det du i fra😎
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.618
    Antall liker
    15.692
    Torget vurderinger
    2
    "At long last, the New York Times has Donald Trump’s tax returns. The picture they paint, put shortly, is one of epic financial malfeasance, likely criminal tax avoidance on a massive scale, probable bank fraud, opulent living at taxpayer expense, unethical self-dealing and wild recklessness more becoming a buffoonish French aristocrat or drunken sailor than a prudent businessman. Donald Trump’s approach to business and tax compliance appears to have been the same as his approach to politics: tell outrageous lies, play the government and creditors for fools, steal everything not nailed down today, figure out how to solve tomorrow’s consequences tomorrow, and already be onto the next con before anyone can catch him on the last one."

     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du kommer uansett ikke til å klare å legge fram så mye som ett eneste etterprøvbart argument for noe av det du hevder.
    Näh...behöver jeg det da, ting vil vise seg allikevel etterhvert...uavhengig av både ditt/andres store og mitt lille...ordgyteri i denne tråden...
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nei, jeg synes ikke «Project Veritas» har så mye troverdighet at jeg vil kaste bort tid på dem, men jeg vet hva Bloombergs foreslåtte opplegg i Florida handler om. Og det var altså #4147 jeg svarte på, ikke #4144.
    Ok, du sier noe der, ang troverdighet til kilder...det bedrives vel litt cherry picking all over, med en vinkling mer for å underbygge egne meninger enn enn objektiv tilnärming...
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.205
    Antall liker
    2.631
    Sted
    Liten by
    Ok, du sier noe der, ang troverdighet til kilder...det bedrives vel litt cherry picking all over, med en vinkling mer for å underbygge egne meninger enn enn objektiv tilnärming...

    USAs president Donald Trump har en gang spøkt med at han kunne skyte noen på Fifth Avenue, New Yorks hovedgate midt i verdensmetrolopen, og likevel ikke miste noen tilhengere. Men kan hende var det ingen spøk? Og kan hende så har han rett? For USAs 45. og mest splittende president er dekket av et så tjukt teflon-lag at ingen ting fester seg ved ham. I hvert fall blant hans tilhengere. Han kan gå på Fifth Avenue, som også er adressen til hans signal-bygg, Trump Tower, med rumpa bar. Og tilhengerne hans vil se at han har klær på. Fordi det er det de vil se.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.419
    Antall liker
    35.193
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ok, du sier noe der, ang troverdighet til kilder...det bedrives vel litt cherry picking all over, med en vinkling mer for å underbygge egne meninger enn enn objektiv tilnärming...
    Project Veritas er ikke cherry picking, men desinformasjon.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114

    USAs president Donald Trump har en gang spøkt med at han kunne skyte noen på Fifth Avenue, New Yorks hovedgate midt i verdensmetrolopen, og likevel ikke miste noen tilhengere. Men kan hende var det ingen spøk? Og kan hende så har han rett? For USAs 45. og mest splittende president er dekket av et så tjukt teflon-lag at ingen ting fester seg ved ham. I hvert fall blant hans tilhengere. Han kan gå på Fifth Avenue, som også er adressen til hans signal-bygg, Trump Tower, med rumpa bar. Og tilhengerne hans vil se at han har klær på. Fordi det er det de vil se.
    ^ Betimelig kommentar på trykk i VG. Rettelse: Dagbladet.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    Näh...behöver jeg det da, ting vil vise seg allikevel etterhvert...uavhengig av både ditt/andres store og mitt lille...ordgyteri i denne tråden...
    Nei du har jo tydelig vist at du ikke "behøver" å argumentere eller underbygge noe som helst.

    Min påstand er at du klarer det ikke. Om du, mot formodning, skulle motbevise min påstand, lover jeg å komme med en unnskyldning.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.419
    Antall liker
    35.193
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Betimelig kommentar på trykk i VG.
    Kommentaren utelater kanskje det viktigste punktet: Hvem er det Trump skylder fire hundre millioner dollar til? Det er ikke en snøballs sjans i helsike for at han kan betale tilbake de pengene på ærlig vis, så noen har all verdens motiv og mulighet for å sette tommeskruene på ham for å få ham til å tilgodese dem på andre måter med offentlige penger. Det er overhengende fare for korrupsjon, og så lenge vi ikke vet hvem som har dette ballegrepet på ham er alle beslutninger suspekte. Trump ville aldri blitt sikkerhetsklarert til noe som helst med dette hengende over seg.

    Min hypotese: Det er russiske oligarkpenger hvitvasket gjennom Deutsche Bank.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nei du har jo tydelig vist at du ikke "behøver" å argumentere eller underbygge noe som helst.

    Min påstand er at du klarer det ikke. Om du, mot formodning, skulle motbevise min påstand, lover jeg å komme med en unnskyldning.
    Gidder ikke underbygge, eller trenger noen unnskyldning for noen ting jeg, så får jo du tro hva vil...det gjør du jo allikevel mener jeg, pust med magen...
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.205
    Antall liker
    2.631
    Sted
    Liten by
    There's always a tweet:


    Musicus, du må gjerne forklare hvorfor Il Drumpft IKKE bør i fengsel etter dette?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    Likte spesielt Trump's påstand om at "....dette er falske nyheter som er ulovlig skaffet til veie...".

    Eeehh... ja, hvis det er bare oppsspinn, kan det vel neppe være skaffet til veie på noe vis, verken lovlig eller ulovlig...?

    :D

    Her må jeg sitere en annen, aktiv medforumist: Det er spennende tider!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    Gidder ikke underbygge, eller trenger noen unnskyldning for noen ting jeg, så får jo du tro hva vil...det gjør du jo allikevel mener jeg, pust med magen...
    Jeg tror du blander begrepene "gidder" og "klarer", men igjen, hva er poenget med å delta i en debatt dersom du ikke skal debattere?

    Poenget er: De som har baller nok til å argumentere samt forsøke å underbyge sine argumenter, er tvunget til å tenke, vurdere. De som har bestemt seg, behøver ikke ("gidder ikke") argumentere, for de tenker uansett ikke la seg forvirre av fakta.

    Jeg ville like å se motargumenter overfor absolutt alt jeg mener, det er på den måten jeg kan lære noe nytt, ser du.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    Det står i Dagbladet ja, da måå det jo väre sant og objektivt vinklet! :ROFLMAO:
    Sorry, Dagbla', ikke VG. :)
    Tankeeksperiment...: Spiller det i grunn noen som helst rolle hvor det står på trykk, dersom det er etterprøvbart?

    Kanskje man kunne forsøke å sjekke noen flere kilder, for å kunne vurdere hvor mye av dette som er av interesse og har noe hold i seg?

    (For å få et lite innblikk i hvilke vurderinger og utfordringer pressen må forholde seg til, anbefales f.eks. dette innlegget:
    )
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.559
    Antall liker
    10.114
    De utelater kanskje det viktigste punktet: Hvem er det Trump skylder fire hundre millioner dollar til? Det er ikke en snøballs sjans i helsike for at han kan betale tilbake de pengene på ærlig vis, så noen har all verdens motiv og mulighet for å sette tommeskruene på ham for å få ham til å tilgodese dem på andre måter med offentlige penger. Det er overhengende fare for korrupsjon, og så lenge vi ikke vet hvem som har dette ballegrepet på ham er alle beslutninger suspekte. Trump ville aldri blitt sikkerhetsklarert til noe som helst med dette hengende over seg.
    Her vil jeg bare bemerke at selv om Trump-firmaer har en gjeld på f.eks. 400 mill USD, så er ikke det i seg selv problematisk, gitt at han har dekning i eiendom. Alle som låner ut penger, sørger jo for en sikring av utlån, dette er ikke spesielt i så måte.
    Det er av interesse hvor pengene kommer fra, rett og slett fordi det er POTUS som har blitt finansiert. Trump's egen sønn har jo tidligere vært klar på at pengene stort sett stammer fra Russiske långivere, så det er vel ikke så hemmelig at det gjør noe. Men problematisk, derimot, det er det i bøtter og spann, i dagens verdenssituasjon. Amerikanerne har stilt seg i en veldig utstatt sits ved å ha en president som kan ha sterke personlige interesser som går på tvers av nasjonens interesser og sikkerhet.
    Det er jo i så fall den reneste galskap.

    Men fortsatt er det mye som må utredes her; knivene er slipte, denne tror jeg DJ Trump skal få jobbe med å juge seg ut av, selv om hans fremste kompetanse er nettopp juging.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn